Michal napsal:
To je velmi objevné. A teď si představte, že nejlevnější Ferrari stojí tolik co 7 jedniček od BMW. Dává vám to smysl?
Aha, majitel BMW 1. U BMW 1 se bavíme o autě, které je průměrné a lze ho srovnávat s auty jako Golf, Fabia, Mazda 3, Ford Focus. U Ferrari se bavíme u supersportu a ten lze srovnávat pouze s auty stejné kategorie, jako je Aston Martin, Lamborghini, Porsche, Lotus, Zonda a podobně. U supersportů jde hlavně o sympatie k dané značce, už jen proto, že ta auta mají podobnou cenovku. BMW 1 je ve srovnání se svou konkurencí drahé a mizerně udělané s obyčejným motorem, je to prostě tuctovka. BMW a vlastně ani Audi už dnes nejsou prémiové značky jak si mnoho čechů myslí, jsou to naprosto obyčejná auta, tím spíš BMW 1. A kdo si koupí BMW 1, které je drahé, má špatný interiér a obyčejný motor, když má na výběr z hromady dalších rovnocenných aut, která jsou levnější, jedině fanoušek BMW co nemá na "dospělejší" model nebo pitomec co si myslí, že když má BMW, tak má něco extra. To auto prostě nemá čím ohromit, nemá nadprůměrné jízdní vlastnosti, nemá extra kvalitní interiér nebo extra výborný motor jako Honda Civic Type A. Je prostě úplně obyčejné, na parkovišti v řadě jiných aut úplně zapadne a nenabízí ani nadprůměrný zážitek z řízení, jediné co je na něm nadprůměrné je cenovka. U supersportů nenajdete (kromě fanoušků určité značky) nikoho kdo by zaplatil za auto víc než je nutné, pokud mi prostě Aston Martin nabídne za menší peníze to samé co Ferrari, vezmu toho Astona. Je zajímavé, že v kategorii malých aut se ale pořád najde dost lidí, kteří nejsou fanoušci značky a přesto jsou ochotní zaplatit za průměrné auto nadprůměrné peníze, jen proto, že má na sobě jakousi nálepku výrobce. Každý kdo uvažuje trochu racionálně a není fanouškem BMW se "jedničce" vyhne, bohužel je tu ale stále dost těch kteří si to koupí jen proto, aby trumfli souseda co si před týdnem koupil Golfa. Honda Civic Type A vás zaujme tím brutálním motorem co má, Accord třeba tím jak je za všech okolností ledově klidný, BMW 7 tím jak si jede jako zaoceánský parník, Golf pohodlným interiérem a velkým kufrem, Focus naprosto dokonalým podvozkem. Mazda 3 svou obratností a co na to BMW 1, není ani klidné jako Accord, není pohodlné a nemá velký kufr jako Golf, nemá tak dobrý podvozek jako Focus a není ani obratné jako Mazda, je prostě průměrné a nad konkurenci vyčnívá pouze cenovkou. Za ty peníze dostanete u "jedničky" zatraceně málo.