0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 525dA - jak slouží po 279 tis. km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Středa 02.04.2014 13:41, RE: kuchání filtru
lunaris napsal:
Kuchání filtru by mělo být trestné. Když na to někdo nemá, ať si auto s FAP prostě nekupuje. Ten díl se tam nemontuje pro nic za nic. Že to na STK projde, je těžko pochopitelná věc. Emise může dělat každý šudlal s 50 let starým vybavením a nebo pro jistotu rovnou od stolu. Fakt hnus tohle.


Jaký hnus? Hnus je od výrobců za to chtít takové hříšné prachy. Nehledě na to, že auto lépe jede a tudíž má nižší spotřebu, což mi přijde docela ekologické. Zas nesmíte věřit všemu čím nás krmí rádobyekologové.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 13:51, RE: kuchání filtru
stanikk napsal:
lunaris napsal:
Kuchání filtru by mělo být trestné. Když na to někdo nemá, ať si auto s FAP prostě nekupuje. Ten díl se tam nemontuje pro nic za nic. Že to na STK projde, je těžko pochopitelná věc. Emise může dělat každý šudlal s 50 let starým vybavením a nebo pro jistotu rovnou od stolu. Fakt hnus tohle.
Jaký hnus? Hnus je od výrobců za to chtít takové hříšné prachy. Nehledě na to, že auto lépe jede a tudíž má nižší spotřebu, což mi přijde docela ekologické. Zas nesmíte věřit všemu čím nás krmí rádobyekologové.


Hezky řečeno, ale nejsíš to polovina lidí stejně nepochopí. Je to jako start - stop, taky je to blbost, která je k ničemu, ušetří 0,1l nafty na 100km, ale zkrátí se interval na výměnu oleje, takže přínos pro uživatele nulový, pro servisy velký jste tam častěji.
reagovat
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Středa 02.04.2014 13:57, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
Pepe napsal:
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina. Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.
Program v řj mám upravený pro provoz bez FAP + mám udělaný chip, auto i tak nezakouří, ani při prudkém zrychlení. Úpravu jsem si nenechával dělat v garážích někde v JZD. Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. Spotřebu mám taky vyzkoušenou a při městském a kombinovaném provozu je to 1,7l dolu (po chipu a odstranění FAP), na dálky cca 0,8l. Vím, že cena není nijak extremní. Jak tu psal brin, účinnost FAP je dost diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám.
"Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. " on někdo dokáže stav vstřikovačů zjistit z diagnostiky? "Můj" servis, specializující se na vozy PSA to na 406 nedokáže . Čím to asi bude? Ad FAP: ta investice do "vykuchání" by se mi za 180tkm nevrátila (rozdíl ve spotřebě neuvažuju). 2x proplach, 2x doplnění aditiva, cca 10tKč. To auto vypadá tak, jak má. P.S. Proč kupovat 525 a dávat tam čip, a nekoupit rovnou 530?


Protože to pán kupoval od někoho koho znal. Ono koupit auto v bazaru je sázka do loterie. Z mého pohledu udělal naprosto správnou věc. A za to odstranění toho filtru bych ho rozhodně nekamenoval.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 14:07, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
[........................................
diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám."Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. " on někdo dokáže stav vstřikovačů zjistit z diagnostiky? "Můj" servis, specializující se na vozy PSA to na 406 nedokáže . Čím to asi bude? Ad FAP: ta investice do "vykuchání" by se mi za 180tkm nevrátila (rozdíl ve spotřebě neuvažuju). 2x proplach, 2x doplnění aditiva, cca 10tKč. To auto vypadá tak, jak má. P.S. Proč kupovat 525 a dávat tam čip, a nekoupit rovnou 530?Protože to pán kupoval od někoho koho znal. Ono koupit auto v bazaru je sázka do loterie. Z mého pohledu udělal naprosto správnou věc. A za to odstranění toho filtru bych ho rozhodně nekamenoval.

jsem rád, že to aspoň někdo pochopil, když kupuji staré auto, tek mi nevadí, ani velký nájezd, ani nehoda, pokud není auto svařené ze 3, ale vadí mi, že ze mě někdo bude dělat blbce a tvrdit, že někdo dal 2ml za auto a jezdil s ním 15tkm ročně, jak má většina aut najeto a hle moje auto to mělo skoro 150 za 2 roky, když mám možnost koupit auto které znám je to lepší než v bazaru, a koupit si jiné auto než chci kvůli tomu že nechci FAP? navíc dnes už ho má skoro každé auto.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 02.04.2014 14:12, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
BMW528i napsal:
Pepe napsal:
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Dovolím si trochu oponovat. Stejný motor který je s filtrem a bez filru má kromě tohoto zařízení nastavenou jinak i mapu vstřikování. Pokud je auto vybaveno Vámi nenáviděným filtrem, který tak "dramaticky" navyšuje spotřebu tak SW motoru má v nízkých otáčkách kde není úplně ideální spalovací proces možnost použít větší vstřikovací dávku paliva, protože případné saze vzniklé méně dokonalým hořením zachytí právě FAP. SW stejného motoru bez FAP dělá auto dole línější, protože se musí součinitel kouřivosti vlézt do nějaké normy. Navíc každý lepší mechanik Vám řekne, že zanášení FAPu je do určité míry odrazem provozních podmínek a hlavně stavu vstřikovačů nafty, které ani u Vašeho BMW v těchto km nebudou ve stavu 1A. Vidím to spíše jako typickou ukázku opravárenství počesku. Řeší se až následky nikoliv příčina. Úspora 1 litr na 100km je spíše zbožné přání firem které se zabývají odstraněním FAPu. Realita kterou mám na vlastní kůži odzkoušenou u HDI je do 0,4 litru. Navíc když jsem viděl ceny nového FAPu tak u BMW a PSA motorů je velice příznivá.
Program v řj mám upravený pro provoz bez FAP + mám udělaný chip, auto i tak nezakouří, ani při prudkém zrychlení. Úpravu jsem si nenechával dělat v garážích někde v JZD. Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. Spotřebu mám taky vyzkoušenou a při městském a kombinovaném provozu je to 1,7l dolu (po chipu a odstranění FAP), na dálky cca 0,8l. Vím, že cena není nijak extremní. Jak tu psal brin, účinnost FAP je dost diskutabilní a já to nepovažuji za dobré řešení, spíš naopak, proto FAP nemám.
"Vstřikovače jsou kupodivu i v těchto km ve 100% stavu, dle diagnostiky mají nulové odchylky. " on někdo dokáže stav vstřikovačů zjistit z diagnostiky? "Můj" servis, specializující se na vozy PSA to na 406 nedokáže . Čím to asi bude? Ad FAP: ta investice do "vykuchání" by se mi za 180tkm nevrátila (rozdíl ve spotřebě neuvažuju). 2x proplach, 2x doplnění aditiva, cca 10tKč. To auto vypadá tak, jak má. P.S. Proč kupovat 525 a dávat tam čip, a nekoupit rovnou 530?
No nevím jak je to u 406, peugeota jsem nikdy neměl, ale pokud je to td, tak to určitě nikdo nezměří na diagnostice, u hdi to možná půjde. Servis kam jezdím, se zabývá BMW a má originál diagnostiku. Nevím už přesně co se měří za hodnoty, ale poznat se to dá, alespoň u BMW e60 Ono nejde jen o výměnu nebo regeneraci FAP. ale je plno dalších věcí co mi na něm vadí. FAP považuju za výmysl, který se dělá hlavně pro to aby automobilky vydělali hlavně na servisu. PS: 525d jsem původně nechtěl, chtěl jsem benzínovou 530i, ale měl jsem možnost výhodně koupit 525d s jasným původem za dobrou cenu, tak proč toho nevyužít, čip nemám z důvou, že bych auto pořd honil a zkoušel jsem co dokáže. ale jezdím cca 180km denně, jezdím plynule nějakých 110 tacho po silnicích a 150 tacho dálnice, ale když dojedu nákladák nebo něco podobného chci ho co nejrychleji a bezpečně předjet, proto mám čip a když bych koupil 530d tak bych si ho tam nechal udělat taky a předejdu případnému dotazu i u 535d bych si ho nechal udělat jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu.


Tak to mi stačilo . Pročpa tam asi mám ty smajlíky? Aby se zjistila kondice vstřiků, musí vstřiky na test, tzn ven z auta. Diagnostikou akorát zjistíš elektriku (běží všechny válce) a +- přepad (auto startuje). Na všechny reakční časy, zpoždění, korekce, vstřikovaná dávka je diag krátká. A je jedno, jestli jde o HDI v Pežotu, nebo CR v BMW. Bych se na to onoho mechanika zeptal . A kdyžtak "automobilky vydělaly", jo, prosím. Ale na tom mým toho moc netrhly (aktuálně najeto 314tkm)
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 02.04.2014 14:44, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
bych si ho nechal udělat jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu. Tak to mi stačilo . Pročpa tam asi mám ty smajlíky? Aby se zjistila kondice vstřiků, musí vstřiky na test, tzn ven z auta. Diagnostikou akorát zjistíš elektriku (běží všechny válce) a +- přepad (auto startuje). Na všechny reakční časy, zpoždění, korekce, vstřikovaná dávka je diag krátká. A je jedno, jestli jde o HDI v Pežotu, nebo CR v BMW. Bych se na to onoho mechanika zeptal . A kdyžtak "automobilky vydělaly", jo, prosím. Ale na tom mým toho moc netrhly (aktuálně najeto 314tkm)

Nevím co přesně zjistí na diagnostice, mechanik nejsem. Za i se omlouvám, chtěl jsem napsat výrobci a nějak mi to i ulítlo.
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.04.2014 15:34, RE: FAP
Pavlik napsal:
ivan2 napsal:
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
Jenomže tady srovnávají starý diesel s moderním commonrailem, ale ne 2 stejné commonraily s filtrem a bez něj! Článek je hodně povrchní, žádná data, konkrétní výzkumy, výsledky.. Víte já nejsem zastáncem dieselů, být po mém, tak to udělám jako v americe, čili osobáky jen benzíny. Ale tvrdit bez jakýhokoli výzkumu že fap škodí a vykuchaný fan škodí daleko míň mi přijde postavené na hlavu.
Že tomu nevěříte neznamená, že to není pravda. Nanočástice prodikuje každý motor s přímým vstřikováním, tedy i nejmodernější "eko" benzínové motory. Bohužel auta s FAP jich při vypalování filtru vyrobí mnohem více, protože při spalování zachycených sazí se jich část promění právě v nanočástice a přidá se k "obvyklému" množství které vznikne vždy. PS: jsem pro udělat to jako v americe = zvlášť jsem zvědavý, jak potom budete armádě našich "pobíračů dávek všeho druhu" vysvětlovat, že nemáte peníze na ony dávky - musel by jste totiž snížit zhruba o 2/3 spotřební daně na benzín. Jinak se buď položí ekonomika (protože se spoustě lidem prostě přestane vyplácet jezdit do práce a budete mít pěknou armádu nezaměstnaných) nebo bude následovat obrovský výpadek příjmů státního rozpočtu. Spoustě lidem by, stejně jako vám, prospělo studium elementárních ekonomických vazeb na nichž stojí západní společnosti.....



"Západní společnosti stojí na tom, že lidé mohou dojíždět do práce naftovými auty.." To myslíte opravdu vážně? Nebo jako opožděný apríl? Tak to jo potom
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Středa 02.04.2014 15:34, RE: FAP
Pavlik napsal:
ivan2 napsal:
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
Jenomže tady srovnávají starý diesel s moderním commonrailem, ale ne 2 stejné commonraily s filtrem a bez něj! Článek je hodně povrchní, žádná data, konkrétní výzkumy, výsledky.. Víte já nejsem zastáncem dieselů, být po mém, tak to udělám jako v americe, čili osobáky jen benzíny. Ale tvrdit bez jakýhokoli výzkumu že fap škodí a vykuchaný fan škodí daleko míň mi přijde postavené na hlavu.
Že tomu nevěříte neznamená, že to není pravda. Nanočástice prodikuje každý motor s přímým vstřikováním, tedy i nejmodernější "eko" benzínové motory. Bohužel auta s FAP jich při vypalování filtru vyrobí mnohem více, protože při spalování zachycených sazí se jich část promění právě v nanočástice a přidá se k "obvyklému" množství které vznikne vždy. PS: jsem pro udělat to jako v americe = zvlášť jsem zvědavý, jak potom budete armádě našich "pobíračů dávek všeho druhu" vysvětlovat, že nemáte peníze na ony dávky - musel by jste totiž snížit zhruba o 2/3 spotřební daně na benzín. Jinak se buď položí ekonomika (protože se spoustě lidem prostě přestane vyplácet jezdit do práce a budete mít pěknou armádu nezaměstnaných) nebo bude následovat obrovský výpadek příjmů státního rozpočtu. Spoustě lidem by, stejně jako vám, prospělo studium elementárních ekonomických vazeb na nichž stojí západní společnosti.....

Filter pevnych castic mozno pomaha trochu chranit nase zdravie, ale urcite pomaha hlavne plnit vrecka automobilkam. Treba tam predsa aditiva, specialny olej, a obcas aj filter. A ak jazdite zle, tak to treba patricne vynasobit. Ja keby som mal tuto vec v aute a pokazila by sa mi, tak aj keby bola cena za opravu a vybratie rovnaka, letel by z toho auta hodne daleko. Uz sa tesim na dalsie emisne normy. V EP nakoniec zistia, ze emisie produkuje vyfuk a budu nam predavat handru na upchatie len za cca 1000 eur. Fandim majitelovy spominaneho BMW za to, ze nepodporuje tuto europsku frasku. Som ochotny prijat ekologicke opatrenia, ale len take, ktore naozaj pomahaju a nefunguju ako uvery od bank.

reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Středa 02.04.2014 16:20, RE: FAP
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/


O nanočásticích bych se tady vůbec nebavil, DPF je v autě kvůli zachycení sazí, které jsou prokazatelně karcinogení a způsobují rakovinu. Pokud výrobce v autě DPF instaloval tak zcela jistě kvůli tomu že by motor bez DPF neprošel přes homologaci. Omlouvat demontování DPF "pochybnými" články z internetu je obvyklá rétorika firem které filtry odstraňují snad aby zákazníci měli lepší pocit.
Nechci nikomu sahat do svědomí, ale odstranění DPF je pras*rna srovnatelná s odstraněním katalyzátoru u benzínu. Dneska už se dá ucpaný DPF čistit za rozumné peníze.
DPF je zcela jistě součástí emisního systému při homologaci a jeho odstraněním by auto nemělo dostat STK.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 02.04.2014 18:35, RE: FAP
ivan2 napsal:
Pavlik napsal:
ivan2 napsal:
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
Jenomže tady srovnávají starý diesel s moderním commonrailem, ale ne 2 stejné commonraily s filtrem a bez něj! Článek je hodně povrchní, žádná data, konkrétní výzkumy, výsledky.. Víte já nejsem zastáncem dieselů, být po mém, tak to udělám jako v americe, čili osobáky jen benzíny. Ale tvrdit bez jakýhokoli výzkumu že fap škodí a vykuchaný fan škodí daleko míň mi přijde postavené na hlavu.
Že tomu nevěříte neznamená, že to není pravda. Nanočástice prodikuje každý motor s přímým vstřikováním, tedy i nejmodernější "eko" benzínové motory. Bohužel auta s FAP jich při vypalování filtru vyrobí mnohem více, protože při spalování zachycených sazí se jich část promění právě v nanočástice a přidá se k "obvyklému" množství které vznikne vždy. PS: jsem pro udělat to jako v americe = zvlášť jsem zvědavý, jak potom budete armádě našich "pobíračů dávek všeho druhu" vysvětlovat, že nemáte peníze na ony dávky - musel by jste totiž snížit zhruba o 2/3 spotřební daně na benzín. Jinak se buď položí ekonomika (protože se spoustě lidem prostě přestane vyplácet jezdit do práce a budete mít pěknou armádu nezaměstnaných) nebo bude následovat obrovský výpadek příjmů státního rozpočtu. Spoustě lidem by, stejně jako vám, prospělo studium elementárních ekonomických vazeb na nichž stojí západní společnosti.....
"Západní společnosti stojí na tom, že lidé mohou dojíždět do práce naftovými auty.." To myslíte opravdu vážně? Nebo jako opožděný apríl? Tak to jo potom


Ano stojí a nejen na tom dojíždění za prací, ale celá západní civilizace je vystavěná a bytostně závislá na ropě. Autem do práce dojíždějí především průměrné a nadprůměrné příjmové skupiny obyvatel, které také ze svých příjmů platí nejvíce na daních (procentuálně ze společnosti) a svou spotřebou (nákupy) táhnou ekonomiku. Pokud si spočítají, že se jim pracovat nevyplácí (jako naše jedno etnikum), třebas kvůli ceně dopravy (vysoká cena paliva / spotřební daň), tak státy nejen přijdou o příjmy na přímých i nepřímých daních a spotřebních daních na palivu, ale zároveň budou muset tyto lidi formou soc. dávek živit. Dávky přitom nejsou moc vysoké, což nevyhnutelně vede k omezení spotřeby = méně práce pro výrobce = propouštění....a kruh se roztáčí se vzrůstající rychlostí.
PS: Miluju výkřiky "udělal bych to jako tam a tam". A úplně nejvíc se mi takové výkřiky líbí od lidí, kteří si o tom jak to jinde chodí přečetli na Novinkách a o reálných souvislostech nemají ani zdání.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 02.04.2014 18:40, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
BMW528i napsal:
bych si ho nechal udělat jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu.
Tak to mi stačilo . Pročpa tam asi mám ty smajlíky? Aby se zjistila kondice vstřiků, musí vstřiky na test, tzn ven z auta. Diagnostikou akorát zjistíš elektriku (běží všechny válce) a +- přepad (auto startuje). Na všechny reakční časy, zpoždění, korekce, vstřikovaná dávka je diag krátká. A je jedno, jestli jde o HDI v Pežotu, nebo CR v BMW. Bych se na to onoho mechanika zeptal . A kdyžtak "automobilky vydělaly", jo, prosím. Ale na tom mým toho moc netrhly (aktuálně najeto 314tkm) Nevím co přesně zjistí na diagnostice, mechanik nejsem. Za i se omlouvám, chtěl jsem napsat výrobci a nějak mi to i ulítlo.

To je v pohodě, já jsem tady přes tohle známej rejpal A jestli se nepletu, tak 530D má dokonce FAPy 2, takže jedině dobře za 525D - mě by stačila. Souhlas, znám auto, tak ho koupím, nedělal bych to jinak. Jen by mě zajímala reálná cena za běžný servis u 530D po oněch 20tkm - mám info, že se to blíží k 10tKč (je tam opravdu 9litrů oleje?).
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.04.2014 18:47, RE: FAP
ctverak napsal:
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
O nanočásticích bych se tady vůbec nebavil, DPF je v autě kvůli zachycení sazí, které jsou prokazatelně karcinogení a způsobují rakovinu. Pokud výrobce v autě DPF instaloval tak zcela jistě kvůli tomu že by motor bez DPF neprošel přes homologaci. Omlouvat demontování DPF "pochybnými" články z internetu je obvyklá rétorika firem které filtry odstraňují snad aby zákazníci měli lepší pocit. Nechci nikomu sahat do svědomí, ale odstranění DPF je pras*rna srovnatelná s odstraněním katalyzátoru u benzínu. Dneska už se dá ucpaný DPF čistit za rozumné peníze. DPF je zcela jistě součástí emisního systému při homologaci a jeho odstraněním by auto nemělo dostat STK.


Tak tak, presne
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 02.04.2014 18:50, RE: FAP
Pavlik napsal:
ivan2 napsal:
Pavlik napsal:
ivan2 napsal:
brin napsal:
FAP zachytává saze, ale ne nanočástice. Ty nezachytí prakticky nic, to by musel být výfuk ucpaný. A vypalování alias regenerace filtru vytváří akorát další nanočástice. Jistě že se o tom nemluví. Nikdo totiž doposud neprokázal škodlivost nanočástic pro člověka (pouze odhady), ale škodlivost sazí je jasná.edit: píše se o tom například zde: http://energie21.cz/efektivita-filtru-modernich-motoru/
Jenomže tady srovnávají starý diesel s moderním commonrailem, ale ne 2 stejné commonraily s filtrem a bez něj! Článek je hodně povrchní, žádná data, konkrétní výzkumy, výsledky.. Víte já nejsem zastáncem dieselů, být po mém, tak to udělám jako v americe, čili osobáky jen benzíny. Ale tvrdit bez jakýhokoli výzkumu že fap škodí a vykuchaný fan škodí daleko míň mi přijde postavené na hlavu.
Že tomu nevěříte neznamená, že to není pravda. Nanočástice prodikuje každý motor s přímým vstřikováním, tedy i nejmodernější "eko" benzínové motory. Bohužel auta s FAP jich při vypalování filtru vyrobí mnohem více, protože při spalování zachycených sazí se jich část promění právě v nanočástice a přidá se k "obvyklému" množství které vznikne vždy. PS: jsem pro udělat to jako v americe = zvlášť jsem zvědavý, jak potom budete armádě našich "pobíračů dávek všeho druhu" vysvětlovat, že nemáte peníze na ony dávky - musel by jste totiž snížit zhruba o 2/3 spotřební daně na benzín. Jinak se buď položí ekonomika (protože se spoustě lidem prostě přestane vyplácet jezdit do práce a budete mít pěknou armádu nezaměstnaných) nebo bude následovat obrovský výpadek příjmů státního rozpočtu. Spoustě lidem by, stejně jako vám, prospělo studium elementárních ekonomických vazeb na nichž stojí západní společnosti.....
"Západní společnosti stojí na tom, že lidé mohou dojíždět do práce naftovými auty.." To myslíte opravdu vážně? Nebo jako opožděný apríl? Tak to jo potom
Ano stojí a nejen na tom dojíždění za prací, ale celá západní civilizace je vystavěná a bytostně závislá na ropě. Autem do práce dojíždějí především průměrné a nadprůměrné příjmové skupiny obyvatel, které také ze svých příjmů platí nejvíce na daních (procentuálně ze společnosti) a svou spotřebou (nákupy) táhnou ekonomiku. Pokud si spočítají, že se jim pracovat nevyplácí (jako naše jedno etnikum), třebas kvůli ceně dopravy (vysoká cena paliva / spotřební daň), tak státy nejen přijdou o příjmy na přímých i nepřímých daních a spotřebních daních na palivu, ale zároveň budou muset tyto lidi formou soc. dávek živit. Dávky přitom nejsou moc vysoké, což nevyhnutelně vede k omezení spotřeby = méně práce pro výrobce = propouštění....a kruh se roztáčí se vzrůstající rychlostí.PS: Miluju výkřiky "udělal bych to jako tam a tam". A úplně nejvíc se mi takové výkřiky líbí od lidí, kteří si o tom jak to jinde chodí přečetli na Novinkách a o reálných souvislostech nemají ani zdání.


Hotovej konec světa, jasně! A já naivka měl za to že žijeme v období blahobytu.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 02.04.2014 20:16, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
Pepe napsal:
BMW528i napsal:
bych si ho nechal udělat jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu.
Tak to mi stačilo . Pročpa tam asi mám ty smajlíky? Aby se zjistila kondice vstřiků, musí vstřiky na test, tzn ven z auta. Diagnostikou akorát zjistíš elektriku (běží všechny válce) a +- přepad (auto startuje). Na všechny reakční časy, zpoždění, korekce, vstřikovaná dávka je diag krátká. A je jedno, jestli jde o HDI v Pežotu, nebo CR v BMW. Bych se na to onoho mechanika zeptal . A kdyžtak "automobilky vydělaly", jo, prosím. Ale na tom mým toho moc netrhly (aktuálně najeto 314tkm)
Nevím co přesně zjistí na diagnostice, mechanik nejsem. Za i se omlouvám, chtěl jsem napsat výrobci a nějak mi to i ulítlo. To je v pohodě, já jsem tady přes tohle známej rejpal A jestli se nepletu, tak 530D má dokonce FAPy 2, takže jedině dobře za 525D - mě by stačila. Souhlas, znám auto, tak ho koupím, nedělal bych to jinak. Jen by mě zajímala reálná cena za běžný servis u 530D po oněch 20tkm - mám info, že se to blíží k 10tKč (je tam opravdu 9litrů oleje?).

známej loni koupil v Inveltu roční 525d, po diplomatech. v Horimexu skutečně chtěli 10k za běžnou výměnu oleje (bohužel auto nemá BMW Incluzive) takže po skončení záruky jezdí do malého sevisu ve Smržicích který dělá jen BMW a tam za stejnou výměnu pleje platí 3500.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 03.04.2014 08:17, RE: Rozdíl stejného motoru s a bez FAP
Pepe napsal:
BMW528i napsal:
bych si ho nechal udělat jinak 525d s čipem opravdu jede zhruba stejně jako 530d, jen je motor trochu točivější, 530 táhne líp odspodu.
Tak to mi stačilo . Pročpa tam asi mám ty smajlíky? Aby se zjistila kondice vstřiků, musí vstřiky na test, tzn ven z auta. Diagnostikou akorát zjistíš elektriku (běží všechny válce) a +- přepad (auto startuje). Na všechny reakční časy, zpoždění, korekce, vstřikovaná dávka je diag krátká. A je jedno, jestli jde o HDI v Pežotu, nebo CR v BMW. Bych se na to onoho mechanika zeptal . A kdyžtak "automobilky vydělaly", jo, prosím. Ale na tom mým toho moc netrhly (aktuálně najeto 314tkm)


v pohodě, já jsem tady přes tohle známej rejpal A jestli se nepletu, tak 530D má dokonce FAPy 2, takže jedině dobře za 525D - mě by stačila. Souhlas, znám auto, tak ho koupím, nedělal bych to jinak. Jen by mě zajímala reálná cena za běžný servis u 530D po oněch 20tkm - mám info, že se to blíží k 10tKč (je tam opravdu 9litrů oleje?).

530d z roku 2003 ještě FAP nemá žádný a 2004+ má fap jeden jako 525. jinak 525 jede super 6válec má super krouták a průběh a přitom i dobrou spotřebu, jezdím ted víc mimo město a dálnice a jezdím za cca 7-7,5l. údržba není nijak drahá, oleje je myslím 8l platím cca 2000kč za olej (castrol předepsaný výrobcem) 400 za filtr a necelých 1000kč za vzduchový filtr celkově prohlídka i s prací do 3500kč, ted budu měnit ještě zadní brzdy, ty jsem neoriginál takovou střední kvalitu se slevou koupil a 3500kč (kotouče destičky čidla), silentbloky do zadní nápravy s prací a seřízením geometrie budou za 2500 a výměna termostatu mě stála 600. výměna brzdové kapaliny 400. tyto ceny jsou na 530d stejné.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 03.04.2014 10:17, FAP
Moj nazor je taky, ze je potrebne to riesit. Jazdim na bicykli a to co z aut obcas vychadza je uz na pohlad dost nezdrave. Clovek nevie, ked pred nim zacmudi naftak, ci skocit do priekopy. Lenze toto riesenie je fakt dobre len pre automobilky a ich zarobky. Preco potom to palivo tak rozprasuju? Zistilo sa, ake je to skodlive, a tu v europe sa davaju dokonca stale vyssie a vyssie tlaky, a ake je riesenie? Dame do vyfuka handru, a obcas ju vypalime. To bude stacit. A ked si na tom prihodime tak 500eur-2500eur, a dame tam este par veci, na ktorych zarobime (aditiva), nemoze to byt problem. Co ked znova stupnu tlaky a tie castice budu este mensie? Budu tam 2 fapy seriovo? Vlastne potom uz byt nemusia, lebo tie castice uz nebude vidno a uz ich v pohode budeme moct dychat v duchu 'co oko nevidi, ...'. A najviac ma bavi, ked niekde citam, ze clovek pride domov, parkuje a zrazu sa spusti regeneracia filtra :D tak v ramci ekologie a setrenia prostredia sa ide este previest tak 10 kilometrov so spotrebou 8/100, aby mohli ekologovia dobre spavat :D Myslim ze v ostatnych castiach sveta sa to riesi lepsie. Bez nafty by bolo to ovzdusie lepsie. Ale v eu, ked ide o usporu, budu o chvilu montovat aj jadrovy reaktor do aut. Bude jazdit zadarmo, len ked sa pokazi a buchne, budu trochu vyssie servisne naklady a nahrady skody..
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 03.04.2014 10:25, RE: reakce
lunaris napsal:
Vidím, že dost lidí tady nemá ani šajnu o funkci DPF. Staré diesely, respektive vstřikování fungovaly s menším tlakem, vstřikovaly do válců větší kapičky nafty, která se pak spálila a vznikly větší saze, které se ale zachytily už v nose na sliznici. Kdežto moderní common-raily pracují pod vyšším tlakem a tomu odpovídá i daleko menší velikost spalovaných kapek nafty a tím pádem i menších sazí, které už se na sliznici neuchytí, ale dostanou se přes plíce do krve. FAP je tam právě od toho, aby i tyhle miniaturní saze zachytával a i vaše děti ty sra.čky nedýchaly a pak nedostaly dřív rakovinu. Druhá věc je, že kvůli nastavení řídící jednotky auta s filtrem kouří daleko víc než auta, která jej nikdy neměla. Takže když takový filtr vytlučete, bude kouřit víc než stejný model, který filtr nikdy neměl. Ve světle tohohle tady řešit spotřebu, zátah odspodu a podobné blbiny je až nedůstojné. STK jsou úplně k ničemu, protože máme jednak zastaralé normy a taky samozřejmě zastaralou techniku. Vytloukání FAP je prostě prasárna a můžete to omlouvat, jak chcete.

Dobře napsané,pro všechny zastánce odstraňování DPF,doporučuji ,ať si přečtou poslední přílohu SM DIESEL,je stále v prodeji.Je to tam asi na pěti stránkách dobře popsané.Navíc s vykuchaným filtrem se Vám může hodně prodražit vycestování na západ od našic hranic.
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Čtvrtek 03.04.2014 12:07, RE: FAP
Citroenak napsal:
Moj nazor je taky, ze je potrebne to riesit. Jazdim na bicykli a to co z aut obcas vychadza je uz na pohlad dost nezdrave. Clovek nevie, ked pred nim zacmudi naftak, ci skocit do priekopy. Lenze toto riesenie je fakt dobre len pre automobilky a ich zarobky. Preco potom to palivo tak rozprasuju? Zistilo sa, ake je to skodlive, a tu v europe sa davaju dokonca stale vyssie a vyssie tlaky, a ake je riesenie? Dame do vyfuka handru, a obcas ju vypalime. To bude stacit. A ked si na tom prihodime tak 500eur-2500eur, a dame tam este par veci, na ktorych zarobime (aditiva), nemoze to byt problem. Co ked znova stupnu tlaky a tie castice budu este mensie? Budu tam 2 fapy seriovo? Vlastne potom uz byt nemusia, lebo tie castice uz nebude vidno a uz ich v pohode budeme moct dychat v duchu 'co oko nevidi, ...'. A najviac ma bavi, ked niekde citam, ze clovek pride domov, parkuje a zrazu sa spusti regeneracia filtra :D tak v ramci ekologie a setrenia prostredia sa ide este previest tak 10 kilometrov so spotrebou 8/100, aby mohli ekologovia dobre spavat :D Myslim ze v ostatnych castiach sveta sa to riesi lepsie. Bez nafty by bolo to ovzdusie lepsie. Ale v eu, ked ide o usporu, budu o chvilu montovat aj jadrovy reaktor do aut. Bude jazdit zadarmo, len ked sa pokazi a buchne, budu trochu vyssie servisne naklady a nahrady skody..


Tlaky na snižování emisí u dieselu jsou v EU od platnosti EU3, do té doby se emise z dieslů zas tak moc "neřešili". Ostatně odborníci soudí, že diesel v osobním autě víceméně skončí s normou EU6, jelikož návrh EU7 je prý hodně přísný a levnější auta se stanou neprodejnými. Co to znamená ted nikdo neví, za chvilku nás čeká EU6 a co bude dál určitě řeší konstrukční týmy. EU si na diesel zvykla a ze dne na den nelze diesel vymazat z nabídky, zákazník bude mít volbu bud si ještě více připlatí za diesel a nebo koupí levnější benzín, hybrid nebo plyn.
Pořád ale mezi námi budou jezdit tisíce nakladáků a pracovních strojů, které mají úplně jiné limity a už z ekonomického hlediska nemůžou jen tak přejít na jiné palivo.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 03.04.2014 12:43, RE: FAP
ctverak napsal:
Pořád ale mezi námi budou jezdit tisíce nakladáků a pracovních strojů, které mají úplně jiné limity a už z ekonomického hlediska nemůžou jen tak přejít na jiné palivo.


Naprostý souhlas u traktoru, prac. stroju a nákladáků diesel chápu. U osobních aut mi smysl dieselu uniká, klidně bych se bez něj obešel. Budoucnost vidím v mnohem ekologičtějším LPG, CNG.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 03.04.2014 12:54, RE: FAP
Zvirak napsal:
ctverak napsal:
Pořád ale mezi námi budou jezdit tisíce nakladáků a pracovních strojů, které mají úplně jiné limity a už z ekonomického hlediska nemůžou jen tak přejít na jiné palivo.
Naprostý souhlas u traktoru, prac. stroju a nákladáků diesel chápu. U osobních aut mi smysl dieselu uniká, klidně bych se bez něj obešel. Budoucnost vidím v mnohem ekologičtějším LPG, CNG.


Taky bych se bez dieslu obešel, ale bohužel to moc nejde, osobně bych upřednostnil 530i nebo 545i s lpg, ale nějak ty auta v nabídce chybí, kdo ho má, tak ho v rozumném stavu nedá z ruky, protože jsou to ještě poctivé kvalitn atmosferické motory s normálním objemem.

reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.