Petr S napsal:
Problém ale je, že papírová spotřeba aut je v posledních pár letech hodně podhodnocená. Aspoň mám ten dojem. Před rokem 2008-9 ještě spotřeba z letáků jakž takž odpovídala realitě. Pak se to nějak zvrtlo. Namátkou Yaris, Hyundai i20, Mazda 6 a další asi taky.<br>
Např. současný Focus... Asi jen najivní člověk by věřil, že všechny benzínové 1,6tky (63 - 134 kW) jezdí v průměru za 5,9-6,0L, tak to aspoň tvrdí leták. Podobně nafťáky asi taky jezdí za víc než za 4,2-4,5L. Zkrátka oficiální údaje od ...
Petr-Tipcars: JJ, to jsme zase u teho sameho. Kdo vysoli pul mice za konktretni model kvuli hypoteticke tabulkove spotrebe a povazuje tento udaj za HLAVNI duvod koupe je mimo realitu, nebo naivni, nebo jak se to slusne rika. nejvic trati na poklesu hodnoty, pak dlouho dlouho nic, provozni naklady, pak opet dira a pak palivo. jenze palivo, tim, ze se plati dennodenne, je nejvic na ocich a lidska psychika je asi schopna se lepe vyrovnat s jednorazovou ale skrytou velikou ztratou (a mnoho lidi si navic jeste tuto ztratu zvetsuje o uroky-ktere uz ruku na srdce radej do svych kalkulaci nezahrnuje mimo firmy nikdo)nez s dennodennimi par korunami navic...samozrejme, jak jsem uz psal jinde, od urciteho najezdu se diesel muze oplatit....ale velmi casto lidi kupuji diesely bez jakekoli kalkulace, nebo jen s mlhavou predstavou nebo a to je vrchol naivity si namlouvaji, ze pokud dosud najeli 10tkm rocne a neceka je zadna zasadni zmena jako jina vzdalenost pro dojizdeni do prace, tak si namlouvaji, ze JO, ze s tim dieselem tech minimalne 30 za rok DAJI...o nekolik desitek az stovek tisic korun pozdeji zjistuji, ze nejen ze NEDAJI, ale ani po novem roce neprestali kourit a ani nezhubli...pokud si kupujete novy vuz za 400.000 a najedete behem 5let 90.000km a prodate jej pote za super obnos 160.000kc, pricemz na urocich jste preplatili behem tech 5 let dalsich bratrskych zhruba 100.000 a dalsi rance padly za povinne prohlidky a samotny provoz, pocitejte prosim tak, ze kazdy kilometr Vas stoji kolem 8-10 korun. zhruba tady a vys je realita provozu noveho vozu...kdo je schopen si toto priznat, ten muze hovorit o tom, ze neni naivni...