0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 3 vyrostlo a dostalo podstatně měkčí podvozek

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 08:50, Šestiválcová spotřeba
No a je to tak jak jsem si myslel. Čtyřválec N20 s turbem je úsporný jen při tempomatové 90tce, ale jinak má spotřebu stejnou jak třílitr v E46.
Nehledě na to, že s benzínovým třílitrem jsem jel okresky kolikrát i pod sedm litrů, ale to už byla velice poklidná jízda.
Aspoň vidíte, že downsizing jde opravdu ruku v ruce pouze papíru :(

Škoda toho.. potěšilo by, kdyby v F30 se aspoň objevil atmosférický třílitr jako verze 330i (pětka F10 má právě tento motor v nabídce jak 530i od doby, co měnili motory)...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 10:36, RE: Šestiválcová spotřeba
RadekJ napsal:
No a je to tak jak jsem si myslel. Čtyřválec N20 s turbem je úsporný jen při tempomatové 90tce, ale jinak má spotřebu stejnou jak třílitr v E46.
Nehledě na to, že s benzínovým třílitrem jsem jel okresky kolikrát i pod sedm litrů, ale to už byla velice poklidná jízda.
Aspoň vidíte, že downsizing jde opravdu ruku v ruce pouze papíru :(

Škoda toho.. potěšilo by, kdyby v F30 se aspoň objevil atmosférický třílitr jako verze 330i (pětka F10 má právě tento motor v nabídce jak 530i od doby, co měnili motory)...
Ano, je to přesně tak. V labotarních podmínkách je přeplňovaný motor úspornější. V praxi při velmi klidné jízdě také. Ale kdo si kupuje BMW, aby jezdil pomalu a úsporně?
Jediný downsizing, který chápu a připadá mi rozumný je hybrid. Elektromotor jako pomocník pro snižování spotřeby ve městě. 335i má zastupovat de facto osmiválec v trojkové řadě. No ale copak byl někdy v trojkové řadě osmiválec, když nepočítám M3?
760i byla předtím atmosféricka V12, dneska je to přeplňovaná V12, která je výkonama na hranici - no já nevím sedmilitru co je to za downsizing?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 10:55, RE: Šestiválcová spotřeba
Michal napsal:
Ano, je to přesně tak. V labotarních podmínkách je přeplňovaný motor úspornější. V praxi při velmi klidné jízdě také. Ale kdo si kupuje BMW, aby jezdil pomalu a úsporně?
Jediný downsizing, který chápu a připadá mi rozumný je hybrid. Elektromotor jako pomocník pro snižování spotřeby ve městě. 335i má zastupovat de facto osmiválec v trojkové řadě. No ale copak byl někdy v trojkové řadě osmiválec, když nepočítám M3?
760i byla předtím atmosféricka V12, dneska je to přeplňovaná V12, která je výkonama...
Objem neobjem, koně se musí nažrat a je jedno, jestli pod objemem dvoulitru nebo třílitru. Spotřeba musí být podobná...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:06, chybí údaje
Pěkný článek, ale chybí mi pár základních údajů, třeba u motorů jsem se vůbec nedozvěděl o jaké objemy se jedná..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:19, RE: Šestiválcová spotřeba
zigi napsal:
Objem neobjem, koně se musí nažrat a je jedno, jestli pod objemem dvoulitru nebo třílitru. Spotřeba musí být podobná...
Ano, to je pravda. Ale faktor počtu válců do toho vstupuje. Každý válec navíc zvedá spotřebu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:35, RE: Šestiválcová spotřeba
David V napsal:
Ano, to je pravda. Ale faktor počtu válců do toho vstupuje. Každý válec navíc zvedá spotřebu.
Samozřejmě proto jsem psal podobná. Při klidných jízdách bude míc navrch nižší objem s méně válci, ale při běžných jízdách nebo razantních se rozdíl ztenčí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:36, RE: Šestiválcová spotřeba
David V napsal:
Ano, to je pravda. Ale faktor počtu válců do toho vstupuje. Každý válec navíc zvedá spotřebu.
Což ale vždy neplatí obráceně v případě, když je těch válců míň jak 4...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:37, RE: chybí údaje
ivan2 napsal:
Pěkný článek, ale chybí mi pár základních údajů, třeba u motorů jsem se vůbec nedozvěděl o jaké objemy se jedná..
...což nemůžeš chtít, když autorem byly ženy. Alespoň podle pravopisu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:38, RE: chybí údaje
Pepe napsal:
...což nemůžeš chtít, když autorem byly ženy. Alespoň podle pravopisu.
My ho mezi prvními vyzkoušely v okolí Barcelony.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 11:40, RE: chybí údaje
Pepe napsal:
...což nemůžeš chtít, když autorem byly ženy. Alespoň podle pravopisu.
My si mohly vyzkoušet střední volbu označenou jako 328i.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 17:09, RE: chybí údaje
Pepe napsal:
My si mohly vyzkoušet střední volbu označenou jako 328i.
Někde jsou tvrdé y, někde měkké... zdá se, že to jsou akorát hrubky, ne ženy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 21:04, RE: chybí údaje
Michal napsal:
Někde jsou tvrdé y, někde měkké... zdá se, že to jsou akorát hrubky, ne ženy
Vždyť já vím...místo pravopisu taková sportka, dle nálady. Je smutný, že se "psaním" jakoby odborných článků uživí člověk, který nezvládl rodný jazyk na úrovni 1.° základní školy...Jak mám potom brát vážně uvedené informace?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.01.2012 22:01, RE: Šestiválcová spotřeba
Pepe napsal:
Což ale vždy neplatí obráceně v případě, když je těch válců míň jak 4...
No 1.2 HTP se možná úplně nepovedl. Ale překvapilo že jsme po 14 dnech na hornatém ostrově měl s půjčeným Jarisem 1,0L 3-válec spotřebu 5,2. Jezdile jsme v tom 2 dospělí a 2 děti. A rozhodně jsem nejezdil moc na spotřebu. Spíš jsem se na dovolené snažil šetřit čas než palivo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.01.2012 06:12, RE: chybí údaje
Pepe napsal:
Vždyť já vím...místo pravopisu taková sportka, dle nálady. Je smutný, že se "psaním" jakoby odborných článků uživí člověk, který nezvládl rodný jazyk na úrovni 1.° základní školy...Jak mám potom brát vážně uvedené informace?
No to je právě záruka kvality. Technické typy mívají s pravopisem problémy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 04.01.2012 13:13, Identita
Petr-Tipcars: BMW bude muset velmi tvrdě zapracovat na tom, aby se její dnešní výborné prodeje nestaly jen krátkou epizodou. V minulosti jejich manažeři učinili několik klíčových a správných rozhodnutí, které se na první pohled zdály být nesmyslnými (soustředění se na prémii v momentu, kdy prakticky teprve museli vystavět všechny tři klíčové modelové řady, protože vedení vědělo, že technicky na to mají; likvidace nezávislé sítě prodejců a její znovuvybudování, aby dostali pod kontrolu příjmy; de facto utváření poptávky nabídkou výjimečnými produkty, což považuji za jeden z klíčových aspektů každé firmy, která chce být na špičce).

Situace dnes je taková, že čerpají z minulosti, dovádějí k dokonalosti tři klíčové modelové řady, přidali čtvrtou (jenže nová jedničková řada váží prakticky to, co trojková E46), z obchodního hlediska byl dobrým tahem vstup do segmentu SUV, ale v porovnání s Mercedesem dochází k větší erozi výjimečnosti, alespoň při vnějším pohledu. Není to proto, že by jejich současná produkce nebyla kvalitní, dobrá atd. je to podle mne proto, že produkce, kterou posílali na silnice dříve, byla o poznání lepší než konkurence a dnes se ten odstup ztrácí (i když je pravda, že ze srovnání A4, Céčko a trojka to možná není tak patrné, ale už o řadu výš Audi dýchá na záda). V technice se odstup zmenšuje možná méně než v charismatu. Co se týče techniky, tak krok ke tříválcům a přednímu pohonu je krokem k mainstremu a je krokem mimo cestu zvolenou na začátku sedmdesátých let a tudíž krokem zpět (k Isettě třeba). Naftová M5 je zvěrstvo bez komentáře.

Pokud se BMW na cestě k podbízení se zákazníku (v rámci dnešních emisních předpisů) vydá mimo prémiový segment a mimo svou DNA (ze které je již dnes významně ukrajováno), hrozí, že po vyčerpání potenciálu z minulosti jí dojde dech. Zvyšování produkce je v pořádku, lze obecně vysledovat určitou "demokratizaci" prémiového segmentu obecně (i Mercedes dělá to samé). Jde o to, nerozmělnit ve snaze pokrýt veškeré segmenty svou identitu, nebo DNA, jak napsal v příspěvku výše někdo jiný. V každé další generaci každé modelové řady dochází k ústupkům ve prospěch pohodlí, emisí (zde je to bohužel dáno legislativně) atd. na úkor pocitu z jízdy. Každá další generace přibere několik desítek kilogramů na váze...

BMW se na dnešní pozici dostalo zejména kvůli zaměření primárně na řidiče, nikoli na posádku, díky komunikativnosti celého vozu (která se ztrácí), díky skutečné radosti z jízdy atd. Umím si představit reklamu na sedmičkovou řadu, kde znuděný pasažér po chvíli jízdy nechá vystoupit řidiče a sveze jej sám, možná tu taková reklama už i byla. Jenže dnes se taková reklama nehodí do krámu, nové BMW už dávno není uprskaná kousavá kočka, která se Vám usadí za krk, když sednete za volant a nutí Vás dostat ze sebe i z auta na silnici to nejlepší. Je to línej, vyžranej, tlustej kocour, kterýho někdo pomalu kastruje (myšleno: přidává turba místo objemu) a kterej se sice dovede pěkně rozhýbat, ale už při pohledu na něj Vám bude jasný, že nadšenej z toho není. Myši už chytat nemůže, protože mu obrousili drápy, stává se z něj spíš dekorace rodinného domu bez přímé vazby na původní důvod jeho pořízení.

Abych jen nehanil, je pravda, že i dnešní produkce dokáže chytit za srdce, můj názor je zkreslený do té míry, že za podstatné části auta považuji řízení, motor a podvozek plus nějakou tu základní výbavu. Prakticky jsem schopen BMW odpustit ten příklon k orientaci na komfort atd. jen mi chybí trochu větší míra nekompromisnosti, která zůstává jen v některých modelech, jež stále ubývají...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 04.01.2012 16:50, RE: Identita
anonym napsal:
Petr-Tipcars: BMW bude muset velmi tvrdě zapracovat na tom, aby se její dnešní výborné prodeje nestaly jen krátkou epizodou. V minulosti jejich manažeři učinili několik klíčových a správných rozhodnutí, které se na první pohled zdály být nesmyslnými (soustředění se na prémii v momentu, kdy prakticky teprve museli vystavět všechny tři klíčové modelové řady, protože vedení vědělo, že technicky na to mají; likvidace nezávislé sítě prodejců a její znovuvybudování, aby dostali pod kontrolu příjmy; de...
Hezky napsané.Já jen krátce,měl jsem si myslím dost možností vyzkoušet různá Bmw,spíš ty starší,vždy mě to o model uteče.Začal jsem E28 E34 E39 E60 jsem spíš jezdil přímo nevlastnil.Jezdit s E28 na mokru a v zimě byl adrenalin,bylo to přetáčivé jako hrom,pozdějí model od modelu mě připadají spíš na limitu nedotáčivé.Je to v rámci bezpečnosti,ale dřív taky nejezdili jen ti kteří to umí??Jinak mě mrzí upouštění od atmosfér benzín. šestiválců.Byly to opravdu super spolehlivé a poměrně nenáročné motorizace.O oturbení každé udýchané 1,2 si myslím své.Bohužel na nové BMW nemám a ani nevím zda bych měl chuť na 4.válec s dvěma turby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 04.01.2012 20:16, RE: Identita
dagošek napsal:
Hezky napsané.Já jen krátce,měl jsem si myslím dost možností vyzkoušet různá Bmw,spíš ty starší,vždy mě to o model uteče.Začal jsem E28 E34 E39 E60 jsem spíš jezdil přímo nevlastnil.Jezdit s E28 na mokru a v zimě byl adrenalin,bylo to přetáčivé jako hrom,pozdějí model od modelu mě připadají spíš na limitu nedotáčivé.Je to v rámci bezpečnosti,ale dřív taky nejezdili jen ti kteří to umí??Jinak mě mrzí upouštění od atmosfér benzín. šestiválců.Byly to opravdu super spolehlivé a poměrně nenáročné mot...
Petr-Tipcars: Atmo benzínové šestiválce obecně, to je prostě lahůdka naší doby, užívejme je, dokud jsou, dokud jezdí, dokud nás okouzlují svým projevem, který má právě to charisma, které se mezi normami a předpisy kamsi vytrácí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.01.2012 16:00, RE: Identita
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Atmo benzínové šestiválce obecně, to je prostě lahůdka naší doby, užívejme je, dokud jsou, dokud jezdí, dokud nás okouzlují svým projevem, který má právě to charisma, které se mezi normami a předpisy kamsi vytrácí...
V pětkové řadě lze ještě pořád pořídit atmo 530i, ale v trojkové a v sedmičkové řadě už si o atmosférách můžeme nechat tak akorát zdát. Moje příští auto bude Quattroporte nebo Panamera samozřejmě, ojeté.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.