anonym napsal:
740i E38 ma maticove rizeni? jakej to ma vliv na jizdni vlastnosti?
no vliv to má ten, že to řízení je méně pocitově přesné-ale u bmw je všeobecně tak přesné že to nepoznáš, má to ale tu výhodu, že když se na běžném řízení vymele hřeben (opotřebí se,netěsní atd.) tak se krutě prohneš za novej....opravdu krutě,maticové řízení tou dobou utáhneš a jezdíš vesele dál dalších 100 000km...je to práce asi na 5minut a po každých 100 000km to prostě dotáhneš, nemluvě o tom že si můžeš doštelovat tuhost řízení přitáhnutím jiné matky.toto řízení také daleko lépe vydrží pecky od podvozku-řekněme 200km/h po děravém povrch apod. k těm motorům-diesely brát jen 525d a 530d. Hlavy na 520 a 525i nepraskaly ani v e34-byly to opravdu výjimky, to praskaly právě u toho tds když s tím někdo jezdil špatně (studený a kotel, nenechá vychladit turbo), na druhou stranu málo kterej diesel se dovede tak vytáčet jako tds-5500ot není problém.
530i 535i a 540i??? neskutečné držáky,bezstarostné,výkonné s dobrou spotřebou-sám mám 530i V8 e34 160kw jezdí kolem 11l svižně 15l jako prase, a 540i e39 210kw 13l svižně 18l jako prase... jediné co, tak vyžadují drahé kvalitní oleje.Když se něco podělá je to váha vzduchu, klapka,volnoběžný ventil nebo zapalovací cívka...dájí se sehnat za rozumný peníze za cenu kterou tohle stojí do oktávky.
Osobně doporučuju motory 528-142kw,530i 6V 170kw (V8 se nedával),-silné, spotřeba kolem 10l
535i a 540i verze 173kw,180kw,210kw spotřeba normál/svižně do 13l a méně časté 220,240kw-žerou kolem 15l
diesely 525d 120 a 130kw a 530d 142kw (135kw verze je méně spolehlivá) spotřeba je 6-9l/100km
nedoporučuju tds a 520-jsou slabé a v e39 budou žrát +/- 1-2l stejně jako silné motory. Navíc budou utahané.