nepřihlášený uživatel napsal:
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru. Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.Dekuji
Ty nové kotouče předpokládám přímo originální ND popřípadě nějakou kvalitativně rovnocenou nebo dokonce lepší náhradu. Rovněž předpokládám, že se měnily i destičky a také předpokládám, že byla výměna provedena odborníkem, který zajistil, že se mezi náboj a kotouč nedostaly nečistoty, které by pak způsobovaly házení kotouče. Tohle všechno má vliv.
Z popisu to vypadá, že se kotouče teplem nadměrně deformují, ale není jasné, zda je to vlivem špatného materiálu kotoučů, nerovnoměrným brzdným účinkem nebo špatně provedenou montáží.
Pokud se kotouče po vystydnutí vrátí, pak by se dalo uvažovat buď o špatné montáži nebo nerovnoměrném brzném účinku (jedna strana je k brzdovému kotouči přitlačována větší silou, čímž dochází k ohybu kotouče směrem ke studenější straně (nahřátá vlákna se prodlužují více), a to se pak stane zdrojem vibrací).
Prosím o sdělení statusu Q ohledně použitých kotoučích, výměně komponent a montáži, aby se dalo postupovat dále a systematicky vylučovat možné příčiny závady.