Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
A opět tu máme auto za 2M, které ročně svému majiteli ušetří 50 tisíc za palivo, ale na hodnotě ztratí půl milionu.
Když si to koupí v benzínu, tak ztratí kolik?
Právě, taky 1/2 milionu a právě v tom vidím těch 50 tisíc, jako více méně zanedbatelných. A pokud někdo řeší 50 tisíc, tak skutečně nechápu, proč si kupuje auta za 2M. Posadím to o řád níž. Kupuji auta za 200 tisíc a úspora 5 tisíc na palivu za rok by mi přišla směšná.
Teď to neber osobně, ale tahle demagogická filozofie je úplně mimo. Když si koupím auto za 2M, přijdu o ty 2M HNED! Když za 5 (8,10,20) let to auto prodám, tak peníze ZÍSKÁM. Mezitím jenom platím VÍC nebo MÍŇ za provoz, o žádné další peníze nepřicházím. Nějaká VIRTUÁLNÍ tabulková ztráta hodnoty je vzhledem ke SKUTEČNÝM penězům vytahovaným na PHM, servis a pod. úplně irelevantní. A že ty lidi nechápeš, je úplně v pořádku, protože oni by s největší pravděpodobností nepochopili tebe. Nákup novýho auta je RADOST, placení u pumpy PAKÁRNA. To, že má někdo peníze na auto za 2M neznamená, že rád vyhazuje peníze oknem. A propos - když to auto líznu, a budu platit měsíční splátku (nějakou), tak se de facto ponižuje úsporou na palivo...
Dobře, popíšu Ti své myšlenkové demagogické pochody, jak to vnímám já. Kdo si koupí naftový motor:
a) člověk který chce mít nízké náklady na palivo, protože je to významná část nákladů
b) člověk který chce naftu bez ohledu na úsporu (chce na palubáku vidět 6,5 místo 8)
Zatímco b) se mi těžce chápe i přes vysvětlování, co je radost a pakárna, protože si myslím, že je chrochta méně uživatelsky příjemná (vztaženo k atmosférám určitě) a bývá obvykle dražší než výkonově srovnatelná benzínová varianta, takže nějakou dobu trvá, než si na sebe levným provozem vydělá.
To a) má smysl, jenže pouze do okamžiku, než najede nějakých 200 tisíc km, kdy může začít typicky dieselovský kolotoč nebo se musí dát auto zavčas pryč, protože potom už ho nikdo nebude chtít. Jsou tedy 3 možnosti:
1) naftové auto musím prodat zavčas, takže si na sebe nijak zvlášť nevydělá (ty nájezdy do vyrovnání hodnot se pohybují od 50-150 tkm)
2) až má najeto 400 tisíc, tak jej nechám upravit na "rozumný" údaj a ještě "vydělám" dodatečně
3) nechám si ho až do konce ekonomické životnosti (to nedělá skoro nikdo)
Z výše uvedeného mi tak nějak plyne, že v inzerci se nejvíce objevují varianty aut a)2), a teprve až úsporochtiví 2. majitelé dávají primárním nákupům naftových aut smysl.
Pokud by se nedeformoval trh přetáčením tachometrů nebo by lidé začali akceptovat vysoké nájezdy u ojetin, troufám si říci, že by nafta výhodná nebyla, protože za její výhodou je ze 75% podvod na dalších majitelích (ten případ Sharanu nedávno byl docela odstrašující).