mufik.martin napsal:
Zdeny60 napsal:
Zásadně dýzl, nic jinýho.Jen dýzl.To, co dá dýzl, nedá žádný benzín. A kór, když jde o ojetinu. Jenže na to je třeba mít koule. Koupit si auto z vyšší střední či vyšší třídy je lákavé. PC takového auta byla dobře k 1,5mio CZK. Bohužel, ceny servisu tomu odpovídají i po letech. Počítejme:6x vstřik origo = 6x10?? = 60 tisíc. (bojím se, že jsem z hodně levného kraje).DPF orgo na Audi (netuším), ale dejme tomu 30 tisíc.Repase AT nebo minimálěn jen výměna oleje 40 nebo 10 tisícNové brzdy neorigo 15 tisícNové gumy 18´´ střední třída 20 tisícA kde že jsme: +165 tisíc, v lepším případě 135. A to jsem hodně střízlivej. Ale s tím se počítá.No a pro uvedený profil jízd bude naftový šestiválec ta pravá volba. To rozhodně.Takže - pokud řešíš hned v úvodu dotazu obavy z nákladného servisu okjeté nafty, buď nemáš na banány a nebo nemáš na banány. Vyber si, co je pro tebe.Moje volba by rozhodně byla ani jedno z tebou uvedené skupin, ale zaměřil bych se na benzínový motor. A když bych měl uvést příklad - pak Outback s 3,6 H6 motorem. Atmosféra (bez problémů, nepřímý vstřik), žádné DPF, žádné turbo (na něj jsem ve výčtu potenciálních poruch ojeté nafty zhola zapomněl), žádné problematické vstřiky. Automat je osvědčený HDM, takže po 60tkm vyměním olej a tradá. Kombi má prostoru nad hlavu a jako bonus bys dostal nejlepší pohon 4x4. A ještě by ti zbylo na základní servis (brzdy, gumy, oleje). A to, co bys vrazil do hrozby u olítané bafty, tady vesele projezdíš.Jinak z tvé množiny bych volil A6.
Ty ceny co jsi napsal jsou možná platné v ORIGO síti AUDI nebo Mercedes, ale tam ojetinu nikdo servisovat nebude. Předně bych jen podotkl, že Subaru není konkurentem A6 nebo Mercedesu E (i když to ani na octavia RS). Vstřik stojí repasovaný kolem 4500-6000/ks. DPF se buď mění za repas a nebo se dá čistit stávající. Určitě nestojí 30 tis. Škoda i VW výrazně zlevnili DPF, takže Audi nejspíš taky. Nejdrive mu rozmluvite automat, ze stoji repase 40 Tis (coz je pravda) a pak mu nabidnete Subaru s hydromenicem, který ma i AUDI :) Jinak repase automatu A6 nebude stat o nic vic nez na jina auta co mají hydromenic. Výměna oleje se dělá u všech automatů, takže s tím bych nestrašil. To je jako napsat, nekupujte si audi, budete muset jezdit tankovat palivo. 15 tis za brzdy me přijde OK, já za Citroen C5 ATE platil něco okolo 12 tis. S benzinem si člověk dneska v 90% stejně nepomůže, protože to má podobné závady. A teď k tomu Subaru, kolik jich je v nabídce? Kolik je na to druhovýroby? Kolik lidí v ČR to umí opravdu kvalitně servisovat? Z kolika kusů lze vybírat s tímto motorem? Je to auto téměř nesehnatelné a absolutně z jiné kategorie než A6 nebo BMW 5 či Mercedes E. A myslím si, že za cca půl milionu by šla sehnat A6 ve slušném stavu, nechal bych tak 50 - 70 tis jen jako rezervu na prvotní servis a vůbec bych se toho nebál. Když vidím kolik mladých kluků bez peněž, kteří koupili A6 za třetinu ceny co je tazatel ochotný dát a taky ji udrží v chodu tak nevidím problém v tom, koupit za půl milionu slušný kus a servisovat to u někoho, kdo tomu rozumí a nejezdit do AUDI.
Nikod tady Subaru nestaví na roveň A6 nebo Mercedesu E. I když - olemizovat o řadě věcí by se mohlo. Dotaz zněl jasně - ato nad 200HP a cena byla dána také. Já jsem dal pouze tip s tím, že jde pouze o můj názor a nikomu jej nevnucuji. Ad dostaek či nedostatek outbacků s 3,6 - je jasné, že v naší kotlině tato auta nejsou. Kdo si za posledních 5 let koupil větší benzínový motor? Téměř nikod. Ojetá Subaru s ekupují jinde (Švýcarsko, Dánsko) a tam je výběr víc než slušný i s 3,6. Ad hydroměnič - ano, dal jsem na něj tip s plným vědomím a faktem toho, že Outback s 3,6 benzínem nebyl 200% služební auto, co za rok nalítá 60-80tkm. Čili stav agregátů za dané období bude minimálně lepší, než u dýzlového manažerského auta typu A6. A k provedení převodovek AISIN u Subaru nelze říct jediného křivého slova- sice stará, ale vychytaná 5°skříň prostě funguje, pokud se mění olej za cca 6tCZK. Ano, není důvod, aby u A6 či MB nefungovalal, ale s ohledem na nájezd naftových auta prostě bude více opotřebovaná a tím pádem riziko, že tě potká servis, je vyšší. Totéž platí i o zbytku auta - motoru i inetrieru, včetně kastle. Dovolím si jen malou poznámku - ať jsou ceny ND pro ojetý dýzl nižší, než u mnou uvedenýhc cen (ty jsem odhadnul na základě někdejšíhio vlastnictví řady služebních naftových pežotů), tak celkový servis na benzínový motor včetně nákladů na palivo bude nižší. Za dobu, co jezdím pouze s benzíny (od roku 2008, před tím výhradně nafta), tak investice do oprav benzínového motoru byla pouze do olejů, svíček a rozvodů. Nic jiného. Čili ani repasované vstřiky, ani turb, prostě nic. Takže i vyšší spotřeba benzínu je zaplacená - počítám průměrný nájezd 20tkm/rok, což se mi tak zhruba pohybuje - 20-22tkm. Jinak samosebou každý ať si vybere, co je mu libo. Ale naftě zvoní hrana a koncern VW slušný benzín nemá. Slušný = ve významu bez problematických záležitostí, jako je přímý vstřik, atmosfericky plněný a navíc většího výkonu.