0
zpět
 

diskuze k tématu: Další vůz pro pracujícího studenta - BMW 3 E46

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, servisní náklady, automobilky, německá vozidla, zábava, život za volantem, typ vozidla, osobní
Travegoist
počet příspěvků10
datum registrace05.06.2016
Neděle 05.06.2016 12:56, Další vůz pro pracujícího studenta - BMW 3 E46
Zdravím všechny místní motoristické pány a dámy. Další rok se s rokem sešel a já se po 5 letech vlastnění svého benzinového Hyundaie Accent 1.3 63 kW začal poohlížet po nějakém dalším přibližovadle. Hyundai dal dost, nikde mě nenechal, vyučil mě jak šlo, ale život jde dál. Už mi ABS, klima, slušnější sedadla, lépe zpracovaný interiér docela chybějí... Díky slušné brigádě při studiu vš se mi podařilo dát dohromady nějakých 150 000 Kč (nějakých 10-15% na přihlášení, technickou, první olej, rozvody a případné drobnosti) . Po několika letech práce u německé firmy jsem se vzhledem k zalíbení v německé nátuře rozhodl, že další vozidlo bude právě germánské provenience. A jelikož jsem tvor vybíravý, napadlo mě, že bych si konečně mohl pořídit defacto "vůz snů". Tím je BMW 3 E46 v karoserii Coupe, 2002+.

A sem právě směřuje můj dotaz... Je dnes E46 s 200 tkm už vůz, který je rozumně uživitelný pracujícím studentem, anebo se mám poohlížet po dalších mně sympatických (ač zdaleka ne tak stylových) vozech jako Volkswagen Jetta 2.0 FSI, či Ford Focus II s benzinovým agregátem a nájezdem kolem 100 tkm a od BMW si koupit pěkný model do vitríny? Musím říct, že u německých prémiovek mi (trochu sobecky) stále imponuje jejich přirozený respekt na silnici (mám na mysli to, že vás nikdo nedusí v levém pruhu 125 km/h, nevynucuje si násilím přednost, atp.). Sám snažím se na silnici fungovat tak, abych sám nikoho neohrožoval a neomezoval - ale to současně vyžaduji i od ostatních. Z druhé strany je zde i věc, která mi u motorenwerků, konkrétně jejich řidičů často dost vadí - a to to, že dnes je "majitelem" těchto vozů většinou floutek 18-25 let, který si myslí, že (tohle) auto je nástrojem na nesmrtelnost, ó věčný obdiv a tak se na silnici i chovají - totální nerespekt, prasení ve všech možných podobách a vysloveně nadbíhání zubaté... Když to nikde nenamotají na strom, končí to v nejhorším případějen mou nasraností, když mě někdo takový vytěsná. Tuhle pověst "mnichovští" mají u většiny mých známých. Mnoho lidí mi tvrdí, že s mým jízdním stylem (troufnu si říct defenzivním, předvídajícím..) možnosti takového vozu nikdy nevyužiji - většinou jim odpovídám, že těch limitů ani neplánuji dosahovat. Jen mi zkrátka styl "longtail coupes 90. let" s velkým zadním převisem a klasickou hranou kufru učaroval...

Často přemýšlím o zadním náhonu - ač jsem už pár tisíc najel se služebním C Classem, musím říct, že je pro mě zadolka v extrémních situacích stále velká neznámá (i když pro E46 hraje ještě lepší rozložení hmotnosti než u M-B). A než zrušit řidičskou chybou někde auťák za ne zrovna jednoduše vydělaných 150 papírů (a nedej Bůh někoho ještě vzít s sebou..), to radši budu jezdit vlakem v 1. třídě, s tím nemám problém. Tak by mě zajímal názor Vás diskutérů - do čeho byste v 23 letech šli? V jaké motorizaci? Opravdu platí pořekadlo - "šestivál nebo nic"? A jaké jsou konkrétní provozní náklady, vyskytuje-li se tu nějaký fanoušek této trojky? Za sebe říkám - jestli coupe, tak jedině teď... Pak už bude těžko kdy :) Z druhé strany uznávám, že je to vůz už za zenitem a ne zrovna s úsporným provozem (320i). věřte, že jsem toho už dost načetl po recenzích, ale o to víc jsem na vážkách. Díky za přečtení a mějte fajn den! ;

P.S. Předpokládaný roční nájezd je 10-15 tkm, vůz bych plánoval provozovat aktivně cca 5 let a pak bych si ho zřejmě ponechal jako nastupujícího youngtimera na občasné víkendové svezení.
reagovat
Travegoist
počet příspěvků10
datum registrace05.06.2016
Neděle 23.10.2016 20:42, Odpovím si sám - vítězí sympatický rozum
Odpovím si tedy sám VW Jetta 2005-2010 za 150.000 Kč +/- 15% s motorem 1.6 MPI, nebo existuje podobně spolehlivá benzinová jednotka z triptychu 1.6 FSI, 2.0 FSI, 1.4 TSI s větší "jezdivostí" Díky
reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Neděle 23.10.2016 21:40, Wwwwwwww nnnnnnnjn bbbbb
Podle me uz je pozde ja porizoval 330i e46 v 21 letech )))
Dam ti jednu radu s tvym celkem slušným rozpoctem. Zeptej se na bmwklubu a ne tady.... Popripade se tam rovnou podivej po potencialnim autě...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 23.10.2016 22:25, Tggcv thfh. Thrh
Bramboru si kupují lidé, co rádi řídí. E46ka je auto hezké, dost možná nejhezčí BMW. Jestli nejezdíš rychle tak si kup klidně 318i, to ani neutrhneš:) jinými slovy, jestli ti jde o vzhled spíš než o jizdní vlastnosti, pak R6 nemas na nic...
reagovat
Jencek
počet příspěvků91
datum registrace09.01.2016
Pondělí 24.10.2016 09:35, ............
Mam e46 323i 2.5 R6 na hrbu 290000 a bez problemu e46 je jedno z poslednich poradnych BMW a jeste vcelku jednoduche auto pokud mas dobrou brigadu tak si kup R6 nic jineho ctyrvalec nema smysl s tvym rozpoctem 120-130 na kupe se sesti zapomen teda pokud chces v dobrem stavu spis bych se poohledl po sedanu jinak je to dobre auto super podvozek ktery ti dovoli hodne o m-paketu platidvojnasob a ten ti doporucuju hledat vypada lip
reagovat
Travegoist
počet příspěvků10
datum registrace05.06.2016
Pondělí 24.10.2016 15:17, Coupe je srdcovka
Sice píšu, že na to mám 150, v opodstatněných případech bych zvládl i 170, nicméně srdcovka je jen coupe. U sedanu už pro mě osobně neexistuje moc důvodů, proč si raději nevzít Jettu MPI / Passat B6 FSI
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 24.10.2016 19:04, RE: Coupe je srdcovka
Travegoist napsal:
Sice píšu, že na to mám 150, v opodstatněných případech bych zvládl i 170, nicméně srdcovka je jen coupe. U sedanu už pro mě osobně neexistuje moc důvodů, proč si raději nevzít Jettu MPI / Passat B6 FSI



http://www.sportovnivozy.cz/82969-bmw-3-e46-328ci-manual-m-paket
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.