Pepe napsal:
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina. Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.
Program v řj mám upravený pro provoz bez FAP + mám udělaný chip, auto i tak nezakouří, ani při prudkém zrychlení. Úpravu jsem si nenechával dělat v garážích někde v JZD. Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. Spotřebu mám taky vyzkoušenou a při městském a kombinovaném provozu je to 1,7l dolu (po chipu a odstranění FAP), na dálky cca 0,8l. Vím, že cena není nijak extremní. Jak tu psal brin, účinnost FAP je dost diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám.
"Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. " on někdo dokáže stav vstřikovačů zjistit z diagnostiky? "Můj" servis, specializující se na vozy PSA to na 406 nedokáže
. Čím to asi bude?
Ad FAP: ta investice do "vykuchání" by se mi za 180tkm nevrátila (rozdíl ve spotřebě neuvažuju). 2x proplach, 2x doplnění aditiva, cca 10tKč. To auto vypadá tak, jak má. P.S. Proč kupovat 525 a dávat tam čip, a nekoupit rovnou 530?
No nevím jak je to u 406, peugeota jsem nikdy neměl, ale pokud je to td, tak to určitě nikdo nezměří na diagnostice, u hdi to možná půjde. Servis kam jezdím, se zabývá BMW a má originál diagnostiku. Nevím už přesně co se měří za hodnoty, ale poznat se to dá, alespoň u BMW e60
Ono nejde jen o výměnu nebo regeneraci FAP. ale je plno dalších věcí co mi na něm vadí. FAP považuju za výmysl, který se dělá hlavně pro to aby automobilky vydělali hlavně na servisu.
PS: 525d jsem původně nechtěl, chtěl jsem benzínovou 530i, ale měl jsem možnost výhodně koupit 525d s jasným původem za dobrou cenu, tak proč toho nevyužít, čip nemám z důvou, že bych auto pořd honil a zkoušel jsem co dokáže. ale jezdím cca 180km denně, jezdím plynule nějakých 110 tacho po silnicích a 150 tacho dálnice, ale když dojedu nákladák nebo něco podobného chci ho co nejrychleji a bezpečně předjet, proto mám čip a když bych koupil 530d tak bych si ho tam nechal udělat taky a předejdu případnému dotazu i u 535d bych si ho nechal udělat
jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu.