Neděle 18.10.2009 08:36,
Ztráta výkonu u TD motorů
V tomto konkretním případě bych se na dálku domníval že jde o regulaci - bandaska nebo lopatky.
Řešením je obvody kolem turba důkladně prozkoumat nějakým znalce, ne Pepou z Horní DOlní. Pokud bylo turbo před 2 lety repasováno, nic to neznamená, protože se neví, jak a co bylo repasováno. Spíše mě napadá rovnice žena -styl jízdy-zatuhlé lopatky. Neberte to, prosím ve špatném smyslu slova, ale jízda s přeplňovaným motorem na naftu má svá úskalí a paradoxne motoru může více škodit podtáčení a tzv. styl jízdy alias důchodce. Ba naopak, motory, které se pohybují v širokém spektru otáček a občas "dostanou do těla" jsou a tom lépe z hlediska regulace natáčení lopatek turba, protože ty při ostřejčím způsobu jízdy nemají čas "zatuhnout -musí se prostě hýbat. Také podtlak. regulace a výfukový trakt - saze.
Měl jsem ten stejný problém na své Oktávii - koncepčně jde o shodné motory - přeplňovaný diesel. Dokud jsm jezdil já služebně a motor fakt dostával občas i pepř, bylo vše OK. Pak jsejm si Oktu odkoupil od firmy pro ženu a za půl roku to začalo. Zatuhlé lopatky, padání donouzového režimu, čištění bandasky a pod.
Takže, nechet zkontrolovat turbo, vyčistit jej (tzn. vyndat, rozebrat, vyčistit od sazí) a jezdět - a dejte tomu pírkrát do týdne pěkně naložit. A budete mít klid.
A nezapomeňte, že po dravé jízdě nesmíte hned vypnout motor, musíte jej nechat aspoň 3 minuty jít na volnoiběh kvůli dochlazení přehřátých ložisek olejem. Chybou je hned vypnout motor!
reagovat