cz9998 napsal:
David V napsal:
Tak článek je pěkný, spousta zajímavých detailů o motorech, ale postrádám ty tabulky, o kterých se píše. Tabulky já rád. A postřehy k 3-ce. Je malá, tuhle jsem seděl v 90-ce a uvnitř jsem se cítil stísněně. V této byl benzínový 6-ti válec. Srovnání chodu se svou V6. Odhlučnění na volnoběh lepší v BMW. Pocit vibrací v sedačce - stejný (zanedbatelné). Pocit vibrací ve volantu lepší v BMW (o trochu). Pocit vibrací na hlavici řadicí páky nesrovnatelně horší u BMW, u Mondea není na páce cítit nic. Je to obvyklé? Je to dané např. tím, že u BMW jde páka přímo do převodovky (asi) a u Mondea jde přes táhla? Po pravdě mě to nemile překvapilo. Autem jsem nejel, takže víc postřehů momentálně nemám.
Petr-Tipcars: Tabulku jsem vypracoval, odeslal do redakce, ale zatím se v článku neobjevila. Což mne taky mrzí, jsou na ní odkazy v textu. Snad se tam objeví, až zasáhne "vyšší moc". Jinak ty vibrace do řadičky jsou určitě přesně jak píšeš způsobeny vyvedením páky "rovnou" z převodovky. Mně je to příjemné, řazení má díky tomu takový správný kovový "feeling".
Petr-Tipcars:
varianta325tds (M51D25TU)330d (M57TUD30) 318is (M42B18)328i (M52B28)330i (M54B30)
maximální výkon 105kW 150kW 103kW 142kW 170kW
zrychlení 0-100km/h (sedan, manuál)10,4s 7,2s 10,2s 7,3s 6,5s
přibližná průměrná spotřeba dle spritmonitoru v litrech na 100km (sedan, manuál) 7,20 7,24 8,72 9,88 10,14
poměr výkon/hmotnost (1kg/1kW; sedan, manuál)13 10,1 12,23 9,29 8,26
cena 1l paliva v 44/2012 v Kč 36,96 36,96 37,24 37,24 37,24
náklady na palivo na 1km v Kč 2,66 2,67 3,25 3,70 3,78
nejčastější obvyklé závady: M51D25TU-hlava, hlava, hlava, čerpadlo, koroze, celkový stav, tuning M57TUD30-vstřiky, tuning, spojka, dvouhmotový setrvačník, vířivé klapky sání, zanedbaná běžná údržba M42B18-tuning, nepůvodní stav, celkový stav vozu, koroze M52B28-celkový stav vozu, koroze, tuning M54B30-celkový stav vozu, tuning
předpokládaný pokles hodnoty za 1 rok v Kč 5000 18000 8000 12000 16000
hodnota poklesu přepočtená na 1km v Kč (předpoklad nájezdu 20.000km za rok) 0,25 0,9 0,4 0,6 0,8
Aspon takhle, i kdyz se v tom hur orientuje...