Exitus napsal:
Nicméně abych vám osvětlil situaci, tohle auto je moje první auto vůbec, mám 19 let a studuju, proto ani nechci a nebudu ten katalyzátor za takovou pálku kupovat... Vím že existují univerzální katoše, které se pohybují okolo 6000 kč, ale popravdě, ten zvuk bez toho katalyzátoru je úplně o něčem jiném :) Co jsem pročítal fóra, tak by mohl být problém ve volnoběžném ventilu, že by nebylo na škodu ho vyčistit... Myslíte že by to problém mohlo vyřešit?
Vzhledem k tomu, že je spalování v bůhví jakém stavu, nedá se říct, že za to může IAC ventil, nicméně vyčištění ničemu neuškodí. Tohle auto má už zcela jistě Euro IV, což značí lambdu před i za katalyzátorem. Dost dobře nerozumím tomu, že tam kat není a ŘJ motoru nehlásí chybu. Skoro to vypadá, že už se v tom někdy někdo hrabal, možná dokonce čipoval, motor dlouhodobě jel (a možná pořád jede) na bohatou směs a všechno ve výfuku odpálil - taky by tomu měla odpovídat spotřeba.
Nevím, kolik Audina z roku 2003 stojí, když se někomu 6000 zdá pálka...připomíná mi to tu paní, co musela mít X5-ku na splátky. To já bych se neorigo katu nebál. Pár známých kolem je měnili a bylo to bez problémů, spíš se musí najít dobrá dílna, která umí objednat správný a dobře ho tam vevařit.
Já bych postupoval asi jinak.
Jinak kolísání volnoběhu může být způsobeno mnoho věcmi a pokud je rozhozené řízení spalování, nedá se nic zatím vyloučit.