anonym napsal:
Rozvody se na všech TDI mění po 90 000 km, přičemž kdo to neudělá, docela riskuje. Tomáš Dusil.
Rozvody se na všech TDI mění po 90 000 km, přičemž kdo to neudělá, docela riskuje. Tomáš Dusil.
Pane Dusile, takovéto bláboly svědčí spíš o úrovni pracovníků Tipcarsu a jejich rad či recenzí. BOHUŽEL.
U motorů TDi jsou servisní intervaly na výměnu ozubeného rozvodového řemene či napínacích kladek velmi různé a činí 60, 90 či 120 tisíc km, někdy je k tomu předepsána s každou druhou výměnou i výměna napínací kladky, jindy ne a záleží na uvážení servismana. Ono jenom u takového motoru 1,9TDi/66 kW s polonumericky řízeným vstřikovacím čerpadem Bosch je mraky verzí (podélné v.s příčné uložení, různé verze pro různé emisní normy, to vše odlišené další třípísmennou zkratkou - například AGR). A u něho platí že cca do roku 1999 je interval 60 tisíc, od 99 do 2002 je 90 tisíc a od roku 2002 je 120 tisíc. Soudobá pédéčka mají 120 tisíc.
Nemám po ruce manuál na tu A4 2,5TDi/114 kW, ale podle roku výroby 2005 to bude 120tisíc km.
Jinak odpověď na to musí umět dát přejímací technik každého autorizovaného servisu (na to má dokumentaci ve stole či za zády) a nechápu, proč tam ten hoch nezavolá.