Citroenak napsal:
Otazka ale moze zniet, ci vobec maju BMW a mini cooper nejaky odporucania hodny benzinovy motor? (nemyslim teraz sestvalec v BMW 1, o tom asi nie je rec). Dajte si minimalne pozor na oturbenu 1.6. Atmosfericka sice tiez nie je ziadna vyhra, ale je to lepsie..
U toho mini základní 1.6 atmosféru s 85 kW. Žádné z těch aut není servisně levné, ta fabia bude paradoxně kombinací TSI motoru a DSG dvouspojkové převodovky asi největší past (+s tím určitě nikdo nejezdil courákem do kostela).
To by si ostatně tazatel měl uvědomit, že zatímco teď v servisu nechal pár stovek, maximálně tisícovek, tak teď za "stejné" úkony může nechat i pár desítek tisíc. Já bych s takovým rozpočtem, ale to jsou i osobní preference, koupil Fiat 500 s motorem 1.4 16V. Pro dva to bohatě stačí, spotřební díly jsou levné, servis je dostupný a jednodušší, motor výborný a spolehlivý, vyblbnout se s tím dá krásně a každý kus může být originál díky neskutečným možnostem individualizace. Občas se v nabídce najdou od 180 tisíc i polokabriolety 500c, i když s motorem 1.2 - to by taky stálo za úvahu, protože kabrio dává zase jiný rozměr a radost z jízdy a v tomhle provedení to není až tak na úkor praktičnosti.
Jak psal KoobaS, auto od fandy je auto, u kterého majitel nejen věděl, co znamená auto mít a servisovat, ale taky se podle toho choval. Většinou takový povoz je v rodině druhé, třetí, čtvrté auto, takže nemá moc najeto, ale netrpí nedostatkem pozornosti a prázdné kapsy. U mini a F500 je šance na auto od fandy docela velká.