David V napsal:
Proč má řízení za "1" s tím popsaným problémem při rychlejším pohybu na volantu? A proč je spolehlivost za "1" po 2 tkm?
A taky mě trošku mrzí, že tady není o motoru prakticky ani slovo, o konstrukci o charakteristice o nárocích na olej, případné úbytky oleje. To stejné převodovka, ani slovo. Jdu si to přečíst znovu, jestli nekřivdím.
Řízení za 1 jsem ohodnotil na základě skutečného chování vozu na změny směru.
Uvedenou zaznamenanou ztuhlost volantu přiřazuji nějaké poruše, resp. jsem objednán na prohlídku serva vč. příslušenství, neboť včera při zatočení plného rejdu začalo divně hučet, přitom náplň v servu je. Tedy považuji onu ztuhlost za nestandartní chování tohoto konkrétního vozu, nikoli E39 obecně.
Motor běhá jako hodinky, úbytek oleje zatím nění, přestože motor točím v cca 5% rozjezdů do 5500 otáček. Na diagnostice řekli, že motor má velmi dobré hodnoty a běží perfektně, ale jaké hodnoty měli na mysli, netuším.
Převodovka řadí ochotně, dokonce mě překvapuje, že dvojka, tzn. nejvíce namáhaný synchron funguje bez jakéhokoli odporu plynule i při podřazení z vyšších rychlostí.
Bez problémů vždy zařadím jedničku, pokud ji tam dávám těsně po sešlápnutí spojky, pokud však sešlápnu spojku a třeba po vteřině chci dát za 1, občas nechce zařadit jedničku, ale když přeřadím vestoje na dvojku poté hned jedničku, padne tam.
Myslím si, že na rok 1996 funguje motor excelentně a převodovka velmi dobře.