Juri napsal:
Tipcars považuji stále za misto automobilových srdcařů a tak se podělím o svoje dilema. Rozhoduji se mezi dvěma vozy. BMW 130i a Volvo C30 T5. Auto nebude úplně vikendovka, ale taky ne denní dělník. Spotreba není rozhodující, ale mohlo by při klidné jízdě umět do deseti. Samozřejmě manuál. Chápu rozdíl v koncepci, BMW bude přece jenom sportovnější. Můj dotaz ale zní, jak jsou natom vozy z hlediska použitých materiálu (ne zrovna v interieru, není to promě rozhodující), co se za těch deset let už ví o jejich spolehlivosti a majínějaké typické chronické problémy? Jak jsou na tom s korozí? Má Volvo ještě tu auru švédského tanku, byť kompaktního, nebo je to spíš "jen" převlečený Ford? Samozřejmě že ho chci taky kvůli jejich pětiválci, ale ve Fordu asi ne. Nic proti značce ale. A co BMW, není ještě poznamenáno drastickým otočením filozofie automobilky a trendem vyrábětspotřební auta? Existuje nějaká alternativa mimo Focus ST, koncern a ostrý Civic? Moc děkuji všem za odpověď a reakce,Jiří V.
Zkušenost s tím volvem - s tímhle motorem je to děsně těžké na čumák a nedotáčivé až hanba. V přímce to jede jako raketa, ale zatáčky nemiluje. Focus ST s tímhle motorem jede citelně líp, kvůli jiné přední nápravě. Volvo má s tímhle motorem taky ne zcela povedeně vyřešené tlumení, do děr to dupe. mnohem lépe se jezdí s tím benzínovým dvoulitrem. Co se týká kondice motoru 2.5 T tak je to slušný průměr. nemá rád dlouhé výměny oleje /umí si zakarbonovat mazací kanály v hlavě/ a vyplatí se udělat po koupi rozborku - sundat vanu a vyčistit sací koš dmychadla. jinak normální servis turbomotoru.