Úterý 11.10.2011 11:12,
rada
Nedá mi to. Komenty od Valnohy jsou podpořené REÁLNÝMI zkušenostmi a zvláště s úsporností benzínů od BMW lze souhlasit. Za sebe mohu říci, že dvoulitrovým benzínem jezdím dlouhodobě za necelých 7,5 litru. Je možná těžké to pochopit, ale je to tak. Dvojka po zahřátí motoru na pět tisíc, trojka alespoň na čtyři a pak už to jen tak šudlat na vyšší stupně. Tím chci předběhnout případné komentáře typu: nojo, ale von to jenom tak šimrá a předjede ho i šedovlasý cyklista. Nešimrám. Ale pán chce naftu, bohužel, protože R6 3,0i je opravdový skvost, ale i toho se v článku dotknu.
Dále si nejsem jistý, zda z dojezdové vzdálenosti do práce a preferované značky lze úspěšně vyvozovat věk a sociální status tazatele. Také si myslím, že to je zbytečné, jedině pokud člověk, který to činí, chce oživovat zažitá klišé o tom, kdo všechno že se to opovažuje vlastnit a řídit BMW. (jen pro to oživení: na nové si přece musel nakrást a staré si kupují nevyspělí jedinci, kteří pak bezohlednou jízdou ohrožují ostatní účastníky silničního provozu)
Mimochodem mladí střelci momentálně ponejvíc sedlají trojkové a čtyřkové golfy v naftě, popřípadě v okrajových částech republiky zamrzli na Felinách, těch pár šťastnějších kočíruje starší Civiky. Procento mladých střelců tak u starších BMW podle mne nepřekračuje průměr u ostatních značek. Jen tak na okraj, pokud už mladý střelec řídí starší BMW, rozhodně nepůjde o naftu a o pětku, spíš E30 nebo E36 325i. A pokud je ten vůz v dobrém stavu, tak řidiči i upřímně závidím.
U Davida naprosto souhlasím s opatrností u montáže plynu. Nemusí se to oplatit a může to být velký problém při následném prodeji. Purista, který od Vás bude za x let vůz kupovat, může právě kvůli tomu plynu od koupě ustoupit. Dovoluji si ale upozornit na to, že "Báwo" se nekupuje proto, aby dospělý člověk někomu něco ukazoval a dokazoval, ale proto, že chce řídit. Báwo se kupuje kvůli zážitkům za volantem, (které jsou dané určitými parametry, které jiné, cenově dostupné vozy nenabízejí), ne kvůli chlubení se v hospodě atd. Je mi líto, že u nás stále přetrvává tento předsudek.
Co se týče nájezdu. Pokud má vůz najeto více než 250.000km, nemusí to být problém. Naopak to u servisovaného vozu může znamenat proběhlou výměnu drahých dílů. Ověření této skutečnosti je již samozřejmě na kupujícím. Tato auta se v zásadě nekupují podle údaje na tachometru, ale podle stavu, opakuji to a budu i v budoucnu. A předpokládám, že autor dotazu počítal s tím, že nájezd bude odpovídat motorizaci, na kterou se ptá a třídě vozu, který straví většinu svého "života" na dlouhých trasách na dálnici.
Čtyřkolku nedoporučuji, nedá tolik práce navíc naučit se zvládat pohon zadní nápravy, čtyřkolkou by se kupec navíc připravil o zajímavé zážitky v zimě.
A gratuluji Bobusovi k (pravděpodobně již bohužel prodanému) osmiválci.
V pátek to bude víc o konkrétním motoru, na který se pán ptá, než o dojmech a pocitech...
reagovat