Neděle 09.10.2016 14:07,
resumé z příspěvků
Běžte většina z vás do zadele s kecama typu, že jsem pitomec/socka, že uvažuji o dieselu, že je to diagnoza. že diesel je v takovémto autu něco jako Startky nebo krabičák apod, Většinou jsou to hospodské plky od jedinců, kteří tohle auto viděli tak na obrázku.
Jak jsem uvedl, chci auto pro radost s nájezdem 20-25tkm/rok. Výraz "pro radost" pro mě neznamená, že chci ortodoxní sporťák, ale spíš auto, na pohodovou, komfortní jízdu (ale v nepraktické podobě kupé). To že motor netočí 7tis otáček, mi je fuck. Automat byl jedním z požadavků, což aktivně sportovnější ambice do značné míry eliminuje.
Jinak bych si koupil třeba Subaru s manuálem.
Právě proto, že moje zkušenost byla s tímto motorem pouze krátká (a v lehce novější verzi) a většinu jsem si jen přečetl, doufal jsem, že mi tu někdo napíše vlastní zkušenost, plusy minusy.
Zatím jsem vycházel z informací z testů dohledatelných na webu . Netvrdím, že co napíše kdejaký novinář, kterému byl automobilkou zaplacen výlet, je dogma. Ale asi je to objedktivnější, než výše uvedené hospodské plky, kterých jsem se tu dočkal.
Konkrétně třeba o 350 CDI v coupé jsem si přečetl (CTVR+C, CTRL+V):
".... v mých očích absolutně nejlepší volbou jsou vznětové šestiválce spojené s automatickou převodovkou. Hladkost a zátah šestiválců je doslova omračující, stejně tak spotřeba, kterou lze udržet do 7,5 l/100 km"
" ....asi bych dal přednost E 350 CDI. Tenhle motor totiž éčku neuvěřitelně sedne. Je dokonale odhlučněn, za plynem jde rychleji než E 500 a v nízkých a středních otáčkách je dynamičtější. Navíc působil i obratněji, a to i přesto, že je ještě o pár kilo těžší než E 500"
"co ovšem můžeme říci rovnou je fakt, že každodenní život s agregátem 350 CDI je opravdu příjemnou zkušeností. Oproti předchozím generacím je opět o kus kultivovanější, má méně výrazný turboefekt a nabízí tolik síly, že se předjíždění stane radostí. Dokonce má ve vyšších otáčkách poměrně libý zvuk...."
Tudíž pokud někdo nemá srovnání MB vs. Audi a vyjádří se že TENTO diesel NE, tak se zcela konkrétním argumentem, proč by se mu vyhnul (např. výrazně vyšší cena za servisní prohlídky, časovaná bomba v podobě součástky XY, fatální škody mnoha kusů při 200tkm, zásadně horší nějaká vlastnost).
Jinak k výběru, rozoložení na trhu (350 CGI vs CDI) :
na MOBILE.de je v ceně do 20000 Eur 22 ks benzínů, naft 86 ks, na SRITMONITORU je poměr evidovaných typů obdobný.
Coupé není žádné flotilové/managerské auto primárně hltající tisíce km měsíčně, přesto cca 3/4 zákazníků zvolili naftu. Dle většíny místních asi také idioti.
reagovat