citace:
reakce na: KingGustavo, 12.11.2018 13:32 (O3 bych si samozřejmě pojistil ...)
Exeo se sice vyrábělo chvíli, ovšem ta A4 se vyráběla plný životní cyklus. Odmyslíme-li si některé plechy a světla, pak veškerá technika i interiér se shodují (jsou tedy dostupné díly i použité). Myslím, že pokud je cena náhradních dílů důležitá, pak je to cena dílů spotřebních a případně "poruchových". Pokud má člověk strach třeba o světlomety, holt si musí sjednat havarijní pojištění. Nová světla jsem ovšem potřeboval koupit poprvé a naposledy na Škodu 105L (kvůli korozi parabol).
Cena OIII je možná u ojetin nižší než u leonu, ale rozhodně ne u srovnatelně zachovalých ojetin. Kupovat vyžilé firemní auto za teoreticky nízkou cenu není pro každého. A ona OIII není zrovna kvalitativně žádný zázrak. Použité materiály jsou mnohdy horší (např. palubní deska, tapecírunk dveří a spousta toho, co není vidět) než u OII, kůže na volantu nebo řadicí páce (tam i s chromováním) je poškozená/pryč klidně po 50 tis. km. Subjektivně bych řekl, že se šetřilo i na odhlučnění a elektroinstalaci. Zatímco OII totiž "jen" pálila žárovky v předních světlech, u OIII ta světla přestávají z ničeho nic svítit komplet (poddimenzovaná kabeláž).