lubos5 napsal:
Při této ceně se bavíme o 10-12 let starém autě s běžným nájezdem od 140tis-360tiskm ( vynechám extrémy důchodceXtaxikář)1) U dieselu mohou být opravy dost zásadní - je to technologicky složitý motor - u 10 let starého auto to můžeme být cokoliv a to cokoliv bude v celku drahé - osobně bych volil u takto starých aut benzínové motory 2) počet km ? to je naprosto nezajímavý údaj - záleží na stavu vozu - raději koupím auto z 200tiskm po dálnici , které má pravidelný servis, kvalitní olej a dostává kvalitní palivo, řidič umí jezdit a o auto se stará - takové je lepší než auto se 100tiskm , které jezdí po městě s člověkem, který neumí zařadit, do motoru leje bůhví co a olej neřeší apod3) uplně na všechno, co není v pořádku nebo vykazuje nějakou závadu4) D nebo ČR - to je dnes úplně jedno - to jen taková legenda, že v Německu jsou pouze auta od důchodců, kteří nedělají nic jiného než auto servisují - realita je taková, že Češi se už celkem z komunismu etablovali a ty vzdělaní a chytří , co mají peníze se o auta starají a ti ostantí se o auta nestarají a to platí všude na světě. Dnes v Nemecku vám většinou auto prodá Turek nebo Rusák, který auto dotáhl do Německa z Polska. U nás to platí zrovna tak. Nejlepší auto není BMW nebo Mercedes, ale to , které si kupujete od známého, který vám nelže a je schopen vám garantovat servisní historii auta a zacházení s ním. Takže z hlediska spolehlivosti si raději koupím Renault od kamaráda než BMW z bazaru... Hodně štěstí
Pod tady to bych se klidně podepsal. Jen dodám, že když si kupuji auto za doslova desetinu původní ceny, neznamená to, že tak stejně klesly i ceny náhradních dílů. Ty zůstanou většinou stejné a logicky staré a ojeté auto vyžaduje častěji servis a zvyšuje se pravděpodobnost závažné závady. Tazatel by se měl zamyslet: mám na auto 150 000 (takže nic moc), dalších 50 000 bych měl mít bokem na servis nutný ihned a během následujícího roku (mám je?), ptám se na spotřebu (ano je důležitá, ale najedu tolik abych riskoval ohrkaný diesel?), potřebuji automat u kterého hrozí drahá závada?, uživím auto pohodlně, nebo budu rok šetřit na pojistku?
Nechci nikomu kazit sny, zvlášť když jsem šťastným majitelem E46, ale když se do něj montovalo tolik povedených benzínů, tak pro riskovat problémy?