0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 525D Touring, r.v. 2007 - jaká je jeho tržní hodnota?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.01.2012 22:50, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
subarák napsal:
Jiný příklad: Subaru Outback 2,5 benzin výbava trend dle ceníku EmilFrey nový 779tis, totéž auto 2,0D výbava trend 798tis. Koupím nový, najedu podprůměrných 15tis.km ročně, za 4 roky prodám. Cena ojetiny bude cca stejná, řekněme 380-400tis, servisní prohlídky absolvuji 3x, přičemž naftový bude na jedný o zhruba 2tis. dražší (víc oleje, častější výměna pal. filtru), jinak pojištění, pneumatiky, dálniční známka,...všechno stejný. Auto bude 3 roky v záruce, tudíž počítám že za poruchy bych neměl ut...
Petr-Tipcars: Ve vypoctu jste chybu neudelal nikde. Nektere neopominutelne duvody, jez hovori ve prospech benzinu, Vam ale nize popsal David V. v prispevku ve 21:33. Ten posledni a zasadni doplnim ja: pripravil jste se o charakterni benzinovy boxer...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.01.2012 22:53, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Michal napsal:
No, když se bavíme zrovna o bavorské pětce, tam nepochybuju o tom, že si to lidi nekupují na 15 tkm za rok... taková 530i bude trčet v bazaru mnohem dýl než dieselová...
Petr-Tipcars: Zdani muze klamat. Ten trilitr je mezi fajnsmekry celkem proflakly...uvadim jen jako druhy nazor...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.01.2012 23:03, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Tak namátkou (můj) megane - diesel 1,5 (78kw) byl o 50 tisíc Kč dražší než 1,6 benzín (80kw). Benzín jezdí v kombinaci reálně za 8, diesel za 5,3 litru, najedu ročně cca 35 tisíc km - při stejné ceně za naftu i benzin je rozdíl na palivu cca 33 000,-Kč ročně. Servis dieselu je dražší o 3 000,-Kč a je i častější (20 000/30 000km). Nicméně ať počítám jak počítám, ročně ušetřím nejméně 25 000,-Kč = za dva roky jsem na svém. Osobně auta používám do najetí 200 tisíc km nebo dosažení 6 let a potom pro...
Petr-Tipcars: Ok, jste v cislech. Pokud udelate s tim dieselem behem 6 let 200.000km, tak ve Vas prospech hraje cca 150.000Kč usetrenych za palivo (0,75 krat tech 200000). Zacneme odecitat: 150.000 minus prvotni investice 50.000 minus kazdych 20.000 servis drazsi oproti benzinu o 3.000, coz je celkem 30.000, takze po tech sesti letech Vam zbyde "kredit" 70.000Kc (cca 12.000Kc rocne), v poradku, pokud se nic nepokazi.

Co se tyce veselych nizsich najezdu, tak vtip je v tom, ze kupec zpravidla levnejsiho benzinoveho agregatu nemusi najet tech 200.000 za 6 let, aby "vydelal". Ztraci az nad urcitym rocnim najezdem, do nejz jej ale prakticky nic nenuti...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.01.2012 23:25, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
subarák napsal:
Jiný příklad: Subaru Outback 2,5 benzin výbava trend dle ceníku EmilFrey nový 779tis, totéž auto 2,0D výbava trend 798tis. Koupím nový, najedu podprůměrných 15tis.km ročně, za 4 roky prodám. Cena ojetiny bude cca stejná, řekněme 380-400tis, servisní prohlídky absolvuji 3x, přičemž naftový bude na jedný o zhruba 2tis. dražší (víc oleje, častější výměna pal. filtru), jinak pojištění, pneumatiky, dálniční známka,...všechno stejný. Auto bude 3 roky v záruce, tudíž počítám že za poruchy bych neměl ut...
Mne pride nejrozumnejsi mit oba(co i mam) BMW 5 diesel v garazi na dlouhe trasy, a corsu 1.0, do mesta. /tet jsem vymenil corsu za Nissan Sunny gti abych si uzil trochu vic/ Tim prijdou i uplne jine aspeky do hry Benzin vs. Nafta, totiz Corsa na dalnice nevhodne, BMW 5 v meste uz spatne parkuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.01.2012 23:44, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Tak namátkou (můj) megane - diesel 1,5 (78kw) byl o 50 tisíc Kč dražší než 1,6 benzín (80kw). Benzín jezdí v kombinaci reálně za 8, diesel za 5,3 litru, najedu ročně cca 35 tisíc km - při stejné ceně za naftu i benzin je rozdíl na palivu cca 33 000,-Kč ročně. Servis dieselu je dražší o 3 000,-Kč a je i častější (20 000/30 000km). Nicméně ať počítám jak počítám, ročně ušetřím nejméně 25 000,-Kč = za dva roky jsem na svém. Osobně auta používám do najetí 200 tisíc km nebo dosažení 6 let a potom pro...
Cože? Moderní benzín s pouhými 80 kW v lehkém autě nižší střední jezdí reálně za 8L? S M6 kombi (téměř 1,5 tuny) mám průměr po 4 letech 7,82 L/100 a to se jedná o relativně nemoderní motor bez přímého vstřiku a autem jezdí primárně manželka krátké trasy. A když se podívám na spritmonitor.de na Megany od roku 2008 tak to není se spotřebou Megana jak píšeš.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 00:47, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
Nejde vždy jen o prachy, ale i o komfort nového auta. A některá auta prodávají firmy automaticky po skončení leasingu. V bývalé firmě se po 3 letech prodávaly Octavie 1 Elegance Tdi, původní cena kolem 700 tisíc (to bylo ještě zlatá éra před krizí) a měly klidně při prodeji jen 130 tkm na tacho. Ale většinou se nechaly ocenit v áčkách a pak si je za stejnou cenu koupil nějaký zaměstnanec. Většinou se jednalo o cenu kolem 200 tisíc. Ale v bazaru nebo na tipcars se tím pádem neměly moc šanci objevit.
Jestli je prodali před tím proběhem, než se smazal rozdíl pořizovacích cen, tak bych z ekonoma, který se stará o vozový park, tahal vysvětlení, proč to udělal. Stejně tak mi není jasné a nikdy nebylo, proč se firma zbaví auta, které může bez zásadních investic právě ještě 3roky sloužit a prodělat tím 1/2 mio. Nikdy mi to nebyl schopen kdokoliv vysvětlit, navíc po skončení leasingu, kterým ještě krmím jiné hladové krky. Pak tady nemá být všechno předražené.
Vy to všechno uvádíte, jako dnešní normu. Ano já tu "normu" znám, ale ptám se, kde zůstal zdravý rozum? Ledničku, pračku, myčku, televizi, rádio - to taky měníte co 3 roky jen tak, pro komfort z nové věci? A tojsou směšné položky oproti autu, kde 100 tisíc nehraje roli.
Jsme pořád u toho jádra - chci komfort z nové věci, fajn, koupím si nové auto, za 3 roky přijdu o 1/2 mio, ale na spotřebě jsem ušetřil 50 tisíc, protože jsem chytře zvolil naftu, což mně prostě z kteréhokoliv úhlu pohledu přijde absurdní.
Jediný Pavlík si koupil low-end low-cost auto, takže ačkoliv to není úplně nejlevnější volba, tak se při jeho číslech dá mluvit, že skutečně myslí ekonomicky a vyplatí se mu to, protože má malý rozdíl v pořizovacích cenách a s benzínem prostě neumí jezdit, jinak si tu spotřebu 8 litrů z 1.6-ky Magana neumím vysvětlit při 5,3 u nafty na určitě shodných trasách. Tím, že koupil levné auto se mu taky zvedá relativní podíl uspořených peněz, takže v poměru mluvíme už třeba o 20% úspoře a to už není až tak málo. Ale podle inzerce ojetých chrocht patří k minoritě a všichni ti ostatní si každý kilometry zamořený sazemi draze předplatili. Jenže tím, že oddělují striktně spotřebu od ostatních výdajů, jim tohle nikdy nedojde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 01:20, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
David V napsal:
Jestli je prodali před tím proběhem, než se smazal rozdíl pořizovacích cen, tak bych z ekonoma, který se stará o vozový park, tahal vysvětlení, proč to udělal. Stejně tak mi není jasné a nikdy nebylo, proč se firma zbaví auta, které může bez zásadních investic právě ještě 3roky sloužit a prodělat tím 1/2 mio. Nikdy mi to nebyl schopen kdokoliv vysvětlit, navíc po skončení leasingu, kterým ještě krmím jiné hladové krky. Pak tady nemá být všechno předražené.
Vy to všechno uvádíte, jako dnešní nor...
Taky to úplně nechápu. Leasing se ale snad dal/dá odepisovat z daní. Ale i tak by se snad vyplatilo to auto držet o chvíli déle. Jinak ty auta jezdily Praha-Mnichov, takže skoro pořád po dálnici a tam ty saze až tak nevadí. A faktem asi je, že pokud by se koupily benzíny, tak ztráta z nového vs. starého auta by byla +/- podobná. A v případě Škody auto, je asi lepší vzít staré TDi než jakýkoliv benzín co nabízeli. Zvlášť proto, že po německé dálnici zaměstnanci (včetně mě) s oblibou jezdili 160+.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 01:45, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
Taky to úplně nechápu. Leasing se ale snad dal/dá odepisovat z daní. Ale i tak by se snad vyplatilo to auto držet o chvíli déle. Jinak ty auta jezdily Praha-Mnichov, takže skoro pořád po dálnici a tam ty saze až tak nevadí. A faktem asi je, že pokud by se koupily benzíny, tak ztráta z nového vs. starého auta by byla +/- podobná. A v případě Škody auto, je asi lepší vzít staré TDi než jakýkoliv benzín co nabízeli. Zvlášť proto, že po německé dálnici zaměstnanci (včetně mě) s oblibou jezdili 160+.
Tak u koncernu se s tím dá souhlasit. Tam bych si mezi atmo benzíny asi nevybral. Snad 3,6 V6 do Superba, ale ten nevím, co je zač.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 07:15, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
Cože? Moderní benzín s pouhými 80 kW v lehkém autě nižší střední jezdí reálně za 8L? S M6 kombi (téměř 1,5 tuny) mám průměr po 4 letech 7,82 L/100 a to se jedná o relativně nemoderní motor bez přímého vstřiku a autem jezdí primárně manželka krátké trasy. A když se podívám na spritmonitor.de na Megany od roku 2008 tak to není se spotřebou Megana jak píšeš.
Můj megane grandtour je 2 ne 3 generace (rok 2005) - porovnatelný 1,6 benzín byl s 5° převodovkou a při rychlosti 100 km/h točí 3000 RPM, tudíž nad 100 km/h docela žere. Přímý vstřik benzínu v renaultech není vůbec (opustili ho po pokusech s 2,0), což osobně beru spíše jako výhodu. Ani u současné generace není 1,6 benzín žádná sláva, verze 74kw má pouze 5°převodovku, je "slabá" a platí o ní co jsem psal prve. Verze 81kw je výkonově dostatečná, má i 6° převodovku - ale ta redukuje otáčky jen o cca 250 RPM, takže pro slušnou spotřebu je max cestovní rychlost 110 km/h.
PS: Sprintmotor mě moc nebere, protože mám s těmi auty osobní zkušenost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 07:38, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ok, jste v cislech. Pokud udelate s tim dieselem behem 6 let 200.000km, tak ve Vas prospech hraje cca 150.000Kč usetrenych za palivo (0,75 krat tech 200000). Zacneme odecitat: 150.000 minus prvotni investice 50.000 minus kazdych 20.000 servis drazsi oproti benzinu o 3.000, coz je celkem 30.000, takze po tech sesti letech Vam zbyde "kredit" 70.000Kc (cca 12.000Kc rocne), v poradku, pokud se nic nepokazi.

Co se tyce veselych nizsich najezdu, tak vtip je v tom, ze kupec zpravidla l...
Ať počítám jak počítám, tak úspora vychází vyšší - cca 190 000,-Kč. Mínus 50 000 za investici do motoru, mínus 12 000 za dražší servis (servis 10x versus 6x -nebo podle vaší logiky benzín servis nemá?) a to je vše - pojistky i ostatní náklady (gumy, mytí, příslušenství) stojí stejně. Úspora tedy vychází na cca 128 000,-Kč. Teď se blížím 190 tisícům km (takže mi to pěkně vyjde na jaro na výměnu auta) a na motor jsem nemusel sáhnout s jedinou výjimkou, odešla mi rampa přepadů nafty (vyměněno v záruce, jinak cca 2000,-Kč i s prací).

To, že kupec benzínu nemusí najet 200 000km je krásná úvaha, ale nový diesel si většinou koupí člověk který najede miin. těch 150 000km (že se potom v bazaru stočí na 120 tisíc je jiná otázka).
PS: Pořád nechápu tu větu o "nucení/nenucení do kilometrového nájezdu" - to si opavdu lidi kupují nová auta na stání v garáži potažmo na dívání?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:18, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
David V napsal:
Ale já netvrím opak, já tvrdím, že to za ty problémy s naftovýma motorama nestojí. Že nejde o zásadní úspory, že se pohybujeme v řádu jednotlivých procent úspor za to, že musíme v zimě dávat pozor, kde tankujem a co tankujeme a dolívat aditiva, celoročně dochlazovat turbo, opatrně se spojkou, nejezdit moc na lechtačku, aby nezatuhlo naklápění, nejezdit krátké trasy, snášet hluk, vibrace, zápach a když se něco po... tak většinou šáhnout hluboku do kapsy, takže nakonec chrochtu raději prodáme dřív...
Je to jak píšeš, sice z pohledu uživatele "ojetiny", ale de fakto potvrzuješ moje názory = kdo si před koupí auta neudělá rozvahu co vlasně chce, za kolik peněz, kolik najede ročně, kde a za jakých podmínek bude jezdit ve finále zapláče. Mě diesel ušetřil peníze v hodnotě rovnající se dnešní ceně tvého jetého mondea, to je fakt. Navíc na rozdíl od mondea (dost extrémní rozdíl v cenách benzínu a nafty) většina automobilek nabízí rozdíl mezi benzínovou a dieselovou verzí do 50 000,-Kč, takže se diesel začne vyplácet po ujetí max 70 tisíc km - to dost služebáků zvládne za rok.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:32, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
David V napsal:
Jestli je prodali před tím proběhem, než se smazal rozdíl pořizovacích cen, tak bych z ekonoma, který se stará o vozový park, tahal vysvětlení, proč to udělal. Stejně tak mi není jasné a nikdy nebylo, proč se firma zbaví auta, které může bez zásadních investic právě ještě 3roky sloužit a prodělat tím 1/2 mio. Nikdy mi to nebyl schopen kdokoliv vysvětlit, navíc po skončení leasingu, kterým ještě krmím jiné hladové krky. Pak tady nemá být všechno předražené.
Vy to všechno uvádíte, jako dnešní nor...
Není to o "umění" jezdit s benzínem, je to dáno způsobem a podmínkami používání - jezdím cca 55% po dálnici a 30% 1 třídu + odmítám se courat 100km/h abych měl slušnou spotřebu. S Modusem (nákupní taška) mám spotřebu 2dl pod údajem výrobce (1,2 55kw benzín) a to jjezdím poskoky po městě a okolí.
A jen tak mimochodem, v x-trailu mám také diesel (2,0 Dci) - zatím najeto 27 000 km za cca rok. Cena byla proti benzínu vyšší o 25 000,-Kč, tedy začne se vyplácet po ujetí cca 30 000 km. Je ale také pravda, že u x-trailu bych si z nabídky benzínu stejně nevybral.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:47, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Není to o "umění" jezdit s benzínem, je to dáno způsobem a podmínkami používání - jezdím cca 55% po dálnici a 30% 1 třídu + odmítám se courat 100km/h abych měl slušnou spotřebu. S Modusem (nákupní taška) mám spotřebu 2dl pod údajem výrobce (1,2 55kw benzín) a to jjezdím poskoky po městě a okolí.
A jen tak mimochodem, v x-trailu mám také diesel (2,0 Dci) - zatím najeto 27 000 km za cca rok. Cena byla proti benzínu vyšší o 25 000,-Kč, tedy začne se vyplácet po ujetí cca 30 000 km. Je ale také pr...
Jenže X-trail je jiná kategorie auta, a tam chrochta teprve záčíná mít opodstatnění. Takže majitelým mastodontů nemám v jejich autech chrochtu za zlé, tam patří.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:51, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
David V napsal:
Jenže X-trail je jiná kategorie auta, a tam chrochta teprve záčíná mít opodstatnění. Takže majitelým mastodontů nemám v jejich autech chrochtu za zlé, tam patří.
Ještě se tě jen tak pro zajímavost zeptám, když považuješ renault za low-end, co je podle tebe třeba dacia nebo chevrolet? Underground? Já jsem na tahle klišé nikdy moc nebyl, proto se ptám....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:55, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Můj megane grandtour je 2 ne 3 generace (rok 2005) - porovnatelný 1,6 benzín byl s 5° převodovkou a při rychlosti 100 km/h točí 3000 RPM, tudíž nad 100 km/h docela žere. Přímý vstřik benzínu v renaultech není vůbec (opustili ho po pokusech s 2,0), což osobně beru spíše jako výhodu. Ani u současné generace není 1,6 benzín žádná sláva, verze 74kw má pouze 5°převodovku, je "slabá" a platí o ní co jsem psal prve. Verze 81kw je výkonově dostatečná, má i 6° převodovku - ale ta redukuje otáčky jen o ...
sorry ale není možné srovnávat naftu se kterou jezdíš dlouhé trasy s benzínem na kratší. nebo mi chceš říct že obě auta jezdí stejné režimy, stejné trasy, a obě 35 tis. ročně? a obě se stejným řidičem? takže najezdíš v Meganech 70k ročně? trochu nesmysl, ne? zkus si to spočítat na 20 tis. ročně, což obvykle ani auto této kategorie ročně nenajede, a hned jsme jinde, že?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 08:56, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ve vypoctu jste chybu neudelal nikde. Nektere neopominutelne duvody, jez hovori ve prospech benzinu, Vam ale nize popsal David V. v prispevku ve 21:33. Ten posledni a zasadni doplnim ja: pripravil jste se o charakterni benzinovy boxer...
nehledě na to že se srovnává 2.5ka což je šestiválec, se čtyřválcovou naftou. kolik stojí čtyřválcový benzín??? o 100k méně??? spíš o stopade!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 09:00, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Zdani muze klamat. Ten trilitr je mezi fajnsmekry celkem proflakly...uvadim jen jako druhy nazor...
přesně tak, konkrétně tenhle třílitr je skotečně špička, a to i co se spotřeby týče. co jsem měl možnost sledovat porovnání a diskuze tak u ojetiny je doporučovanější než nafta. a jestli se nepletu, nebyl před časem problém sehnat Mondeo v benzínu? konkrétně dvoulitr 03/04? a když už byl tak byl dražší než stejně stará nafta?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 09:05, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Není to o "umění" jezdit s benzínem, je to dáno způsobem a podmínkami používání - jezdím cca 55% po dálnici a 30% 1 třídu + odmítám se courat 100km/h abych měl slušnou spotřebu. S Modusem (nákupní taška) mám spotřebu 2dl pod údajem výrobce (1,2 55kw benzín) a to jjezdím poskoky po městě a okolí.
A jen tak mimochodem, v x-trailu mám také diesel (2,0 Dci) - zatím najeto 27 000 km za cca rok. Cena byla proti benzínu vyšší o 25 000,-Kč, tedy začne se vyplácet po ujetí cca 30 000 km. Je ale také pr...
u Xtraila je jen jeden zajímavý benzín, VQ40DE, čtylitrová V6ka, jenže ta se k nám bohužel nevozila
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 09:09, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
tomaskrtek napsal:
sorry ale není možné srovnávat naftu se kterou jezdíš dlouhé trasy s benzínem na kratší. nebo mi chceš říct že obě auta jezdí stejné režimy, stejné trasy, a obě 35 tis. ročně? a obě se stejným řidičem? takže najezdíš v Meganech 70k ročně? trochu nesmysl, ne? zkus si to spočítat na 20 tis. ročně, což obvykle ani auto této kategorie ročně nenajede, a hned jsme jinde, že?
Nemám dva megany, mám jen dieselového - to ale neznamená, že jsem si nevyzkoušel benzinovou verzi (měl jsem i půjčenou jako náhradní vůz), takže jezdil se stejným řidičem (se mnou) a po stejných trasách (za týden cca 2800 km). Současnou generací jsem najel se 74 kw verzí jen asi 100km - vůbec mě nezaujala a 81 kw verzí cca 1500km - má ji kolega, takže srovnání mám. Kdybych chtěl benzín do megana, asi by volba padla na 1,4 Tce - ale to je už celkem složitý turbo motor, takže výhoda spolehlivého a levného provozu/servisu proti dieselu je diskutabilní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 09:10, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
tomaskrtek napsal:
u Xtraila je jen jeden zajímavý benzín, VQ40DE, čtylitrová V6ka, jenže ta se k nám bohužel nevozila
U roku výroby 2011?
reagovat
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.