nepřihlášený uživatel napsal:
Dobry den, ci si koupit BMW 1er . Koukam se po ročníku od 2009 ,často jezdím Mnichov-Praha takže hledím i na spotrebu. Ovšem nevim zdali je lepsí Benzín nebo Diesel. v hodne člankach jsem četla ze se oplatí Diesel,ale jakej obsah?? Oplatí se tež koupit automat? Dekuji
Pár obecných informací o volbě motoru:
- naftový motor má nižší spotřebu, ale v ojetině to nemusí nutně znamenat, že je úspornější (drahé opravy)
- výkon motoru je podstatný pro dynamiku vozu (zrychlení)
- naftový motor má nejvýhodnější pásmo od nízkých do středních otáček
- benzínový motor má nejvýhodnější pásmo od středních do vysokých
- naftový motor je citlivější na zacházení (nezatěžovat před zahřátím, dochlazovat po zatížení)
- benzínový motor má kultivovanější projev (hluk, vibrace)
- benzínový motor je šetrnější k životnímu prostředí (u někoho to může být důvod)
Ohledně automatu:
- automatická převodovka ubírá nějaké % výkonu
- automatická převodovka zhoršuje dynamiku
- automatická převodovka mírně zvyšuje spotřebu
Na časté dlouhé přesuny bych ji asi nevolil, protože ze své zkušenosti většinu času po dálnici mám stejně zařazený nejvyšší stupeň. Naopak bych ji volil do města do kolon a do míst, kde neustálá práce se spojkou otravuje.
Teď si zhodnoťte, zda chcete jezdit rychle a dynamicky nebo spíše plynule. To ovlivňuje velikost (výkon) motoru. Pro plynulé přesuny postačí základní motorizace a rozdíl spotřeb se může pohybovat mezi 1,5-2 liry na 100 km mezi benzínem a naftou. Pro ostřejší přesuny se pak nůžky rozvírají více a rozdíl může činit 2-3 litry a je výhodnější silnější motor. (3500 Kč/ltr a 10000 km)