Reno napsal:
Pavlik napsal:
Reno napsal:
kralici79 napsal:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
No já bych řekl, že je toho víc co dělá prémii prémií. Nejlevnější a nejjednodušší řešení v podobě předního pohonu vs. hnaného zadku např. Dynamické vlastnosti, výkon a spotřeba. O prémii v podobělepších materiálů se dá mluvit třeba u Citroenu řady DS, které se technikou nijak neliší, jen mají hezčíbalení...
A proto BMW vyvinulo ve spolupráci s "lidovým" koncernem PSA nepříliš povedenou řadu motorů THP. Proto "prémiový" mercedes kupuje motory Dci od renaultu. Proto má jaguar ještě pořád hodně komponentů skupiny Ford. Proto je "veleprémiové" porsche cayene převlečený volkswagen........a dalo by se dlouho pokračovat.Dnešní "prémiové" auto slouží především jako pomůcka sebeprezentace majitele/uživatele, o nějaké vyšší technické kvalitě/úrovni (opravdu nemyslím kvalitní kožené čalounění) nebo dokonce spolehlivosti mám veliké pochybnosti.
Ty motory od PSA se dostaly třeba do trojkové řady? já myslím, že jen do Mini. Mercedes dává motory od Renaultu /naprosto čerstvě/ do těch nejvíc sociálních modelů. Cayenne má sice některé prvky společné s Touaregem, ale motor, ani brzdy, ani převodovka to nejsou.Naopak Bentley má třeba podvozkovou platformu i motor společný s Phaetonem a přesto nikdo nepochybuje o jeho exkluzivitě...
Motory řady THP jsou 1,4ky a 1,6ky s turbem i bez něj různých výkonových variant (spolupráce PSA + BMW). U BMW se montují 1,6ky do řady 1 a řady 3 (jde modely 114i, 116i a 316i). Turbo verze 1,6ky se, jak správně myslíš, dávají do vozů Mini. U PSA motory řady THP dávají snad do všeho co má kola
- také jeden vlastním v C3 Picasso.
Mercedes dává dci do Citanu už cca rok (to auto je maskovaný renault kangoo) , čerstvě jej montuje do řady A. Jestli jsou to nejvíc "social modely" bych se hádal - pro mercedes možná ano, ale cenově jsou to "plnokrevné" mercedesy, které stojí jako auto střední třídy. Zvlášť u toho Citanu je změna znaku na kapotě markantně znát na ceně.
A bentley vs.volkswagen je přesně o tom, co jsem psal - rozdíl v technice minimální, liší se společenský status majitele (vnímání značky výrobku).