perimar napsal:
Dobrý den,pomalu se chystám vyměnit své BMW E46 325i sedan. Spokojenost veliká, ovšem jak přibývají roky, stále víc mi začíná vadit příliš tvrdý podvozek, a rodině se začíná nedostávat místa vzadu. Rozhodně chci příští auto větší a pohodlnější. Jsem normální čtyřicátník s lehce nadprůměrným příjmem.Jezdím víceméně jenom o víkendech, maximálně tak 7000 km ročně, ale hezká auta se mi líbí. Teď konkrétní dotaz: mým velkým snem je Audi A8 od r.v.2003. Samozřejmě se obávám provozních nákladů. Umím si spočítat ceny náhradních dílů, pneumatik, pojištění, spotřebu paliva atd. Má Audi A8 od r.v.2003 nebo BMW X5 od r.v.2004 nějaké specifické, velmi drahé poruchy, kterých bych se měl obávat? Je možné alespoň velmi zhruba vyčíslit rozdíl mezi provozními náklady na A8 3.0.TDi r.v.2005, BMW X5 3.0D r.v.2005 a například Fordem Mondeo Kombi 2,2 Tdci r.v.2008?Za auto mohu utratit cca.350 tisíc + nějakou rezervu na opravy.Může běžný člověk uživit takové luxusní vozy, nebo se mám raději držet při zdi?Děkuji
Těžká otázka, která se tady vyskytuje dost často.
První věc: na 7000 km ročně si nekupujte naftu a dost potenciálních nebezpečí tím zneškodníte
U Audi je pak spolehlivostně vysoce hodnocen osmiválcový motor 4.2 litru, takže bych se zaměřil do A8 na tento. Pokud zajedete na zveák, tak Vám určitě budou schopni říci, zda je podvozek ještě dobrý a třeba 20-30 tisíc km (pro Vás 3-4 roky) ještě dá nebo ne. Běžná údržba nebude finančně výrazně náročnější než pro zmíněné Mondeo, ale to sám zmiňujete. Finanční problémy bych spíše viděl, pokud budete udržovat v chodu všechny systémy komfortní výbavy, tam nějaká drobnost bude nákladná, stačí jen vyhřívání nebo odvětrávání sedadel. Buď budete kutil a musíte lustrovat fóra nebo se smíříte nebo zaplatíte opravu u Audi, a ta suma bude odhadem neadekvátní.
V podstatě to stejné bude patit pro X5.
Já osobně bych volil Volvo S80 s motorem V8 nebo 3,2 I6. Ani T6-ka by mi nevadila. 7000 km není tak moc, abyste měl výrazný příplatek za palivo v benzínovém provedení. Audi a BMW bude moc bít do očí, ale Volva si lidi tolik nevšimnou. Volvo bude především pohodlné, ale na silnici se taky umí celkem držet a je možnost mít pohon všech kol. Navíc bude za ty peníze Volvo mladší.