0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 530d E39: doporučíme jej pro každodenní cestu do práce?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 09:09, rada
V dobách své největší slávy by to jistě byla super volba, ale sehnat v dnešní době ( rok 2011) auto které nebude mít skutečně na hrbu minimálně půl mega km bude utopie. S tím související i další investice do takto ojetého auta. Poohlédnul bych se spíše po benzínu kde je o malinko větší šance narazit na méně jetý kus a kupříkladu u 530i se dá mimo město jet z přijatelných 9l/100km proti 7,5nafty u 530d a potenciálních či v tomto případě velice pravěpodobných investicích se karta velmi rychle obrací ve prospěch benzínu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 09:22, rada
Valnoho, souhlasím, a v podstatě to lze zobecnit. 10-ti letá nafta je poukázkou do servisu. A kdo tvrdí opak, se snaží svoje staré naftové auto právě prodat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 11:00, rada
Mám 330D z roku 2000 se 135 kW a mohu jen doporučit. V sestavě s manuální převodovkou a velice příjemnou spojkou se s tím dá sametově jezdit. Spotřeba při jízdě v koloně je jeho parádní disciplína a ručička spotřeboměru kolísá mezi 3 a 5. Samozřejmě že když s tím jedu, jak se na 330 sluší, je to výš a 100 km za 30 minut na německé dálnici znamená 11.
Průměr 7,5. Auto mělo najeto údajných 90 tisíc a já jsem dalších 90 za 5 let najel a za tu dobu měnil 2 vstřiky po 8 tisících Kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 12:56, rada
Ani ojetý diesel nemusí být problém, předpokládám, že kolem 180-200 tisíc dojde k problémům se vstřikovačema, případně s turbem, pokud to někdo zaplatí za Vás a potom Vám auto odprodá, následné problémy můžou přijít znovu po 200 tkm.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 15:48, rada
Dotaz mi něčím silně zavání. Tazatel buď pracuje u hodně slušně prosperující fimry, z čehož se asi bude opdvíjet jeho nadprůměrný plat, nebo je majitel hodně mladý = nezlušený a potřebuje autem premiového výrobce něco dohánět (možná, že jde jen o malé sebevědomí nebo jiný komplex) a tudíž volí tu nejdražší možnou alternativu, kterak dojíždtě tam odkud bych měl peníze vozit a ne je tam druhou stranou cpát. Ale jde li o dobře prosperující firmu s dobrými platy, pak nechápu, proč kupovat skoroveterána - 5er báwo z roku jedna dvě (10-11 let staré tam už nutně patří) je servisně na pováženou - přeci jen již tehdá šlo o drahý vůz a ten časem nezíská, spíše silně naopka a fyzika je neúprosná i u BMW. Takže opotřebení mechanickcýh součástí jako ložisek, uložení, tlumičů, třecích součástí (písty, válce, kroužky) je jasné i zde a pokdu bych já volil něco, co mě má dovézt tam, kde mám být pokud možno přesně, a navíc co nejlevnějí, tak 5er s TD motorem zavrhuji zcela jasně jako první. Otázkou je, co koupit: dýzl? Ojet7? Možná to vypadá nadějně z pohledu spotřeby, ale ona růžová barva se vytratí či lehce potemnní s prvním náročnějším servisem, který může (ale i nemusí) dýzl potřebovat - ať je to vstřikování, turbo, EGR, možná že i dvouhmotový setrvačník a jiné lahůdky, jako i např. čerpadlo atd. Pak se budu mlátit do hlavy, že pá výplat dám za servis takového typu vozu. Ono, když vezmu 120km denně krát 250 pracovních dní = 30.000km za rok a to užmnení nejmíň - dá zabrat i ovějšímu autu a to o to více, čím horší budou naše už tak rozmlácené cesty. A nemá li tazatel čas servisovat auto v nějakém servisu, kde to ráno dá a odpoledně odveze (kvůli nedoststaku času něco shánet na netu a na vrakáčích), pak eeééé, to není ta pravá cesta. Holt, u mě by imidž ( ale dá se u 10-11-ti leté plečky hovořit o imidž?? ) by nastoupil racionální rozum a volil bych auto z nižší střední třídy, ale vyšší pasivní i aktivní bezpečností a hlavně nižšími náklady na provoz - a tím nemylsím jen PHM, ale i POV, pneumatiky a další. Jako kandidát by byl Ford Focus 1,6i, nebo Octavia 1,6i, Mazda 3, Civic 1,4-1,8 a další tomu podobné benzínové vozy. Ale 5er s dýzlem a k tomu 10-11 lety v občance?, Ani omylem!!! Na to mám peníze až moc rád.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 16:17, rada
Pokud nemáte našetřeno v řádů desetitisíců jen na údržbu a případné nečekané opravy, které u tohoto (jakkoliv jízdně skvělého) dieselu a auta dříve či později nastanou a chcete hlavně jezdit levně a spolehlivě do práce, vykašlete se na BMW a kupte si třeba Audi A4 1.9 TDI (od 2002), bez filtru pevných částic . Vidím totiž dost často, jak si lidi našetří, nebo se dokonce zadluží a mají akorát na pořízení právě BMW 530d, nejlépe v automatu. A pak se nestačí divit, když po půl roce začne blbout, nebo přestane jet úplně, protože bývalý majitel už do něj nechtěl cpát peníze. Bazarista to trochu zprovoznil a s úsměvem na rtech prodal natěšenému chudákovi. A i kdyby se předchozí majitel staral, tak prostě po reálných 250 - 300 tkm věci odcházejí (už to není Meďour z 80. let), a i když to je 10 let staré auto, tak stojí velké peníze. Nechci Vás děsit, nebo odrazovat od koupě, ale taková je realita, zvlášť u nás. Jestli je Váš sen BMW 5 E39, tak proč ne, ale při tomto stáří určitě benzín, 3.0 je skvělý a dá se s ním jezdit za 9 litrů, ale i tak počítejte s dražším servisem a údržbou. Dobře si to ještě promyslete.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 16:31, rada
No tak lidi, přestaňte strašit. 120 km denně po dálnici, kdy jindy by jste už chtěli doporučit naftu, navíc v tomto případě relativně spolehlivou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 17:09, rada
No v zimě to budete mít se zadokolkou dost nepřijemné ! Na vlastní oči už jsem to viděl mnohokrát , luxusní BMW zapadlé u kraje silnice v hlubším sněhu a nemohlo ven ! V menší rychlosti představuje sebe menší kopeček dost velký problém , zadek strašně rád ulítává ! Osobně pokud už to musí být BMW poohlédl bych se po model 530XD pokud mě paměť neklam XD je označení pro diselové čtyřkolky a to už by mohlo být jiný kafe
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 17:13, rada
Jo, tady se podávají argumenry na už tak drahý provoz 5er v dýzlu a ty sem ještě navrch dáš čtyřkolku 530i po dálnci za 9nepojede ani veikánským omylem a nebo ano, ale rychlostí 100km/h. Mám totiž 3litra doma a taky 4x4, jen od jiné značky. Takže báje a pověsti o nízké spotřebě 3litru od BMW se nechejte od cesty. fyzika snad u BMW neplatí?? Já myslím, že jako kdekoliv jinde a zázraky zatím nikdo nedělá. Takže svižná jízda po dálnici a k tomu kousek města a je tam 10, ale spíše 11 litříků.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 19:33, rada
Zase nestrašte. Dá se sehnat opečovávaný kousek, nemusí to být vražda a díra na peníze. Je fakt že je třeba hledat, ale není to nemožné. Na druhou stranu jetý diesel, automat a 4x4...no horší konstelace na koupi ojetého auta snad není možné vymyslet. Zkuste se projet v 530i, zadokolce. Průměrná spotřeba je vyšší, ale ne o moc. Na druhou stranu spolehlivost je někde jinde. A jako bonus budete majitelem jednoho z nejlepších motorů co byl kdy vyroben.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 19:44, rada
Myslím, že strašení je na místě. Zdeny má slušný rozbor situace. Pokud se někdo ptá na netu o radu, tak to nebude člověk, který je schopen ten dobrý kus poznat, natož vybrat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 10.10.2011 21:35, rada
To, že si chce pán koupit BMW 530D E39 nemusí znamenat, že je mladej nebo blbej. Třeba se chce jen špičkově povozit, když musí každý den strávit v autě cca 2 hodiny života. To co píše Zdeny, že E39 po faceliftu je 10 let stará plečka je strašnej blábol, kterej svědčí o tom, že v tomhle autě nikdy neseděl. Když jsem si kupoval svoje poslední auto, tak jsem si řekl, že nemusím být vždycky rozumnej a koupit disela nižší střední nebo střední třídy a koupil jsem si BMW 540i E39 (před faceliftem) v super stavu po první majiteli se šestikvaltem manuálem. Teď dostanu v práci novou Octavi combi TDI 140 PS (i k osobnímu užívání) a nejsem z toho nijak utrženej protože z pragmatických důvodů půjde 540 z domu. Svezl jsem se v ve stejném kolegově autě a proti mé staré 13 leté plečce je to popelnice, ikdyž bude stát minimálně 2x tolik než moje BMW i s montáží LPG a údržbou dohomady. Závěrem chci říct že pokud nekoupit 530D, tak 530i v plynu by určitě byla skvělá volba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 06:38, rada
Zdeny: víceméně na všem se s tebou shodnu, jen ať se ti to líbí nebo ne tak prostě Baworácký benzíny jsou proti Subaráckejm úspornější. Nebál bych se říct že cca o 1/4.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 06:49, rada
O úspornosti R6 od BMW vím dost - mám dost lidí, co tyhle motory vlastní a s pár auty s 3l benzínem jsem jel. Ovšem neviděl jsem rozdíl mezi mým 3,0R a R6 od BMW - klobouk styl - oba za 8, lehce svižná jízda - oba za 10, město 3,0R (mám automat) je jasných 14-15, BMW nevím, tam jsem nejezdil.

Jinak 10-11 let BMW z vyššího portfolia motorizací, kam 530 dýzla patří, nebylo auto pro jízdu pro noviny nějakým starým dědkem v Reichu, ale to auto bylo provozováno denně a snejvětší pravděpodobností, jako služebák. Bohužel i to byla a je dodnes realita. A pak auto, co má po 10 letech krát průměrný roční nájezd 40.000km (což je na Německo dost málo) = 400.000km nelze nazvat jinak než olítanou plečkou, která je z poloviny před GO agregátů a podvozku. Opravdu, ono i v Německu platí něco jako fyzika a jen naivka si bude myslte, že ložisko z roku 2000 bude ve stejné kondici jako rok staré. Ale tak to není. Tím chchi jen poukázat na to, že nákup takto starého premiového vozu vyžadje maximální obezřetnost a silné finanční zázemí v kešeni

Jinak celkem souhlasím s názorem, že jízdní komfort poskytne E39 vyšší, než nová OII TD Měl jsem také 2x Oktávku (1,9TDI) a vím, že když budu chtít zažít sadomaso, co se týká vlivu tohoto auta na páteř, sednu do Oktávky. To je, jako když jedu v roce 1970 ve vlaku 3. třídy, kde byly tehdá ještě dřevěné lavice!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 07:48, rada
mladá má Z4 s řadovým šestiválcem 2,5 o kterém se obecně tvrdí, že prý žere ještě víc než 3,0 a jezdí - prakticky čistě v městském provozu - za 9,2. Já jezdím s 4,8 za 13,2 a je toho poslední dobou víc než 80% město. Bavorácké motory jsou neuvěřitelně úsporné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 08:06, rada
tak jen pro doplnění, že jsem nevařil úplně z vody. 3-letá zkušenost s 330i (e46) s manuální převodovkou 70%město v průměru 9,6l/100km. A že takováto auta se nekupují pro honění si trika za co nejnižší spotřebou je asi každému jasné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 08:45, rada
Auto je to výborný,ale určitě ne s naftou. Tohle je naprosto ideální příklad pro LPG. 530i, ideální motor na přestavbu a věř mi,že těch 25tis za přestavbu bys stejně dál během pár měsíců na zprovoznění nafťáka. Benzín bude míň jetej, míň háklivej na zacházení a následné poruchy, zní o 1000% lépe než nafta a protože chceš 3,0 motor, tak asi chceš aby to jelo. A 3,0i pojede lépe než nafta, přitom s LPG bude ještě levnější na provoz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 08:59, rada
plyn patří do sporáku a ne do baworáku
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 09:54, rada
Je to pořád dokola. Chci všem ukázat, že na to mám, tak si koupím Báwo, ale já na to vlastně úplně nemám, takže ojetý a starý, ale bojím se výdajů za palivo, tak naftu s papírově nižší spotřebou. Pokud má někdo rozhodování podle této logiky, tak dopadne špatně.
Apropos montovat LPG systém do 10 let starýho auta je taky hra vabank. To bych si ten motor nechal pěkně proměřit a zkontrolovat, že má tlaky OK, má v pořádku VN elektriku a emise, pak jezdil a sledoval vněší chování - spotřeba paliva, oleje, různé zvuky a až bych si byl jist, že mi motor při dobré péči min 2 roky vydrží (s nájezdem 30 tkm/rok), tak by bylo přípustné o tom uvažovat. A to mluvíme jen o motoru, ale auto má ještě dalších minimálně 5000 součástek mimo motoru a Báwo s extra výbavou i více.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 11:12, rada
Nedá mi to. Komenty od Valnohy jsou podpořené REÁLNÝMI zkušenostmi a zvláště s úsporností benzínů od BMW lze souhlasit. Za sebe mohu říci, že dvoulitrovým benzínem jezdím dlouhodobě za necelých 7,5 litru. Je možná těžké to pochopit, ale je to tak. Dvojka po zahřátí motoru na pět tisíc, trojka alespoň na čtyři a pak už to jen tak šudlat na vyšší stupně. Tím chci předběhnout případné komentáře typu: nojo, ale von to jenom tak šimrá a předjede ho i šedovlasý cyklista. Nešimrám. Ale pán chce naftu, bohužel, protože R6 3,0i je opravdový skvost, ale i toho se v článku dotknu. Dále si nejsem jistý, zda z dojezdové vzdálenosti do práce a preferované značky lze úspěšně vyvozovat věk a sociální status tazatele. Také si myslím, že to je zbytečné, jedině pokud člověk, který to činí, chce oživovat zažitá klišé o tom, kdo všechno že se to opovažuje vlastnit a řídit BMW. (jen pro to oživení: na nové si přece musel nakrást a staré si kupují nevyspělí jedinci, kteří pak bezohlednou jízdou ohrožují ostatní účastníky silničního provozu) Mimochodem mladí střelci momentálně ponejvíc sedlají trojkové a čtyřkové golfy v naftě, popřípadě v okrajových částech republiky zamrzli na Felinách, těch pár šťastnějších kočíruje starší Civiky. Procento mladých střelců tak u starších BMW podle mne nepřekračuje průměr u ostatních značek. Jen tak na okraj, pokud už mladý střelec řídí starší BMW, rozhodně nepůjde o naftu a o pětku, spíš E30 nebo E36 325i. A pokud je ten vůz v dobrém stavu, tak řidiči i upřímně závidím. U Davida naprosto souhlasím s opatrností u montáže plynu. Nemusí se to oplatit a může to být velký problém při následném prodeji. Purista, který od Vás bude za x let vůz kupovat, může právě kvůli tomu plynu od koupě ustoupit. Dovoluji si ale upozornit na to, že "Báwo" se nekupuje proto, aby dospělý člověk někomu něco ukazoval a dokazoval, ale proto, že chce řídit. Báwo se kupuje kvůli zážitkům za volantem, (které jsou dané určitými parametry, které jiné, cenově dostupné vozy nenabízejí), ne kvůli chlubení se v hospodě atd. Je mi líto, že u nás stále přetrvává tento předsudek. Co se týče nájezdu. Pokud má vůz najeto více než 250.000km, nemusí to být problém. Naopak to u servisovaného vozu může znamenat proběhlou výměnu drahých dílů. Ověření této skutečnosti je již samozřejmě na kupujícím. Tato auta se v zásadě nekupují podle údaje na tachometru, ale podle stavu, opakuji to a budu i v budoucnu. A předpokládám, že autor dotazu počítal s tím, že nájezd bude odpovídat motorizaci, na kterou se ptá a třídě vozu, který straví většinu svého "života" na dlouhých trasách na dálnici. Čtyřkolku nedoporučuji, nedá tolik práce navíc naučit se zvládat pohon zadní nápravy, čtyřkolkou by se kupec navíc připravil o zajímavé zážitky v zimě. A gratuluji Bobusovi k (pravděpodobně již bohužel prodanému) osmiválci. V pátek to bude víc o konkrétním motoru, na který se pán ptá, než o dojmech a pocitech...
reagovat
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.