citace:
reakce na: Thurg, 02.04.2024 00:24 (Děkuji za odpověď, je mi jasné ...)
Začnu od konce.
Line Assist se u starších aut do (tuším) roku 2020 dá vypnout v nastavení a zůstává vypnutý. U novějších se musí vypnout přes VAG diagnostiku, ale auto tím porušuje homologační podmínky = vypnutí je nelegální (oficiálně
).
Kombinace přímého a nepřímého vstřikování u TFSI není moc účinná a motor stejně karbonuje. Sice o něco méně, podle jízdních podmínek o nějakých 20-40%, ale pořád problém s karbonem zůstává.
Servisní interval řetězových rozvodů se někdy uvádí kolem 250 tisíc km. Automobilkou není stanoven. Těch 250 tisíc se ale rozvody dožijí pouze v případě, že auto dostávalo kvalitní olej maximálně každých 15 tisíc kilometrů. Pokud jezdí na longlife, vydrží max 150-200 tisíc. Odejdou totiž hydraulické napínáky a kluzné plochy (plastové) řetězů. Výměna u 2,0 TFSI je levnější, rozvody na ní jsou na přední straně motoru. Ale pořád jsou tam elektronické senzory, které se v drtivé většině případů mění také. Každopádně byste se měl vejít i s řemenem příslušenství a vodní pumpou do 50 tisíc. U 3,0 TFSI jsou rozvody kolem těch 100 tisíc, je tam nutná demontáž motoru a odpojení převodovky.
S řetězy se samozřejmě mění i řemen příslušenství a vodní pumpa na přední části motoru. Tato sestava se reálně mění už kolem 120 tisíc, protože začne téct vodní pumpa.