Pavlik napsal:
Davide, když si koupím nové auto, tak s amortizací počítám. Podle tvé logiky je fajn, že místo 400 tisíc amortizace přijdeš o 434 tisíc? Jen ti ukázal, že i s malým kilometrovým proběhem může být diesel finančně výhodnější ač tady tvrdíš opak. Při větším proběhu je výhoda na straně dieselu v takovém subaru samozřejmě výrazně větší.
PS: když takoví nebudou, nebudeš mít od koho koupit své příští auto - někdo ta nová auta kupovat musí aby "vznikly" ojetiny.
Ale já netvrím opak, já tvrdím, že to za ty problémy s naftovýma motorama nestojí. Že nejde o zásadní úspory, že se pohybujeme v řádu jednotlivých procent úspor za to, že musíme v zimě dávat pozor, kde tankujem a co tankujeme a dolívat aditiva, celoročně dochlazovat turbo, opatrně se spojkou, nejezdit moc na lechtačku, aby nezatuhlo naklápění, nejezdit krátké trasy, snášet hluk, vibrace, zápach a když se něco po... tak většinou šáhnout hluboku do kapsy, takže nakonec chrochtu raději prodáme dříve, než se ta investice začne vyplácet. Ze strachu z toho všeho.
A podle mé logiky mám přesně daný kilometrový proběh z rozdílu cen, který je dán vztahem rozdíl cen/(rozdíl spotřeb*cena paliva) Pro výše zmíněné Mondeo 120 tisíc/(0,02*35)=171 tisíc km. Cokoliv méně je v neprospěch nafty. Jenže po takovém proběhu si při dnešní kvalitě nemohu být ničím jist a začne pomalu kolotoč výměn, který je u benzínových derivátů většinou o řád nižší a nakonec neušetřím nic. Já to totiž ušetřím jen na papíře, když si dopředu dělám tu rozvahu, jak mi vše bude fungovat. Takže kdo jezdí s chrochtem 50 tisíc ročně, tak může něco uspořit, ale kdo jezdí méně, jak 30 tisíc, tak nula od nuly pojde a já pak tvrdím, že je lepší benzín. A u ojetiny tohle platí dvojnásob. Nehledě k tomu, že 30 tisíc není zdaleka průměrná hodnota nájezdu vozového parku v republice.
A když mi někdo napíše, že je lepší prodělat 400 tisíc místo 434, když se dá prodělat výrazně méně, tak tomu už se fakt můžu jen smát, a nemluvím o tom, že já točím staré ojetiny. Mluvíme o nových autech. 34 tisíc z původních 800 je necelých 5% a kvůli tomu si lidi skutečně nechají vrtat koleno.