Tom napsal:
A co bylo na recenzi pana Vaculíka tak skvělýho ? Jakékoliv auto si vezmu na mušku, tak z něj udělám nespolehlivou prašivou lundru, stejně tak jako superspolehlivý nadstroj. Myslíš si, že pan Vaculík najel s A156 desítky tisíc km ? Možná se v ní někdy svezl pár set km. Chápu jeho averzi k Alfě, když ho zklamala jeho Alfa 33, ale čas pokročil. "Všechny Alfy jsou mrdky" ... tak to mi připadá jako autíčkářský mýtus č. 128. Většinou to tvrdí jedinci, kteří o těchto vozech nevědí vůbec nic.
Moje někdejší 33 mne jednak vůbec nezklamala, za druhé i kdyby ano, přeci podle ní nebudu posuzovat auto technicky o půl století novější. Někdy sem napíši zkušenost uživatele, mám totiž jednu 33 16V Sport tady v redakci na dvorku. Kdysi jsem jí sehnal kamarádovi, celou dobu jsem se mu o ní staral a když teď odletěl do USA, tak mi jaksi zbyla. Prodejná je při dnešních cenách ojetin tak za 10 tisíc Kč a radosti stále nabídne daleko více, na stooktanový benzín akceleruje naprosto nehorázně...
S alfami 156 jsem najezdil strašně moc km a opravdu neexistuje jediná motorizace, kterou bych neřídil. Svého času to pro mne bylo nejlepší auto na světě. Vzpomínám si, jak v roce 1999 porazila AR 156 2,0 TS v testu německého Auto Bildu německé BMW E46 320i. To je něco nevídaného, alfa musela redaktory fatk přesvědčit, když potlačili vlastenectví. Je pravda, že jí pomohl nesoulad emisních norem, to BMW bylo již Euro III výhledově připravené na Euro IV, navíc ještě 2,0 l verze motoru, ta od spodu skutečně jela dost málo. Kdežto Alfa TS zde byla ještě ve 114 kW Euro II verzi - tj. v životní formě TS 16V, Euro III jely o hodně méně a více žraly.
Moje minulá recenze byla k italské krásce dost krutá a rovnou říkám, že asi ne zcela objektivní. Hlavní výhradou k motoru TS jsou vysoké fixní servisní náklady, ke kterým se obvykle přidají i náklady neočekávané. Na druhou stranu u exkluzivního vozu to lze omluvit spíše, než u lidového Opelu, kde některé motory žádají výměnu rozvodů po 60 tisících a značkový servis si za to řekne i 12 tisíc Kč. (viď, corsa C 1,4).
Ta recenze sledovala jiný cíl - odradit od Alfy lidi, kteří na její provoz nemají. Kdo si koupí dorubanou 156 TS dnes v pohodě za 150 tisíc Kč, ještě se třeba zadluží a počítá, že bude pouze tankovat, ten je na nejlepší cestě stát se zákazníkem MHD. Chce to nechat si pod polštářem nějakých 70 tisíc Kč pro případ, že by to Twin Spark zabalil. Pak pokud máte alfu rádi, nemusíte nic řešit. Já kdybyh si měl koupit ojeté auto za 300 tisíc Kč, ta nepoběžím pro hezkou oktávku ani passata v Tédéíčku, ale koupím si Alfu za 220 tisíc Kč a zbytek schovám na případné investice. Alfa, tak jako mnoho jiných sportovních vozů, prostě chce peníze, aby jezdila, ale jejich množství není úměrné velmi nízkým cenám ojetin, ale ceně a postavení nového vozu před lety.
Znám opravdu několik mladíků, kteří mají zadřenou 156 TS na dvoře, splácejí leasing a jezdí tramvají. Vzhledem ke složení čtenářů Tipcars jsem pojal podezření, že je mnoho takto uvažujících i mezi nimi. Za všechny našetřené peníze si můžete koupit tak felicii, na které je jakýkoliv průšvih řešitelný za pár korun, ostatní auta již žádají rezervy, některá menší, jiná větší, AR 156 s motorem TS hodně velké. Na druhou stranu cenový propad u ní tomu odpovídá, takže AR 156 pořídím i s generálkou motoru + komplet výměnou podvozku za cenu BMW E46, které ten podvozek bude navíc za čas také potřebovat.