Pondělí 16.12.2019 18:59,
Koupě Audi A6
Zkusím také reagovat na dotaz ohledně Audi A6 v modelovém roce 2012. Nevím , jak ostatní diskutující,ale já toto auto vlastním, i když se jedná o modelový rok až 2015, tedy po FL. Vlastním jej s motorem 2,0 TFSI, převodovkou DSG a předním náhonem. V této době mám nájezd cca 130 tis. km. Je to tedy varianta motoru EA888, ale již v novější, snad vylepšené verzi proti té, která byla montována v roce 2012.
Mám jej 4 roky a mohu odpovědně říci, že jsem s ním neměl doposud žádné problémy. Možná je to malým počtem najetých km, možná se koncernu podařilo již zásadní problémy vyřešit. Po stránce spolehlivosti jsem tedy spokojen a uvidím dále. Jezdím pravidelně do autorizovaného servisu,ale nezkracuji servisní intervaly jak je internetových fórech obecně doporučováno(věřím ale , že to smysl může mít, hlavně u více ojetých kusů) Od vedoucího servisu mám informaci, že je to u této generace již nesmysl zkracovat servisní intervaly,ale nejsem automechanik a nemám žádnou špatnou zkušenost. Olej dolévám cca 1/2 litru zpravidla před výměnou oleje po 30 tis. km. Olej tedy prakticky navíc nespotřebovává. Výkon motoru je pro daný typ auta naprosto dostačující, řekl bych i , že vyšší výkon nevyužiji. Motor krásně lineárně táhne zhruba od 1800 otáček a pokračuje beze změny do cca 6000 otáček. Krásně se vytáčí a při řazení nahoru si odfrkává do výfuku. Je to dost neobvyklé u tohoto typu auta,ale mě to baví. Nemá však žádnou výkonovou špičku, jako měly starší motory, ale to jedna z mála vad tohoto motoru. Převodovka DSG občas řadí jinak, než bych si přál, proto doporučuji při výběru tohoto nebo jiného benzinového motoru s převodovkou DSG si vybrat zároveň model s pádly pod volantem. Snažím se jezdit zpravidla v režimu Dynamic, kdy převodovka tolik nepodtáčí motor a rozdíl ve spotřebě je jen několik deci na 100 km. Jezdím dlouhodobě se spotřebou kolem 8 litrů. V kopcovitém terénu nebo po městě však spotřeba jde výrazně nahoru a pohybuji se zde i nad 10 litrů. Co ale doporučuji, ale pohon Quattro. Při výběru auta jsem si vzal jen předokolku a na mokrém povrchu při potřebě výrazného zrychlení je cítit v řízení, že přední kola nedovedou zcela přenést výkon na vozovku. Pocitově je ale auto s předním náhonem v zatáčkách více agilní (srovnání s šestiválcovou naftou a vzduchovým podvozkem) a zde se projevuje opravdu velký rozdíl od předchozí generace v jízdních vlastnostech a v komfortu odpružení k lepšímu. Pokud chcete komfortní auto, neuděláte chybu ani na normálních pružinách, auto je velice pohodlné , i když při rychlé změně směru je houpavější a na to je dobré si dát pozor. Pozor S-line snížený podvozek, který bez vzduchového odpružení jede síce jako motokára,ale na nerovnostech neodpovídá jeho komfort kategorii auta. Za 4 roky provozu jsem s autem neměl žádný zásadní problém. Měním zatím jen spotřební materiál (brzdové destičky, olej ....). Pokud se týká motoru u Vašeho modelového roku, doporučil bych již nevyráběnou 2.8 FSI. Není to sice žádný dravec,ale je to 6válec, který má krásný a decentní zvuk. Pokud by byl v kombinaci s převodovkou DSG, dá se s její pomocí jezdit krásně svižně (samozřejmě i bez ní, je důležité motor více vytáčet). Měl jsem tento motor v předchozí generaci a sice neměl proti TFSI takový zátah z nižších otáček, kultivovaností a charakterem jej překonával. Za cca 250 tis. najetých kilometrů jsem s ním neměl žádný problém. Spotřeba byla dokonce i o něco nižší ne u 2.0 TFSI. Je to ale kombinace, která se moc neprodávala, tak s ní nemá nikdo moc zkušenosti. Já jej ale mohu jen doporučit. Naftové motory neznám, tenhle druh paliva mě moc neříká,ale určitě se tady najdou jiní, kteří mají osobní zkušenosti. Hodně zdaru při výběru správného typu.
reagovat