Zigi napsal:
Nevim proc se vsude rika a pise ze retez je bezudrzbovy.kdyz to neni pravda!
Musi se menit stejne jako remen,ale ne tak casto.Po 150-200t km by se mel retez menit,protoze vetsinou v techto km je uz dost vytahanej!
Obecně se řetěz mění, když je hlučnej a rachotí a samotný řetěz se moc nevytahá, ale spíše se opotřebí jeho napínák (často hydraulický-ten je sakra drahý), nebo dojde k opotřebení tzv. plunžru (to je to, čeho se řetěz při chodu dotýká a o tuto součást se otírá).To pak je řetěz volnější. U každé značky je to samozřejmě jiné, např u Nissanů a podobně u VW u motorů V5, VR6, bych řekl, že je kritických cca 200-250000 km.Ale např u starých VR6 (Golf 3, Corrado) napínák docela zlobil, takže tam je to klidně i dříve.