0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké doporučíme starší ojeté BMW řady 3?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
wimmer_day
počet příspěvků43
datum registrace29.01.2009
Pondělí 17.12.2012 11:28, e46
330i/325i/320i
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 17.12.2012 12:40, Dynamické ježdění
K popukání jsou pasáže o dynamickém ježdění v souvislosti s 2.5 TDS a despekt k 103 kW benzínu.
Jízdu s naftou bych charakterizoval asi takto:
- šlápnu na plyn a cítím, jak autu dochází dech
z benzínem je to takto:
- šlápnu na plyn a cítím, jak auto nabírá dech
reagovat
zdenyx
počet příspěvků26
datum registrace27.11.2012
Pondělí 17.12.2012 13:49, to David V
Tak se jednou svez v Bmw 330d-150 kw a jsem zvědavěj,kdy mu dojde dech. To spíš Tobě. Auto se sbírá od spoda krásně,má přímý zátah ke 4000. Nejlepší motor,co mohl být. Pán se neptá na Mondeo z roku 2001 s atmosférou pod kapotou. Jinak tazateli tenhle typ motoru můžu doporučit,6-ti rychlostní skříň,obrovský výkon a spotřeba do 7 litrů,kromě xd verze. Vyberte manuál,zátah 6-ti válce až návykový,vždy dostatek výkonu. Zkuste se svézt a nebudete chtít jinak. Pokud Vás netíží finanční limit,tak tds motory neřešte-zahřívání,praskání hlav a hlavně tady asi sportovní jízdu nezažijete. A jestli jste opravdu nadšenec do benzínu,tak 330i,ale spotřeba do 10. Což zase není tolik,na 170 kw...
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 17.12.2012 14:01, RE: to David V
zdenyx napsal:
Tak se jednou svez v Bmw 330d-150 kw a jsem zvědavěj,kdy mu dojde dech. To spíš Tobě. Auto se sbírá od spoda krásně,má přímý zátah ke 4000. Nejlepší motor,co mohl být. Pán se neptá na Mondeo z roku 2001 s atmosférou pod kapotou. Jinak tazateli tenhle typ motoru můžu doporučit,6-ti rychlostní skříň,obrovský výkon a spotřeba do 7 litrů,kromě xd verze. Vyberte manuál,zátah 6-ti válce až návykový,vždy dostatek výkonu. Zkuste se svézt a nebudete chtít jinak. Pokud Vás netíží finanční limit,tak tds motory neřešte-zahřívání,praskání hlav a hlavně tady asi sportovní jízdu nezažijete. A jestli jste opravdu nadšenec do benzínu,tak 330i,ale spotřeba do 10. Což zase není tolik,na 170 kw...


Porovnával jsem podobně výkonné motory různé koncepce (vznětový / zážehový). Nepsal jsem nic o Mondeu, jelikož jsem na něj nebyl tázán, ale možná umíš přečíst něco více, než píšu.
Ano, svého času zde plála diskuse na téma, že BMW má lepší parametry zrychlení u 3-litrové nafty než u 3-litrového výkonnějšího benzínu (rozdíl zrychlení byl minimální).
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 17.12.2012 14:08, RE: to David V
David V napsal:
zdenyx napsal:
Tak se jednou svez v Bmw 330d-150 kw a jsem zvědavěj,kdy mu dojde dech. To spíš Tobě. Auto se sbírá od spoda krásně,má přímý zátah ke 4000. Nejlepší motor,co mohl být. Pán se neptá na Mondeo z roku 2001 s atmosférou pod kapotou. Jinak tazateli tenhle typ motoru můžu doporučit,6-ti rychlostní skříň,obrovský výkon a spotřeba do 7 litrů,kromě xd verze. Vyberte manuál,zátah 6-ti válce až návykový,vždy dostatek výkonu. Zkuste se svézt a nebudete chtít jinak. Pokud Vás netíží finanční limit,tak tds motory neřešte-zahřívání,praskání hlav a hlavně tady asi sportovní jízdu nezažijete. A jestli jste opravdu nadšenec do benzínu,tak 330i,ale spotřeba do 10. Což zase není tolik,na 170 kw...
Porovnával jsem podobně výkonné motory různé koncepce (vznětový / zážehový). Nepsal jsem nic o Mondeu, jelikož jsem na něj nebyl tázán, ale možná umíš přečíst něco více, než píšu. Ano, svého času zde plála diskuse na téma, že BMW má lepší parametry zrychlení u 3-litrové nafty než u 3-litrového výkonnějšího benzínu (rozdíl zrychlení byl minimální).


to jsem psal já, a bylo to v generaci E90 po faceliftu, dieselový s 245 hp vs 272hp v benzínu...
jinde ne.

reagovat
zdenyx
počet příspěvků26
datum registrace27.11.2012
Pondělí 17.12.2012 14:11, 330d
To myslíš srovnání 330d versus 330i? Nevím jak u 330i,ale u 330d jsem nikdy necítil,že když sešlápnu plyn,že by mu docházel dech-těch 6 válců za sebou má páru. Kdybych něměl familii,tak v něm jezdím pořád. Jediná věc,co mi vadila,tak prostornost,u mě se jednalo o sedan. Auto ideální pro dva,ale když žena otěhotněla,tak muselo pryč-prostorově bída-mám 190 cm a za sebou bych sedět nechtěl
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 17.12.2012 17:45, RE: 330d
zdenyx napsal:
To myslíš srovnání 330d versus 330i? Nevím jak u 330i,ale u 330d jsem nikdy necítil,že když sešlápnu plyn,že by mu docházel dech-těch 6 válců za sebou má páru. Kdybych něměl familii,tak v něm jezdím pořád. Jediná věc,co mi vadila,tak prostornost,u mě se jednalo o sedan. Auto ideální pro dva,ale když žena otěhotněla,tak muselo pryč-prostorově bída-mám 190 cm a za sebou bych sedět nechtěl


rozdíl mezi 330i a 330d bude mírný, jen v tom, jakým způsobem výkon "servírujou". mně je příjemnější lineární zátah s příjemným zvukovým projevem a jsem ochoten si připlatit rozdíl ve spotřebě. někomu je to celkem fuk a nevadí mu "kopanec" následovaný plochou křivkou výkonu... ale s nižší spotřebou. v dnešní době, kdy se atmosférická šestiválcová jednotka koupit nedá,  už je i ten benzín na pováženou.


reagovat
dagošek
počet příspěvků5
datum registrace25.11.2010
Pondělí 17.12.2012 17:49, BMW
No záleží na tom jak moc se chcete svést.Ta tds už v dnešní době není žádný extra letadlo i když si myslím,že svezení pořád dobrý.Zase neřešíte drahé vstřikovače a PDF filtry.Pokud to někdo nehonil studený tak hlava bude držet.Hlavy praskaly hlavně u 324Td..,Záleží taky na tom kolik bude mít ta 330d v těle?Nutno prověřit,ona dvouhmota,vstřiky popř. turbo přijde na dost peněz.S benzínem v podstatě jen jezdíte sice za víc,ale zato bez větších nákladů na údržbu.Záleží hodně na jaký kus a po kom narazíte.Přeji šťastný výběr
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Čtvrtek 20.12.2012 15:16, RE: to David V
zdenyx napsal:
Tak se jednou svez v Bmw 330d-150 kw a jsem zvědavěj,kdy mu dojde dech. To spíš Tobě. Auto se sbírá od spoda krásně,má přímý zátah ke 4000. Nejlepší motor,co mohl být. Pán se neptá na Mondeo z roku 2001 s atmosférou pod kapotou. Jinak tazateli tenhle typ motoru můžu doporučit,6-ti rychlostní skříň,obrovský výkon a spotřeba do 7 litrů,kromě xd verze. Vyberte manuál,zátah 6-ti válce až návykový,vždy dostatek výkonu. Zkuste se svézt a nebudete chtít jinak. Pokud Vás netíží finanční limit,tak tds motory neřešte-zahřívání,praskání hlav a hlavně tady asi sportovní jízdu nezažijete. A jestli jste opravdu nadšenec do benzínu,tak 330i,ale spotřeba do 10. Což zase není tolik,na 170 kw...


Přesně tak, kdo jednou opravdu nejel v BMW nebude chtít vůbec jezdit jinak. Mám starší pětku, kterou jsem dal otci, a jejím jízdním vlastnostem se koncernová auta ani nepřibližují a je to silně návykové:o) Takže osobně jezdím v dodávkách, ale kdybych chtěl osobáka, pocit z jízdy, jedině BMW. Kdo nepotřebuje moc praktické auto, ale úsměv na rtech při projezdu každé zatáčky, není co řešit. I ten dvoulitr 320i má jako šestivál super zvuk ve vyšších otáčkách, ale žere stejně jako větší objemy. Jsem akorát myslel, že 325 td s S se dávaly jen do starší trojky...s žádnou naftou po FL, když si skontroluje předem stav neudělá chybu.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Pátek 21.12.2012 09:44, Off topic
Na zaciatok jeden postreh- vzdy v zime, ked idem na oravu (2 horske prechody), neraz vidim vedla cesty po garadoch auta. A neviem preco, 3 zo 4 su BMW (dokonca raz aj X5, co je stvorkolka). Takze pozor na ten pohon zadnych kolies, nie je to az take jednoduche v zime.
Nemam nic proti BMW, mondeu ani inym podobnym autam, ale celkom by som uvital aj clanky o inych autach. Pomaly kazdy druhy-treti tyzden sa tu riesi aky motor si ma clovek kupit do svojho bavoraka, ked najazdi n kilometrov. Len mala vycitka. Ja by som uvital napr citroen C5 III, popripade novsiu hondu accord, mazdu 6, atd.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace19.11.2024
Pátek 21.12.2012 12:56, RE: Off topic
Citroenak napsal:
Na zaciatok jeden postreh- vzdy v zime, ked idem na oravu (2 horske prechody), neraz vidim vedla cesty po garadoch auta. A neviem preco, 3 zo 4 su BMW (dokonca raz aj X5, co je stvorkolka). Takze pozor na ten pohon zadnych kolies, nie je to az take jednoduche v zime.Nemam nic proti BMW, mondeu ani inym podobnym autam, ale celkom by som uvital aj clanky o inych autach. Pomaly kazdy druhy-treti tyzden sa tu riesi aky motor si ma clovek kupit do svojho bavoraka, ked najazdi n kilometrov. Len mala vycitka. Ja by som uvital napr citroen C5 III, popripade novsiu hondu accord, mazdu 6, atd.


Petr-Tipcars: S tou Mazdou by se vyhledove dalo neco udelat, jen to budu muset naroubovat na nejaky dotaz. Jinak je pravda, ze zamereni clanku odpovida zamereni redaktoru, to je ten lidsky faktor... Ale s tou Mazdou neco udelam casem, mam nejlepsi mozny material na clanek o "nove" Mazde 3 (FL 2011)=zkusebni jizdu dvou ridicu, ktera ten vuz opravdu proverila a dal nekolikere svezeni v "beznem" modu. U ostatnich (zejmena u Citroënu) bych varil z vody nebo opisoval cizi clanky, coz me nebavi...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 21.12.2012 18:31, RE: Off topic
Citroenak napsal:
Na zaciatok jeden postreh- vzdy v zime, ked idem na oravu (2 horske prechody), neraz vidim vedla cesty po garadoch auta. A neviem preco, 3 zo 4 su BMW (dokonca raz aj X5, co je stvorkolka). Takze pozor na ten pohon zadnych kolies, nie je to az take jednoduche v zime.Nemam nic proti BMW, mondeu ani inym podobnym autam, ale celkom by som uvital aj clanky o inych autach. Pomaly kazdy druhy-treti tyzden sa tu riesi aky motor si ma clovek kupit do svojho bavoraka, ked najazdi n kilometrov. Len mala vycitka. Ja by som uvital napr citroen C5 III, popripade novsiu hondu accord, mazdu 6, atd.


Je fakt, že trojkové BMW se tady řeší asi každý třetí týden na druhou stranu se stačí podívat doleva na "nejhledanější na tipcars" a trojka je čtvrtá, před ní passat a oktávka s fabií...

reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Sobota 22.12.2012 22:15, Pěkný článek
Tak článek je pěkný, spousta zajímavých detailů o motorech, ale postrádám ty tabulky, o kterých se píše. Tabulky já rád.
A postřehy k 3-ce. Je malá, tuhle jsem seděl v 90-ce a uvnitř jsem se cítil stísněně. V této byl benzínový 6-ti válec. Srovnání chodu se svou V6. Odhlučnění na volnoběh lepší v BMW. Pocit vibrací v sedačce - stejný (zanedbatelné). Pocit vibrací ve volantu lepší v BMW (o trochu). Pocit vibrací na hlavici řadicí páky nesrovnatelně horší u BMW, u Mondea není na páce cítit nic. Je to obvyklé? Je to dané např. tím, že u BMW jde páka přímo do převodovky (asi) a u Mondea jde přes táhla? Po pravdě mě to nemile překvapilo.
Autem jsem nejel, takže víc postřehů momentálně nemám.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Neděle 23.12.2012 09:37, RE: Pěkný článek
David V napsal:
Tak článek je pěkný, spousta zajímavých detailů o motorech, ale postrádám ty tabulky, o kterých se píše. Tabulky já rád. A postřehy k 3-ce. Je malá, tuhle jsem seděl v 90-ce a uvnitř jsem se cítil stísněně. V této byl benzínový 6-ti válec. Srovnání chodu se svou V6. Odhlučnění na volnoběh lepší v BMW. Pocit vibrací v sedačce - stejný (zanedbatelné). Pocit vibrací ve volantu lepší v BMW (o trochu). Pocit vibrací na hlavici řadicí páky nesrovnatelně horší u BMW, u Mondea není na páce cítit nic. Je to obvyklé? Je to dané např. tím, že u BMW jde páka přímo do převodovky (asi) a u Mondea jde přes táhla? Po pravdě mě to nemile překvapilo. Autem jsem nejel, takže víc postřehů momentálně nemám.


jestli rád tabulky tak tady je jedna naprosto famózní. nejpreciznější co jsem kdy viděl.
http://forum.nissan-maxima.cz a do vyhledávání si zadej tabulka. bohužel nejde vložit odkaz přímo na téma, nevím proč, objeví se ho jen půlka. aha, takže prohlížení vyžaduje registraci. tak nic, omlouvám se.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 23.12.2012 10:00, RE: Pěkný článek
David V napsal:
Tak článek je pěkný, spousta zajímavých detailů o motorech, ale postrádám ty tabulky, o kterých se píše. Tabulky já rád. A postřehy k 3-ce. Je malá, tuhle jsem seděl v 90-ce a uvnitř jsem se cítil stísněně. V této byl benzínový 6-ti válec. Srovnání chodu se svou V6. Odhlučnění na volnoběh lepší v BMW. Pocit vibrací v sedačce - stejný (zanedbatelné). Pocit vibrací ve volantu lepší v BMW (o trochu). Pocit vibrací na hlavici řadicí páky nesrovnatelně horší u BMW, u Mondea není na páce cítit nic. Je to obvyklé? Je to dané např. tím, že u BMW jde páka přímo do převodovky (asi) a u Mondea jde přes táhla? Po pravdě mě to nemile překvapilo. Autem jsem nejel, takže víc postřehů momentálně nemám.


U F30 335i jsem takřka ani nepoznal, jestli už motor běží, nebo ne (měl start/stop a změny probíhaly téměř nepozorovatelně - proto mně ani nijak neobtěžoval. U dieselu to musí být ale hrůza).

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace19.11.2024
Neděle 23.12.2012 23:04, RE: Pěkný článek
David V napsal:
Tak článek je pěkný, spousta zajímavých detailů o motorech, ale postrádám ty tabulky, o kterých se píše. Tabulky já rád. A postřehy k 3-ce. Je malá, tuhle jsem seděl v 90-ce a uvnitř jsem se cítil stísněně. V této byl benzínový 6-ti válec. Srovnání chodu se svou V6. Odhlučnění na volnoběh lepší v BMW. Pocit vibrací v sedačce - stejný (zanedbatelné). Pocit vibrací ve volantu lepší v BMW (o trochu). Pocit vibrací na hlavici řadicí páky nesrovnatelně horší u BMW, u Mondea není na páce cítit nic. Je to obvyklé? Je to dané např. tím, že u BMW jde páka přímo do převodovky (asi) a u Mondea jde přes táhla? Po pravdě mě to nemile překvapilo. Autem jsem nejel, takže víc postřehů momentálně nemám.


Petr-Tipcars: Tabulku jsem vypracoval, odeslal do redakce, ale zatím se v článku neobjevila. Což mne taky mrzí, jsou na ní odkazy v textu. Snad se tam objeví, až zasáhne "vyšší moc". Jinak ty vibrace do řadičky jsou určitě přesně jak píšeš způsobeny vyvedením páky "rovnou" z převodovky. Mně je to příjemné, řazení má díky tomu takový správný kovový "feeling".
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace19.11.2024
Pondělí 24.12.2012 12:35, RE: Pěkný článek
cz9998 napsal:
David V napsal:
Tak článek je pěkný, spousta zajímavých detailů o motorech, ale postrádám ty tabulky, o kterých se píše. Tabulky já rád. A postřehy k 3-ce. Je malá, tuhle jsem seděl v 90-ce a uvnitř jsem se cítil stísněně. V této byl benzínový 6-ti válec. Srovnání chodu se svou V6. Odhlučnění na volnoběh lepší v BMW. Pocit vibrací v sedačce - stejný (zanedbatelné). Pocit vibrací ve volantu lepší v BMW (o trochu). Pocit vibrací na hlavici řadicí páky nesrovnatelně horší u BMW, u Mondea není na páce cítit nic. Je to obvyklé? Je to dané např. tím, že u BMW jde páka přímo do převodovky (asi) a u Mondea jde přes táhla? Po pravdě mě to nemile překvapilo. Autem jsem nejel, takže víc postřehů momentálně nemám.
Petr-Tipcars: Tabulku jsem vypracoval, odeslal do redakce, ale zatím se v článku neobjevila. Což mne taky mrzí, jsou na ní odkazy v textu. Snad se tam objeví, až zasáhne "vyšší moc". Jinak ty vibrace do řadičky jsou určitě přesně jak píšeš způsobeny vyvedením páky "rovnou" z převodovky. Mně je to příjemné, řazení má díky tomu takový správný kovový "feeling".


Petr-Tipcars:
varianta325tds (M51D25TU)330d (M57TUD30) 318is (M42B18)328i (M52B28)330i (M54B30)

maximální výkon 105kW 150kW 103kW 142kW 170kW
zrychlení 0-100km/h (sedan, manuál)10,4s 7,2s 10,2s 7,3s 6,5s
přibližná průměrná spotřeba dle spritmonitoru v litrech na 100km (sedan, manuál) 7,20 7,24 8,72 9,88 10,14
poměr výkon/hmotnost (1kg/1kW; sedan, manuál)13 10,1 12,23 9,29 8,26
cena 1l paliva v 44/2012 v Kč 36,96 36,96 37,24 37,24 37,24
náklady na palivo na 1km v Kč 2,66 2,67 3,25 3,70 3,78
nejčastější obvyklé závady: M51D25TU-hlava, hlava, hlava, čerpadlo, koroze, celkový stav, tuning M57TUD30-vstřiky, tuning, spojka, dvouhmotový setrvačník, vířivé klapky sání, zanedbaná běžná údržba M42B18-tuning, nepůvodní stav, celkový stav vozu, koroze M52B28-celkový stav vozu, koroze, tuning M54B30-celkový stav vozu, tuning
předpokládaný pokles hodnoty za 1 rok v Kč 5000 18000 8000 12000 16000
hodnota poklesu přepočtená na 1km v Kč (předpoklad nájezdu 20.000km za rok) 0,25 0,9 0,4 0,6 0,8

Aspon takhle, i kdyz se v tom hur orientuje...
reagovat
mibfox_novy
počet příspěvků8
datum registrace24.10.2006
Sobota 29.12.2012 18:58, bmw?
No, mel sem e36 325i a auto sem si moc uzil. Jenom spotreba mi vadila, pod 11 sem proste nedokazal jit. Jinak auto bez chybicky. Vzpominam na nej rad.
O necem mensim nez 2,5 litru bych vubec do bmw neuvazoval, i kdy 318is ma muj respekt.
Muj kamarad ma e46 330cd 150kw motor a jede to uzasne, s prumerem 7,5 litru.
Pro lidi co nadavaji na naftu, svezte se naftovym bmw a pak neco hodnotte. Nafta u bmw jde velmi rychle dopredu. Ted jezdim s bmw 535d a jak tohle auto jede je proste nesmysl! A hlavne za jake naklady. S takovym vykonem by jakekoli benzinove auto zralo travu kolem silnice.

325tds nebrat, hlava a cerpadlo se tam resi porad dokola.

Doporucil bych 330d, svezete se krasne a za malo.

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 30.12.2012 16:49, RE: bmw?
mibfox_novy napsal:
No, mel sem e36 325i a auto sem si moc uzil. Jenom spotreba mi vadila, pod 11 sem proste nedokazal jit. Jinak auto bez chybicky. Vzpominam na nej rad. O necem mensim nez 2,5 litru bych vubec do bmw neuvazoval, i kdy 318is ma muj respekt. Muj kamarad ma e46 330cd 150kw motor a jede to uzasne, s prumerem 7,5 litru. Pro lidi co nadavaji na naftu, svezte se naftovym bmw a pak neco hodnotte. Nafta u bmw jde velmi rychle dopredu. Ted jezdim s bmw 535d a jak tohle auto jede je proste nesmysl! A hlavne za jake naklady. S takovym vykonem by jakekoli benzinove auto zralo travu kolem silnice. 325tds nebrat, hlava a cerpadlo se tam resi porad dokola. Doporucil bych 330d, svezete se krasne a za malo.


za kolik jezdíš s 535d? Známý ho měl a jezdil okolo 10 litrů. Srovnatelný benzín je podle mého výkonově 530i a ten jezdí okolo 10-11 litrů úplně v pohodě taky. Rozdíl je cca 1-2 litry.

reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pondělí 31.12.2012 10:16, RE: bmw?
mibfox_novy napsal:
No, mel sem e36 325i a auto sem si moc uzil. Jenom spotreba mi vadila, pod 11 sem proste nedokazal jit. Jinak auto bez chybicky. Vzpominam na nej rad. O necem mensim nez 2,5 litru bych vubec do bmw neuvazoval, i kdy 318is ma muj respekt. Muj kamarad ma e46 330cd 150kw motor a jede to uzasne, s prumerem 7,5 litru. Pro lidi co nadavaji na naftu, svezte se naftovym bmw a pak neco hodnotte. Nafta u bmw jde velmi rychle dopredu. Ted jezdim s bmw 535d a jak tohle auto jede je proste nesmysl! A hlavne za jake naklady. S takovym vykonem by jakekoli benzinove auto zralo travu kolem silnice. 325tds nebrat, hlava a cerpadlo se tam resi porad dokola. Doporucil bych 330d, svezete se krasne a za malo.


měl jsem 328Ci e46 rv99, spotřeba při normální jízdě dálky 7-8, město do 10ti, dálnice 8-9. M-packet na 18kách. dále Z3 coupé 3.0, 8-9 litrů, dálky 7.5, město do deseti. nevidím důvod kupovat naftu. hlavně si připravte balík až vám odejdou turba, padesát stačit nebude.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.