David V napsal:
Řeknu to tak, mám slabost pro stroje generující výkon. Dokáže mi naskčit husí kůže, když zabere naplno diesel-elektrická lokomotiva, až slyším sřetelně hvízdat turbíny, stejně tak při jízdě na ratraku na korbě jsme seděli od motoru několik desítek cm a opět záběr naftového šestiválce doprovázeného hvízdající turbínou a sálající teplo budí respekt a konkrétně mně vyplavuje endorfiny. Stejně tak na mě udělal dojem 6-ti válec ve sportovním letadle, ve kterém jsem letěl v rámci vyhlídkového letu. Po...
Napsal jsi to hezky a řekl bych to úplně stejně: Mám slabost pro vše, co generuje výkon a nemusí to být vždy jen spalovací motory.
Co se týče rozdílu R6 a V6.
Jak jsi řekl, každý má svoje výhody a nevýhody. R6ky mají o něco vyváženější chod, liší se i zvukem od V6. Naproti tomu jsou to velké nekompaktní motory. Rozdíl mezi V6 a R6 poznáte, co do velikosti se týče, pouhým okem okamžitě.
Většina konkurence od R6 už dávno upustila.. pouze BMW v nich našlo svoji modlu. Ale dokud tyhle motory umí dělat, tak ať tyhle motory dělají.
Jsem rád, že se tu najdou tací, co ocení víceválcové motory a chápou moje nadšení. Výhoda šetiválců je opravdu jejich sametový chod, nezaměnitelný zvuk a velké spektrum skutečně využitelných otáček. A když chcete, tak se s ním dá jezdit za podobnou spotřebu, jak s motory R4. Na druhou stranu V8 už jsou citelně užranější a do těch už bych asi nešel.
Samozřejmě moderní čtyřválce jsou už v dnešní době schopny generovat výkon jak podobně objemné (nebo objemnější) šestiválce, ale rozhodně to neumí s takovou grácií a agilností. Že řídíte auto s motorem více než čtyřmi válci poznáte nejen na zvuku, ale i samotném chování motoru.
Proto bych už v budoucnu nechtěl nikdy sestoupit zpět na čtyřválce a rád bych u počtu válců už zůstal navždy. Bohužel doba nám teď moc nepřeje....