0
zpět
 

diskuze k tématu: Stará Audi A6 nebo novější kompakt?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.02.2015 20:45, Stará Audi A6 nebo novější kompakt?
Dobrý den,
jako mladý člověk, který potřebuje dávat peníze spíše do jiných věcí než auta, se chystám koupit lacinou ojetinu do 50, max. 60 tisíc. Auto by mělo fungovat hlavně v režimu dojíždění mezi Brnem a severem Moravy, cca dvakrát týdně + na výlety, dovolenou atd. Ježdění po městě spíše výjimečně, nemám rád neurotické shánění parkovacího místa a rád si dám k obědu (i jindy) pivo, takže zde po městě preferuji MHD...

Je mi jasné, že vzhledem k rozpočtu půjde o staré auto s mnohými možnými problémy. Pro eliminaci možných potíží a co nejmenší nájezd a věk mi jako racionální volba přijde nějaký kompakt s benzínovým motorem (Focus, Corolla, jedničková Octavia...).

Z druhé strany kvůli převaze dálničního provozu a lásce k prostoru a pohodlí mě láká koupě první generace Audi A6 s pětiválcem 2,5 TDI. Vím, že tahle auta byla nezničitelná a vzorem spolehlivosti, ale přeci jenom už mají značný věk a kilometrové průběhy (přiznané) kolem 300 tisíc km.

Je hodně velký risk dopřát si starou Audinu? Mám být spíše \"rozumný\" a jít do novějšího kompaktu, nebo koupě přestárlého ale kvalitního auta není úplně mimo?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pondělí 16.02.2015 23:21, audi
Za peníze co máš dobrou A6 s R5 tdi neseženeš, takže to máš vlastně vyřešený.
Vem focus nebo astru G a máš klid.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 18.02.2015 23:07, RE:
Dobrý den. Hledat starou Audi A6 s pětiválcem 2.5 TDI v zachovalém stavu je jako hledat jehlu v kupce sena. Nabídka už není velká a vozy toho mají za sebou skutečně mnoho. Lepší volbou bude za Vaše peníze koupit například zmíněný Ford Focus s benzínovým motorem.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 19.02.2015 08:44, Premiovka vs obyč auto
Taky jsem se před 4 roky rozhodoval, ojeté bourané bmw za 45000 (528i s LPG) nebo focus 1,6i s najetými 100tkm nový v rodině za 100000kč. do té doby jsem měl escorta alfu 156 bmw 318is 316i (obě e36) a potom jsem měl e39 523i ze které jsem byl nadšený, ale karoserie byla v hrozném stavu.
Focus 1,6i 74kw:
+ známý původ
+ známé km
+ 2 sady kol
- cena
- neustálé raklamace koroze
- začínala klepat zadní náprava
- životnost brzd
- koroze výfuku
- slabý motor a spotřeba 8,7L
- malé auto s malou výbavou
- problémy s elektronikou

BMW 528i 142kw
- staré auto
- neznámý původ
- najeto 160tkm (zjišteno asi 400tkm)
- bourané (oprava asi za 20tis)
+ výkon a spotřeba 11L LPG = 6L benzínu
+ velké vybavené pohodlné auto
+ spolehlivost a až nečekaně nízké provozní náklady a levné díly
+ žádné závady (měněno: motor - koupeno po výměně oleje, bohužel 15w 40 a po výměně motor bral olej, motor byl měněn až z auta co jsem koupil na ND, když mě nabourali, auto normálně jezdilo, ale nebavilo mě dolívat olej. spojka, přední brzdy, oleje filtry, vodní pumpa, 2x praskla pružina silentbloky v zadní nápravě chladič klimy + plnění - koroze a nějaké další drobnosti, ale všechny tyto věci bych měnil i na focusu a navíc rozvody
+ žádná koroze vyjma 2 puchýřů na víku kufru
+ původní výfuk - nerez
+ bezpečnost - odzkoušeno
+ tažné na 2t - důvod výměny spojky

Shrnutí:
s BMW jsem najel 70tkm, mělo 2x závadu - odtah - pružina, ježdění s ním mě baví i po 4 letech co ho mám, jezdím levněji, za focusa bych dal 2x tolik a ted by měl cenu cca 50tis bmw bych pořád prodal za to za co jsem ho koupil = propad ceny 0, auto využívám na maximum a stejně to vydrží. S focusem jsem jezdil 4 mesíce - asi 8 tkm, nad 100km jsem nevydržel jet v tahu, auto pro mě bylo malé a nepohodlné, hlučné, spotřeba vysoká výkon nízký, poruchovost vysoká 2x odtah - vyteklá spojková hydraulika, vyteklý posilovač řízení - prorezlé trubky.
Jsem rád že jsem se rozhodnul jak jsem se rozhodnul. Mohu doporučit přidat pár korun a koupit pěknou e39 525d 530d nebo benzín s LPG s nájezdem 400-500tkm (mají to všechny) udělat nějaký servis a vesele jezdit.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.