0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW a dotaz ohledně něj

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.03.2014 10:32, BMW a dotaz ohledně něj
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat uvažuji nad koupí vozu bmw řada 1 dvoulitr diesel 170 koní je to ojetina má najeto 130 000 kilometrů rok 2006 auto je přes známého a prej v top stavu cena 220 000 . Ale rodina znamý mi to rozmlouvají že nato nemám že mi tam pak něco odejde a nedopaltím se . Jaká je možnost že na autě něco odejde? a co je většinou největší problém u bmw řady 1? jaké díly apod nejčastěji odchází? A ceny jsou opravdu pak tak vysoké:?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 11.03.2014 11:39, RE: BMW
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, chtěla bych se zeptat uvažuji nad koupí vozu bmw řada 1 dvoulitr diesel 170 koní je to ojetina má najeto 130 000 kilometrů rok 2006 auto je přes známého a prej v top stavu cena 220 000 . Ale rodina znamý mi to rozmlouvají že nato nemám že mi tam pak něco odejde a nedopaltím se . Jaká je možnost že na autě něco odejde? a co je většinou největší problém u bmw řady 1? jaké díly apod nejčastěji odchází? A ceny jsou opravdu pak tak vysoké:?


Dotaz je stran financí poměrně dost obecný. V podstatě v dotaze vůbec nezaznělo kolik s tím plánujete ročně najezdit, takže se skutečně není od čeho moc odpíchnout.
Obvykle kupuji rovněž 8-mi letá auta, nicméně jsou v nich benzínové motory, protože u nich nehrozí drahé (myslím několika desetitisícové) opravy. Za 10 let jsem zjistil, že zhruba 50 hal/km dám do oprav, a to i těch kosmetických. Opravami myslím, že se vyloženě něco pokazí, třeba poslední záležitost bylo ulomené raménko senzoru zatížení zadní nápravy pro nastavení sklonu xenonů. Zhruba 1,40 Kč/km mě pak stojí základní provozní náklady vyjma paliva (olej, brzdovka, filtry, ručení, dálniční známka, atp.) - je to pro roční nájezd 10-12 tkm, pro vyšší to číslo bude klesat.
Ostatní záležitosti, jako je obnovování sad pneumatik, výměna brzdových komponent, a podobné provozní záležitosti do toho nejsou započítány a mluvíme o dálších cca 60 hal/km.
Suma sumárum mluvíme o 2,5 Kč/km základních nákladů bez paliva, čili tohle číslo si vynásobte očekávaným ročním nájezdem a zjistíte, kolik auto průměrně zhltne mimo paliva a pořizovací hodnoty. Dovoluji si tvrdit, že pokud budete odkázaná na servisy, bude tohle minimální částka se kterou je třeba počítat, neboť moje čísla jsou založená na tom, že si něco zajistím svépomocí (typicky olej, filtry, atp.) a řešil jsem víceméně banality, kdy nejdražší opravou byla přehlodaná kabeláž k lambda sondě za 9000 Kč.
Na otázku, co odchází také nelze jednoznačně odpovědět. U 8-mi letého auta už může být opotřebováno mnoho věcí. Třeba podvozkové části mohou vykazovat vůle, baterka může vydržet jen do zimy, sada gum je velký objem peněz. To musíte zvážit sama při důkladné obhlídce auta. Na druhé straně auto s ověřenou historií je vždy lepší volba než neověřitelné anonymní, byť za lepší cenu.
Ještě jednou opakuji, že auto není jen prvotní investice za nákup a pak už jen benzín/nafta.
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Úterý 11.03.2014 13:55, superkára
Nedalomi to a musým na tendle supr příspěvek otpovědět. Kup si to báwo woe, je to hustí a nic ti tam jneodejde. Fak budeš babo kynk před dysgotékou u vás v Mimoni. A dyž něco už odejde tak vemes z houmkreditu love a jedeš dál. A stačy dotoho volej z Lidlu. Lidl turbo edition 15W-40


(omlouvám se, ale u tohohle dotazu to nešlo jinak)
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 11.03.2014 15:20, RE: superkára
gablenz napsal:
Nedalomi to a musým na tendle supr příspěvek otpovědět. Kup si to báwo woe, je to hustí a nic ti tam jneodejde. Fak budeš babo kynk před dysgotékou u vás v Mimoni. A dyž něco už odejde tak vemes z houmkreditu love a jedeš dál. A stačy dotoho volej z Lidlu. Lidl turbo edition 15W-40 (omlouvám se, ale u tohohle dotazu to nešlo jinak)


Poprvý jsem to rozklikl asi před hodinou, chvíli si lámal hlavu, co na to napsat. Pak jsem usoudil, že to nezvládnu, že to musí udělat někdo za mě . Díky, gablenzi!
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Úterý 11.03.2014 15:39, RE: superkára
gablenz napsal:
Nedalomi to a musým na tendle supr příspěvek otpovědět. Kup si to báwo woe, je to hustí a nic ti tam jneodejde. Fak budeš babo kynk před dysgotékou u vás v Mimoni. A dyž něco už odejde tak vemes z houmkreditu love a jedeš dál. A stačy dotoho volej z Lidlu. Lidl turbo edition 15W-40 (omlouvám se, ale u tohohle dotazu to nešlo jinak)


příspěvek má jednu masařku na kráse...ptá se žena
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Úterý 11.03.2014 16:16, Servis
Takže prvně bych potvrdil to co vám říká rodina, ceny dílů jsou opravdu vysoké a ceny autorizovaných servisů až nechutné (500-800 hodina práce). Druhovýroba toho má dost, ale pokud se bude brát nějaká kvalitnější, proti originálu tam moc rozdíl nebude.

Tak a teď co vás čeká, mimo po-nákupní klasiky, tedy filtry, náplně, rozvody (cca 20 tisíc, neautorizovaný servis). U nafty budou už kolem 130tis. pomalu doklepávat vstřikovače (pokud předešlý vlastník netankoval opravdu dobrou naftu), kolem nějakých 180-200tis. se přihlásí dvouhmota a možná taky turbo. Dál to budou asi tlumiče zadní nápravy, pokud bylo auto hodně zatěžováno, tak možná celá zadní náprava, včetně uložení. Předek (na našich cestách) je klasika, kolem 150tis. prostě kompletně celé "kosti" bude to asi už pěkně volné. Motor bývá bez problémů, občas zlobí elektrika, odcházely motorky stahování předních oken (nejsou zrovna levné), nakonec bílý nátěr je příšerně nekvalitní a rezne výfuk, ale to asi skoro u všech aut, v tom není BMW 1 nijak výjimečné.
reagovat
blackwhit
počet příspěvků2
datum registrace21.02.2013
Úterý 11.03.2014 20:44, aaa
koukam samej odbornik tady!! cena v bmw servisu je vyrazne vys nez 500 - 800, jsou tam oceněné 5ti minutovky, celkově pak hodina vychazi skoro na 1800!!

pokud je to verze 120d a tudíž 163 ks, tak je motor spolehlivý. Pokud jste myslela verzi se 176k (ve verzi 120d), tak to se jedná o velmi nepovedený motor. Navíc cena 220 za bmw 1 z roku 2006 mi prijde hodne. Pokud to neni plna vybava s malym najezdem teda
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 12.03.2014 08:45, RE: superkára
gablenz napsal:
Nedalomi to a musým na tendle supr příspěvek otpovědět. Kup si to báwo woe, je to hustí a nic ti tam jneodejde. Fak budeš babo kynk před dysgotékou u vás v Mimoni. A dyž něco už odejde tak vemes z houmkreditu love a jedeš dál. A stačy dotoho volej z Lidlu. Lidl turbo edition 15W-40 (omlouvám se, ale u tohohle dotazu to nešlo jinak)


jedničku si nekupujou puberťáci... jinak je to dobré auto a s dvoulitrem jede hodně slušně. vstřiky
snesou víc než 130, určitě 180-200 tisíc bez větších problémů.
stížností jsou na nový 2,0d, který je hodně subtilní, ten starej je v pohodě.

reagovat
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 12.03.2014 10:52, Zas tak bych se toho nebal
Servis na tahle stara bawa je celkem v pohode, existuje spousta slusnych neautorizaku co se na ne specializuji a umi je plus ani v autorizaku to neni takova financni katastrofa jako treba Audi. Obzvlaste jednicka je celkem jednoduche auto a tenhle motor nema vetsich problemu, akorat holt nejede. Jak rikam stara bawa jsou v pohode, pruser jsou ta nova s zivotnosti motoru kolem sto tisic a konecna (tyka se nejenom dieselu, ale uz i benzinu).
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 13.03.2014 08:50, RE: Servis
Rover623 napsal:
Takže prvně bych potvrdil to co vám říká rodina, ceny dílů jsou opravdu vysoké a ceny autorizovaných servisů až nechutné (500-800 hodina práce). Druhovýroba toho má dost, ale pokud se bude brát nějaká kvalitnější, proti originálu tam moc rozdíl nebude. Tak a teď co vás čeká, mimo po-nákupní klasiky, tedy filtry, náplně, rozvody (cca 20 tisíc, neautorizovaný servis). U nafty budou už kolem 130tis. pomalu doklepávat vstřikovače (pokud předešlý vlastník netankoval opravdu dobrou naftu), kolem nějakých 180-200tis. se přihlásí dvouhmota a možná taky turbo. Dál to budou asi tlumiče zadní nápravy, pokud bylo auto hodně zatěžováno, tak možná celá zadní náprava, včetně uložení. Předek (na našich cestách) je klasika, kolem 150tis. prostě kompletně celé "kosti" bude to asi už pěkně volné. Motor bývá bez problémů, občas zlobí elektrika, odcházely motorky stahování předních oken (nejsou zrovna levné), nakonec bílý nátěr je příšerně nekvalitní a rezne výfuk, ale to asi skoro u všech aut, v tom není BMW 1 nijak výjimečné.


Ted sem se celkem zasmál. Člověče měl jsi někdy BMW? nebo jsi v něm aspon jel?

1) V autorizovaném servisu BMW nikdo nedělá za 500-800 na hod ale za 1500-1800, v neutorizovaném specializujícím se na BMW platím 300
2) ceny dílů jsou uplně normální, srovnatelné s jakýmkoliv jiným autem nebo i levnější, jak v autorizovaném servisu, tak v druhovýrobě a výrobci jako TRW Löemfeder ATE a pod. dělají díly ve srovnatelné ceně jako originál. jinak servisy můžou origo díly brát přímo z DE od BMW a odpadá marže autosalonů.
3) Filtry olej brzdovka chaldící kapalina 4000kč pokud je automat tak + 7500kč, rozvody se nemusí měnit, řetěz vydrží, vodní pumpa cca 2500kč
4) Vstřiky při normální naftě vydrží cca 300-400tkm, (mám u 525d 280tkm a původní vstřiky a neukapávají, mají dle diagnostiky přesně 0)
5) dvouhmota je jen o stylu jízdy, ale tohle není octavia 2 ve 180 neodchází dvouhmota,
6) turbo pokud se k němu majitel chová dobře a mění olej najede přes 300tkm uplně bez problémů a kvalitní repas stojí 15000kč starší origo 5-6tkč já mám ve 280tkm původní
7) kdo by hodně zatěžoval bmw 1? v tom se nevozí cihly a cement v kufru. tlumiče mám ve 280tkm původní, ale už se hlásí o výměnu v dohledné době, uložení zadní nápravy ted budu dělat 2500kč komplet i s prací (zadní brzdy ATE na BMW 5 se slevou 30% 5000kč komplet)
8) přední náprava vydrží na našich silnicích přes 200tkm, u mě byla dělaná ve 230tkm
9) žádné stahovačky neodchází
10) jakej bílej nátěr? výfuk NEREZNE!!! je NEREZOVÝ!!! mám původní bez jediné tečky, u benzínové e39 z roku 98 mám původní a má najeto přes 400tkm!!!

Rada pro Rover623: když nevím, tak mlčím a nehaním tady auta svýma lžima!!!

Rada pro slečnu/paní:
klidně si BMW 120d kupte, doporučil bych manuál, provozní nálkady jsou obdobné jako u octavie, ale svezení a kvalita je jinde, ceny dílů opravdu nejsou tak vysoké jak si všichni myslí. motor 2,0d je spolehlivý kultivovaný a bere si cca 6l nafty. jinak pro něj platí co pro ostatní diesly (olej menit ne po 30tkm ale po 20, nehonit za studena, dochlazovat turbo a do nafty dávat aditiva). rozumná cena za rv2006 je kolem 180tis kč

reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 13.03.2014 10:03, RE: Servis
BMW528i napsal:
Rover623 napsal:
Takže prvně bych potvrdil to co vám říká rodina, ceny dílů jsou opravdu vysoké a ceny autorizovaných servisů až nechutné (500-800 hodina práce). Druhovýroba toho má dost, ale pokud se bude brát nějaká kvalitnější, proti originálu tam moc rozdíl nebude. Tak a teď co vás čeká, mimo po-nákupní klasiky, tedy filtry, náplně, rozvody (cca 20 tisíc, neautorizovaný servis). U nafty budou už kolem 130tis. pomalu doklepávat vstřikovače (pokud předešlý vlastník netankoval opravdu dobrou naftu), kolem nějakých 180-200tis. se přihlásí dvouhmota a možná taky turbo. Dál to budou asi tlumiče zadní nápravy, pokud bylo auto hodně zatěžováno, tak možná celá zadní náprava, včetně uložení. Předek (na našich cestách) je klasika, kolem 150tis. prostě kompletně celé "kosti" bude to asi už pěkně volné. Motor bývá bez problémů, občas zlobí elektrika, odcházely motorky stahování předních oken (nejsou zrovna levné), nakonec bílý nátěr je příšerně nekvalitní a rezne výfuk, ale to asi skoro u všech aut, v tom není BMW 1 nijak výjimečné.
Ted sem se celkem zasmál. Člověče měl jsi někdy BMW? nebo jsi v něm aspon jel? 1) V autorizovaném servisu BMW nikdo nedělá za 500-800 na hod ale za 1500-1800, v neutorizovaném specializujícím se na BMW platím 300 2) ceny dílů jsou uplně normální, srovnatelné s jakýmkoliv jiným autem nebo i levnější, jak v autorizovaném servisu, tak v druhovýrobě a výrobci jako TRW Löemfeder ATE a pod. dělají díly ve srovnatelné ceně jako originál. jinak servisy můžou origo díly brát přímo z DE od BMW a odpadá marže autosalonů. 3) Filtry olej brzdovka chaldící kapalina 4000kč pokud je automat tak + 7500kč, rozvody se nemusí měnit, řetěz vydrží, vodní pumpa cca 2500kč 4) Vstřiky při normální naftě vydrží cca 300-400tkm, (mám u 525d 280tkm a původní vstřiky a neukapávají, mají dle diagnostiky přesně 0) 5) dvouhmota je jen o stylu jízdy, ale tohle není octavia 2 ve 180 neodchází dvouhmota, 6) turbo pokud se k němu majitel chová dobře a mění olej najede přes 300tkm uplně bez problémů a kvalitní repas stojí 15000kč starší origo 5-6tkč já mám ve 280tkm původní 7) kdo by hodně zatěžoval bmw 1? v tom se nevozí cihly a cement v kufru. tlumiče mám ve 280tkm původní, ale už se hlásí o výměnu v dohledné době, uložení zadní nápravy ted budu dělat 2500kč komplet i s prací (zadní brzdy ATE na BMW 5 se slevou 30% 5000kč komplet) 8) přední náprava vydrží na našich silnicích přes 200tkm, u mě byla dělaná ve 230tkm 9) žádné stahovačky neodchází 10) jakej bílej nátěr? výfuk NEREZNE!!! je NEREZOVÝ!!! mám původní bez jediné tečky, u benzínové e39 z roku 98 mám původní a má najeto přes 400tkm!!! Rada pro Rover623: když nevím, tak mlčím a nehaním tady auta svýma lžima!!! Rada pro slečnu/paní: klidně si BMW 120d kupte, doporučil bych manuál, provozní nálkady jsou obdobné jako u octavie, ale svezení a kvalita je jinde, ceny dílů opravdu nejsou tak vysoké jak si všichni myslí. motor 2,0d je spolehlivý kultivovaný a bere si cca 6l nafty. jinak pro něj platí co pro ostatní diesly (olej menit ne po 30tkm ale po 20, nehonit za studena, dochlazovat turbo a do nafty dávat aditiva). rozumná cena za rv2006 je kolem 180tis kč


Doufal jsem, že se dostaví diskutér s nickem BMW528i a uvede na pravou míru ty kecy lidí, kteří nikdy v životě nejen BMW nevlastnili, ale ve vetšině případů v žádném nikdy ani neseděli. To samo o sobě (nevlastnili/neseděli) je naprosto v pořádku, jen nechápu proč mají potřebu uvolňovat za každou cenu tu směs polopravd až lží?
Potvrzuji co výše napsal nick BMW528i.
- Není pravda, že náhradní díly na BMW jsou drahé. Některé jsou i levnější než na Octavii. V případě dílů z vrakoviště jsou levnější asi všechny (o BMW není takovej zájem, tím je nížší cena než u dílů na "český sen"). Měl jsem třeba prasklý plast na levém zpětném zrcátku (je složeno ze 2 dílů). Nakráčel jsem do značkového autosalonu BMW, očekávaje poněkud vyšší cenu. A ono nic. Nový, originální díl za 230,- Kč. Slovy dvěstě třicet. Tím mi odpadla nutnost shánět to někde na vrakáči. A takových příkladů mám více.
- Není pravda, že s BMW je třeba jezdit jen do autorizovaného servisu. Je to normální auto od německých inženýrů. Žádné chytáky a prasárny se nekonají.
- Když už mám zkušenost s modlou českých rodin (voktávií ftédéíčku), tak není možné jen tak aplikovat tuto zkušenost na auto jiného výrobce (ty předpovědi kdy odejdou vstřiky, kdy dvouhmota atd.) Komponenty dodávané pro BMW musí splňovat zcela jiné předpisy a prarametry než komponenty pro Škodu a Renault.

Pokaždé když něco takového čtu tak jen nevím, zda mám být rád, že taková auta zbydou pro lidi jako jsem já, protože ostatní přece po podobné masáži "ví" že BMW nebrat, nebo zda být smutnej až nasranej z blbosti druhých.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 13.03.2014 11:09, RE: Servis
..........
BMW musí splňovat zcela jiné předpisy a prarametry než komponenty pro Škodu a Renault.Pokaždé když něco takového čtu tak jen nevím, zda mám být rád, že taková auta zbydou pro lidi jako jsem já, protože ostatní přece po podobné masáži "ví" že BMW nebrat, nebo zda být smutnej až nasranej z blbosti druhých.

No nedalo mi to a musel jsem zareagovat, pokud by si slečna, nebo paní přečetla takový blábol a uvěřila mu, tak si musí myslet, jaký je BMW vrak a tyhle lži by se šířily dál. S BMW a provozníma nákladama je to jako s Fiatema spolehlivostí. BMW je drahé na provoz a Fiat problémový, protože Franta to říkal v hospodě a tomu to řekl Tonda a co řekne Tonda je pravda, on vyvařuje favority v JZD.
Ono není někdy špatné mít i vlastní zkušenost, mám několikáté BMW a nedám na něj dopustit, žádné závady a podobně mě netrápí, dělám běžný servis, odpovídající 10letému autu s 300tkm a 16letému autu s asi 450tkm (oleje filtry, brzdy a podobně) za normální ceny, ktré jsou přijatelné i pro člověka s průměrným přijmem.
Tyhle "chytrácké" řeči mi přijdou jako závistivé pomluvy těch co si koupily auto se kterým mají problémy a ted zjišťují, že za ty peníze mohli jezdit v BMW nebo MB. Nebo je někdo opravdu tak hloupý?
Jinak ceny dílů lze jednoduše porovnat, stačí podívat se na díly na octavii a na bmw např v katalogu autokelly.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 05.06.2014 14:02, re:
Dobrý den. Na otázku, jaká je pravděpodobnost, že se na voze něco pokazí, nelze odpovědět. BMW řady 1 je poměrně dobře postavené auto. Zřídka se však mohou objevit vymačkané silentbloky přední nápravy, opotřebované rejdové nebo kulové čepy či zadní tlumiče. Při vyšším počtu najetých kilometrů se vyskytují zvlněné přední kotouče brzd. Tím však výčet možných nedostatků končí. Ceny náhradních dílů patří mezi vyšší.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.