Čtvrtek 13.10.2011 09:40,
rada
to Jarmil, David V: To, co David u přetáčivého smyku popisuje poměrně dost složitě se děje velice intuitivně a jednoduše, zvláště v zimě. Cítíš divný pocit v zádech. Řve na tebe kontrolka. Cítíš, že nejedeš rovně, že ti zadek ujíždí ven ze zatáčky. V klidu sundaváš nohu z plynu (nikoli prudce) a kontroluješ si kola, aby ti jela směrem, kterým chceš, bez prudkých pohybů, pouze je nesmíš stočit "do zatáčky". To je celé...tedy na sněhu nebo na mokru, se zapnutým ESP (u BMW se to jmenuje jinak) při rychlostech, které odpovídají zdravému rozumu. Pokud jedete rychleji než rychle a dostanete se do smyku, nebo chcete klouzat déle, nebo máte výkon, který zadek urve i na suchu a chcete blbnout víc (což na otevřené silnici nedoporučuji) jsou trochu jiná pravidla, víceméně už se pracuje s plynem a korekce musí být rychlejší a výraznější. BMW je v tomto uživatelsky velmi přívětivé, například Porsche je na řidiče v tomto aspektu náročnější (buď má motor vzadu a hnaný zadek, nebo motor pod autem a hnaný zadek).
reagovat