Citroenak napsal:
Moj nazor je taky, ze je potrebne to riesit. Jazdim na bicykli a to co z aut obcas vychadza je uz na pohlad dost nezdrave. Clovek nevie, ked pred nim zacmudi naftak, ci skocit do priekopy. Lenze toto riesenie je fakt dobre len pre automobilky a ich zarobky. Preco potom to palivo tak rozprasuju? Zistilo sa, ake je to skodlive, a tu v europe sa davaju dokonca stale vyssie a vyssie tlaky, a ake je riesenie? Dame do vyfuka handru, a obcas ju vypalime. To bude stacit. A ked si na tom prihodime tak 500eur-2500eur, a dame tam este par veci, na ktorych zarobime (aditiva), nemoze to byt problem. Co ked znova stupnu tlaky a tie castice budu este mensie? Budu tam 2 fapy seriovo? Vlastne potom uz byt nemusia, lebo tie castice uz nebude vidno a uz ich v pohode budeme moct dychat v duchu 'co oko nevidi, ...'. A najviac ma bavi, ked niekde citam, ze clovek pride domov, parkuje a zrazu sa spusti regeneracia filtra :D tak v ramci ekologie a setrenia prostredia sa ide este previest tak 10 kilometrov so spotrebou 8/100, aby mohli ekologovia dobre spavat :D Myslim ze v ostatnych castiach sveta sa to riesi lepsie. Bez nafty by bolo to ovzdusie lepsie. Ale v eu, ked ide o usporu, budu o chvilu montovat aj jadrovy reaktor do aut. Bude jazdit zadarmo, len ked sa pokazi a buchne, budu trochu vyssie servisne naklady a nahrady skody..
Tlaky na snižování emisí u dieselu jsou v EU od platnosti EU3, do té doby se emise z dieslů zas tak moc "neřešili". Ostatně odborníci soudí, že diesel v osobním autě víceméně skončí s normou EU6, jelikož návrh EU7 je prý hodně přísný a levnější auta se stanou neprodejnými. Co to znamená ted nikdo neví, za chvilku nás čeká EU6 a co bude dál určitě řeší konstrukční týmy. EU si na diesel zvykla a ze dne na den nelze diesel vymazat z nabídky, zákazník bude mít volbu bud si ještě více připlatí za diesel a nebo koupí levnější benzín, hybrid nebo plyn.
Pořád ale mezi námi budou jezdit tisíce nakladáků a pracovních strojů, které mají úplně jiné limity a už z ekonomického hlediska nemůžou jen tak přejít na jiné palivo.