Citroenak napsal:
Tiez sa musim priznat, ze som dal do xsary za rok asi 3000 eur. Bolo to ale vyborne auto, stale na nu so slzou v oku spominam... ale tak trochu aj na tie prachy...
200 tisíc je docela dost, ale záleží, za co to je. Když se výměn sejde víc, ať jde o vyložené servisní činnosti typu výměna brzd, spojky, věci na podvozku atp. a ještě se k tomu přidá něco nového, co se zjistí během těch servisních činností, pak to může nepříjemně vyšplhat.
A člověk pak stojí před volbou, jestli ty peníze dá do něčeho, co zná a ví přesně v jakém je stavu nebo to pošolichá (což stejně stojí peníze), pokusí se to prodat a koupí něco v kdovíjakém stavu, i když to na první pohled vypadá slušně. No a pokud jsou to investice do závad, které neznamenaly, že by auto neodjelo nebo nedojelo, pak chápu, že je člověk opravuje, dělám to stejně.
Obecně je těžké se rozhodnout, zda je lepší vyměnit díly podvozku/brzd za nové u starého auta, kde ostatní věci nevykazují kritické opotřebení, než za výrazně větší obnos vyměnit celé auto, kde je stav podvozku neznámý, ale ve většině případů horší než po výměně za nové komponenty.
Ovšem tady je spousta rad a doporučení na postarší BMW, ale skutečné servisní nároky na udržení auta ve slušném stavu prosakují jen sporadicky, a o to jsou zajímavější.
Já tady rozepsal seriál o dlouhodobém použití svého auta, kde jsou veškeré náklady postupem času vyčísleny. Je zde dost majitelů různých aut, kteří by mohli udělat totéž a všechny by nás to dost obohatilo a minimálně by to rozšířilo obzory a ukázalo realitu.