Mashur napsal:
kralici79 napsal:
Každý se přesvědčí sám, že tzv prémiovky jsou také obyčejná auta(možná hodnotnější materiály v interieru) a tudíž se na nich většinou pokazí to samé jako na ostatních autech,jen poněkud dráže. Takže i vy si musíte říct, jestli chci působit reprezentativně v BMW, nebo se mohu soustředit na různé recenze a zkušenosti a vybrat vůz podle předpokládané spolehlivosti. Což ztrácí váhu jakmile u nás projdete branou bazaru a necháte si vnutit auto s pochybně prokázanou servisní minulostí. Pokud se bude jednat o vůz nový je slušná možnost vyhnout se problémům připlacením si za prodlouženou záruku a po jejím skončení se vozu zbavit. Protože bezproblémový provoz vám nikdo nezaručí,všechno jsou to jen stroje. A riziko drahých překvapení je u prémiovek v dieselu s opulentní výbavou určitě vyšší, než u jednoduchého stroje s levnějšími komponenty. Být vyjímečný prostě vždy něco stálo a v automobilech si myslím to platí dvojnásob.
Tady bych si dovolil zareagovat. Dělám ve firmě, kde se vyrábí součástky do aut (ABS, motorky stěřačů, sedadel, oken atd) a máme i vlastní vývojové oddělení, která nám dodává výrobní linky. Nedávno jsme dělali tester na určité součástky, protože si prémiové automobilky nadiktovaly, že chtějí jen 100% otestované celky. Tyto linky nakonec skončily v Číně a Korei, kde se tyto součástky vyrábí a k nám už chodí otestované (typ A) nebo neotestované (typ B). Je pak na každé automobilce, který typ si objedná (prémiovky A, mainstream ani do vrcholných modelů nic netestuje - typ B). To znamená, že VW Up má stejné součástky jako Phaeton (netestované) a MB A má stjné testované součástky jako MB S.
To je hezké, ale nic moc neříkající. Jediné co jsem se z toho dozvěděl je, že "prémiovka" bude mít celek součástek fungující po montáži (testovaný) - jak dlouho ale takový celek (byť testovaný) bude fungovat a jak bude spolehlivý?? Mě totiž ani tak nezajímá nefunkční celek (tedy porucha) v době koupě nebo krátce po ní, kdy mám auto v záruce. Mnohem víc mě zajímá, aby auto najelo bez vážných nebo častých problémů mých cca 250 tisíc km a já ho ve slušném stavu předal někomu dalšímu na dojetí.