Rover623 napsal:
Takže prvně bych potvrdil to co vám říká rodina, ceny dílů jsou opravdu vysoké a ceny autorizovaných servisů až nechutné (500-800 hodina práce). Druhovýroba toho má dost, ale pokud se bude brát nějaká kvalitnější, proti originálu tam moc rozdíl nebude. Tak a teď co vás čeká, mimo po-nákupní klasiky, tedy filtry, náplně, rozvody (cca 20 tisíc, neautorizovaný servis). U nafty budou už kolem 130tis. pomalu doklepávat vstřikovače (pokud předešlý vlastník netankoval opravdu dobrou naftu), kolem nějakých 180-200tis. se přihlásí dvouhmota a možná taky turbo. Dál to budou asi tlumiče zadní nápravy, pokud bylo auto hodně zatěžováno, tak možná celá zadní náprava, včetně uložení. Předek (na našich cestách) je klasika, kolem 150tis. prostě kompletně celé "kosti" bude to asi už pěkně volné. Motor bývá bez problémů, občas zlobí elektrika, odcházely motorky stahování předních oken (nejsou zrovna levné), nakonec bílý nátěr je příšerně nekvalitní a rezne výfuk, ale to asi skoro u všech aut, v tom není BMW 1 nijak výjimečné.
Ted sem se celkem zasmál. Člověče měl jsi někdy BMW? nebo jsi v něm aspon jel?
1) V autorizovaném servisu BMW nikdo nedělá za 500-800 na hod ale za 1500-1800, v neutorizovaném specializujícím se na BMW platím 300
2) ceny dílů jsou uplně normální, srovnatelné s jakýmkoliv jiným autem nebo i levnější, jak v autorizovaném servisu, tak v druhovýrobě a výrobci jako TRW Löemfeder ATE a pod. dělají díly ve srovnatelné ceně jako originál. jinak servisy můžou origo díly brát přímo z DE od BMW a odpadá marže autosalonů.
3) Filtry olej brzdovka chaldící kapalina 4000kč pokud je automat tak + 7500kč, rozvody se nemusí měnit, řetěz vydrží, vodní pumpa cca 2500kč
4) Vstřiky při normální naftě vydrží cca 300-400tkm, (mám u 525d 280tkm a původní vstřiky a neukapávají, mají dle diagnostiky přesně 0)
5) dvouhmota je jen o stylu jízdy, ale tohle není octavia 2 ve 180 neodchází dvouhmota,
6) turbo pokud se k němu majitel chová dobře a mění olej najede přes 300tkm uplně bez problémů a kvalitní repas stojí 15000kč starší origo 5-6tkč já mám ve 280tkm původní
7) kdo by hodně zatěžoval bmw 1? v tom se nevozí cihly a cement v kufru. tlumiče mám ve 280tkm původní, ale už se hlásí o výměnu v dohledné době, uložení zadní nápravy ted budu dělat 2500kč komplet i s prací (zadní brzdy ATE na BMW 5 se slevou 30% 5000kč komplet)
8) přední náprava vydrží na našich silnicích přes 200tkm, u mě byla dělaná ve 230tkm
9) žádné stahovačky neodchází
10) jakej bílej nátěr? výfuk NEREZNE!!! je NEREZOVÝ!!! mám původní bez jediné tečky, u benzínové e39 z roku 98 mám původní a má najeto přes 400tkm!!!
Rada pro Rover623: když nevím, tak mlčím a nehaním tady auta svýma lžima!!!Rada pro slečnu/paní:
klidně si BMW 120d kupte, doporučil bych manuál, provozní nálkady jsou obdobné jako u octavie, ale svezení a kvalita je jinde, ceny dílů opravdu nejsou tak vysoké jak si všichni myslí. motor 2,0d je spolehlivý kultivovaný a bere si cca 6l nafty. jinak pro něj platí co pro ostatní diesly (olej menit ne po 30tkm ale po 20, nehonit za studena, dochlazovat turbo a do nafty dávat aditiva). rozumná cena za rv2006 je kolem 180tis kč