0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW řady 1 rok 2009

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 02.03.2013 20:28, BMW řady 1 rok 2009
Dobry den, ci si koupit BMW 1er . Koukam se po ročníku od 2009 ,často jezdím Mnichov-Praha takže hledím i na spotrebu. Ovšem nevim zdali je lepsí Benzín nebo Diesel. v hodne člankach jsem četla ze se oplatí Diesel,ale jakej obsah?? Oplatí se tež koupit automat? Dekuji
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Sobota 02.03.2013 23:33, RE: BMW řady 1
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobry den, ci si koupit BMW 1er . Koukam se po ročníku od 2009 ,často jezdím Mnichov-Praha takže hledím i na spotrebu. Ovšem nevim zdali je lepsí Benzín nebo Diesel. v hodne člankach jsem četla ze se oplatí Diesel,ale jakej obsah?? Oplatí se tež koupit automat? Dekuji


Pár obecných informací o volbě motoru:
- naftový motor má nižší spotřebu, ale v ojetině to nemusí nutně znamenat, že je úspornější (drahé opravy)
- výkon motoru je podstatný pro dynamiku vozu (zrychlení)
- naftový motor má nejvýhodnější pásmo od nízkých do středních otáček
- benzínový motor má nejvýhodnější pásmo od středních do vysokých
- naftový motor je citlivější na zacházení (nezatěžovat před zahřátím, dochlazovat po zatížení)
- benzínový motor má kultivovanější projev (hluk, vibrace)
- benzínový motor je šetrnější k životnímu prostředí (u někoho to může být důvod)

Ohledně automatu:
- automatická převodovka ubírá nějaké % výkonu
- automatická převodovka zhoršuje dynamiku
- automatická převodovka mírně zvyšuje spotřebu

Na časté dlouhé přesuny bych ji asi nevolil, protože ze své zkušenosti většinu času po dálnici mám stejně zařazený nejvyšší stupeň. Naopak bych ji volil do města do kolon a do míst, kde neustálá práce se spojkou otravuje.

Teď si zhodnoťte, zda chcete jezdit rychle a dynamicky nebo spíše plynule. To ovlivňuje velikost (výkon) motoru. Pro plynulé přesuny postačí základní motorizace a rozdíl spotřeb se může pohybovat mezi 1,5-2 liry na 100 km mezi benzínem a naftou. Pro ostřejší přesuny se pak nůžky rozvírají více a rozdíl může činit 2-3 litry a je výhodnější silnější motor. (3500 Kč/ltr a 10000 km)
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 03.04.2013 22:58, Re:
Dobrý den. Pokud jezdíte často dlouhé trasy po dálnicích, měl by pro Vás být dieselový motor ideální. Vybírat můžete z různých výkonových verzí vznětového dvoulitru, označovaného 116d (85 kW/116 k), 118d (105 KW/143 k) a 120d (135 kW/184 k). Všechny nabídnou nízkou spotřebu a dobrou dynamiku, záleží jen na Vás, kolik koní pod kapotou potřebujete. U druhé generace řady 1 potom výrobce nabízí 8-stupňový automat. Tato perfektní převodová skříň řadí velmi hladce a rychle a vůz s ní dosahuje lepší dynamiky i nižší spotřeby paliva než v případě šestistupňového manuálu. Automat Vám tedy mohu doporučit.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.