citace:
reakce na: Marty00X, 14.10.2021 15:53 (Ahoj. Už moc dlouho přemyšlím ...)
Nedokážu Ti asi dát jedinečnou finální radu, ale mohu se vyjádřit k nětkerým věcem a motorizacím.
Nejsem si jist, jestli je rozumné nahradit relativně nové auto tak starým BMW. Frekvence návštěv v servisu může rapidně stoupnout i při výběru jinak slušného kusu.
Dále zvaž, zdali Ti nebude vadit zadní náhon. JInak bys musel shánět variantu s 4x4 a těch tolik není.
Obecně:
E46 - již začínají mít problémy s korozí. Při výběru vhodného kusu to chvíli vydrží, ale pokud jsi citlivka, tak některá místa se Ti možná nebudou líbit. Slušné benzínové motory. Nejspíš i dieslové, ale zde nemamám osobní zkušenost. Hlavně dávat bacha, aby už nebyl shnilý spodek.
Obecně od 320i do 328i by mělo být v pohodě. Spotřeba oleje menší než u násl. generace.
Nafta: Kámošce dobře chodil tuším 320d, nevím jaká varianta přesně.
E9x - Novější a zdá se být relativně korozivzdorné. Bohužel benzínové motory zde trpí nadměrnou spotřebou oleje až 1l/1000km při vytáčení - a pravděpodobně tomu může být podobně i při tažení karavanu. Ale je to u téhle řady běžné - bez ohledu na nájezd a stáří s tím musíš počítat. Pokud jsi ochoten dolévat a vozit ssebou i víc jak 1l oleje navíc, dá se s tím žít. Dále počítej s úniky oleje kolem vany. Občas zlobí katy/lambdy - není to pravidlem, ale ten olej co přes to létá jim asi nedělá dobře.
Disely zde nemám zmáklé už vůbec.
Karoserie téhle generace asi není tak bytelná v detailech - i u nebouraných kusů jsou kolikrát dosti různé spáry kolem dveří.
Mám zkušenosti pouze s 325i 160kw (N52B25A) a tam platí vše výše uvedené.
Snad mě někdo doplní ohledně nafty. Mám zkušenosti jen s několika konkrétními vozy, nikoliv za celé spektrum...