Petr S napsal:
Nejde vždy jen o prachy, ale i o komfort nového auta. A některá auta prodávají firmy automaticky po skončení leasingu. V bývalé firmě se po 3 letech prodávaly Octavie 1 Elegance Tdi, původní cena kolem 700 tisíc (to bylo ještě zlatá éra před krizí) a měly klidně při prodeji jen 130 tkm na tacho. Ale většinou se nechaly ocenit v áčkách a pak si je za stejnou cenu koupil nějaký zaměstnanec. Většinou se jednalo o cenu kolem 200 tisíc. Ale v bazaru nebo na tipcars se tím pádem neměly moc šanci objevit.
Jestli je prodali před tím proběhem, než se smazal rozdíl pořizovacích cen, tak bych z ekonoma, který se stará o vozový park, tahal vysvětlení, proč to udělal. Stejně tak mi není jasné a nikdy nebylo, proč se firma zbaví auta, které může bez zásadních investic právě ještě 3roky sloužit a prodělat tím 1/2 mio. Nikdy mi to nebyl schopen kdokoliv vysvětlit, navíc po skončení leasingu, kterým ještě krmím jiné hladové krky. Pak tady nemá být všechno předražené.
Vy to všechno uvádíte, jako dnešní normu. Ano já tu "normu" znám, ale ptám se, kde zůstal zdravý rozum? Ledničku, pračku, myčku, televizi, rádio - to taky měníte co 3 roky jen tak, pro komfort z nové věci? A tojsou směšné položky oproti autu, kde 100 tisíc nehraje roli.
Jsme pořád u toho jádra - chci komfort z nové věci, fajn, koupím si nové auto, za 3 roky přijdu o 1/2 mio, ale na spotřebě jsem ušetřil 50 tisíc, protože jsem chytře zvolil naftu, což mně prostě z kteréhokoliv úhlu pohledu přijde absurdní.
Jediný Pavlík si koupil low-end low-cost auto, takže ačkoliv to není úplně nejlevnější volba, tak se při jeho číslech dá mluvit, že skutečně myslí ekonomicky a vyplatí se mu to, protože má malý rozdíl v pořizovacích cenách a s benzínem prostě neumí jezdit, jinak si tu spotřebu 8 litrů z 1.6-ky Magana neumím vysvětlit při 5,3 u nafty na určitě shodných trasách. Tím, že koupil levné auto se mu taky zvedá relativní podíl uspořených peněz, takže v poměru mluvíme už třeba o 20% úspoře a to už není až tak málo. Ale podle inzerce ojetých chrocht patří k minoritě a všichni ti ostatní si každý kilometry zamořený sazemi draze předplatili. Jenže tím, že oddělují striktně spotřebu od ostatních výdajů, jim tohle nikdy nedojde.