Ted jsem docetl ostatni prispevky a neda mi to, abych par veci neuvedl na pravou miru. Jak je napsano nize, jsem majitelem 535d Touring a mel jsem moznost ji primo srovnat namatkou s GTI Edition 30 (230 k), Golfem R32 (250k), novou A4 3.0 TDI (240k?)a Jaguarem XF SV8 (420k?)- pro Prazaky - jezdili jsme jednou na podzim v noci Brezanskym udolim sem a tam
Strucne postrehy:
- nejdriv k technice: 535d je twin turbo, objem 2993 cm3, dve ruzne velka turba s pevnymi lopatkami - male spina kolem 1200 ot (volnobeh je 600 - 800, pri prudsim rojezdu dokaze sepnuti turba nehezky nakopnout a ne, nedokazete to ovlivnit citlivou praci se spojkou, je to jen automat, takze rozjezdy pianko), ve strednich otackach plni obe, od urcite urovne (nevim od jake a pri jizde se mi to pres veskere soustredeni nepodarilo poznat),
- v realnem svete (napr. za provozu na dalnici) se dokazete udrzet prakticky cehokoliv i s Hondou CR-V 2.2 CTDI - jasne, kdyz je prostor, tak vam ta M5 zmizi, ale za chvili ho dojedete
- co se tyce aut popsanych v uvodu - na okresce to musite bud znat lip nez ostatni nebo opravdu hodne riskovat, abyste s cimkoliv ujeli, rozdil je v tom, jak si to uzivate a jak auto zvlada i jine veci
- na okresku je nejlepsi hothatch (prekvapive, kdyz je to jeho prirozene prostredi) - GTI je vyrazne lepsi nez tezkopadna R32, i kdyz jeji zvuk je podmanivy
- V A4 mate vyrazne lepsi dojem z interieru, ale na limitu se ji nelibi a nebavi se s vama - 535d je na limitu vyvazenejsi a komunikativnejsi, ale na runflatech taky mnohem mene pohodlna (i pri 18" BMW RFT vs. 19" Audi),
- Jaguar je uplne jina liga a nejlepsi univerzalni auto z uvedenych, zvlada vse (dalnici, okresku, okruh), je relativne pohodlny a ten interier je uplne jina liga i oproti A6/A8 - nedejte na fotky, chce to osobni zkusenost - a ten zvuk! V lete sel dovezt za 1.6 mil z USA, ted uz ne....