0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 530d E39: doporučíme jej pro každodenní cestu do práce?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 15:14, rada
Zdeny60: Já nehci BMW adorovat, ale jako obyčejné šunky bych (většinu) jejich modelů nenazval. Podle mě to jsou auta, kde platí víc muziky ze měně peněz, třeba jako u Subaru, MB atd. jejich nevýhoda je, že přitahují hodně podivných existencí, ale to není důvod proto tvrdit, že je to krám. Btw. bydlím ve Vrbně pod Pradědem, takže můžu posoudit jak je to se zadokolkama na sněhu. A víc než na druhu pohonu nápravy záleží na mozku řidiče a kvalitě obutí. I když ano, 4x4 je co se průjezdu týče, lepší. Každopádně kolikrát je to u nás spíš než na Subaru, vhodné na Defendra :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 15:15, rada
...víc peněz za více muziky, samozřejmě...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 18:30, rada
1) 520i jsem doporučoval hlavně z důvodu, že se dá koupit slušné auti za málo peněz a oproti 530D (tj. dieselu) se dá levně servisovat. Ve srovnání s 530i jsou ale servisní náklady defacto totožné. Rozdíl ve spotřebě 520i oproti 530i je při vyšších rychlostech nulový a při ekonomické jízdě je to cca 1l. 2) Bavoráků jsem měl opravdu hodně (E36, E34, E39, M3) a zima u nás na vysočině byla vždy trochu zábavná. Nicméně s trochou citu v noze jsem vyjel všude tam co ostatní auta. Naopak s novým dieselovým Mondeem se mi již podařilo na podmáčené louce úspěšně zapadnout. V případě starého bavoráku vždy stačilo dát zpátečku, malinko plynu a pomaličku vycouvat. Moderní nafto eko shit se při stejném postupu spolehlivě zakucká, esp a spol se rozblikají jak barevná hudba, z vejfuku se vyvalí smrad po močovině a auto chcípne - prostě vám to na kluzkém povrchu jemnou práci s plynem nepovolí !!! Jediným řešením je dát plynu víc, jenže to se přidá turbo a v nejmíň vhodnou chvíli to přidá krouťák a auto se spolehlivě zahrabe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 19:30, rada
to je pravda,že v zimě se to dá,ale pokud je někdo dřevo tak bude problém i se 4x4.Byl jsem kdysi dávno s E28 524td s letnímy na červenohorském sedle,pochopitelně v zimě,aby se někdo nechytal,byl to adrenalin,ale vyjel jsem i sjel,žádné ASC DSC nebylo,takže s novými pneu v poho.,ještě k subárku,dobrý ale bavča je taková jakási pevnější,taková jako líp udělaná.Servis na benzínový bávo je určitě levnější,ale i 520i jezdní město 12-13l a normální jízdou mimo se pod 10L nedostanete,takže s naftou šetříte cca.3L/100Km,potom je potřeba si spočítat,zda se vám vyplatí riskovat opravu vstřiků,turba popř.dvouhmoty nebo automatu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 20:22, rada
Zdeny k bavorákům jsem se dostal jako slepý k houslím a musím přiznat, že je to láska jako trám. Letos jsem si koupil od BMW i motorku (R1200GS) a musím uznat, že oni prostě umí. Ale aktuálně jsem na scestí, protože jejich turbošílenství mi dost vadí. Zaplaťpánbůh takových zákazníků bylo asi víc a tak se dá i aktuální pětka dá objednat ve verzi 530i - klasická atmosféra, řadový šestiválec. Ale to jsem trochu OT. Pravdou je, že BMW skutečně přitahuje podivné existence. Ale za to ty auta nemůžou...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 06:53, rada
a ad zima a BMW - odjezdil jsem zimu s 525d a dalo se to, ale když bude hustě sněžit, a zastavíš v kopci, tak už se nerozjedeš... ale to bude mít problémy pravděpodobně i předohoňka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 08:53, rada
Může mi někdo z fundovaných odborníků vysvětlit proč by měl být zadní pohon v zimě problém oproti přednímu? Bavíme se o zadním pohonu u BMW po roce 2001 a ne u Žigulíku z roku 1973.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 09:11, rada
2 Jarmil: Nemyslím, že se o tom mluví vyloženě, jako o problému, ale přední náhon je na kluzku uživatelsky příjemnější a při nedotáčivém smyku řidič instinktivně povoluje plynový pedál, zatímco u přetáčivého smyku je nutná korekce volantem ve správný čas na správnou stranu, a to ještě se správně odhadnutou výchylkou a nejlépe podpořena citlivým ovládáním plynového pedálu. Pokud má auto namontované ESP, tak je to v podstatě jedno. Často se spíše naráží na koncepci váha neleží přímo na hnané nápravě, což spíše znepříjemňuje výjezdy do zasněžených svahů nebo se v nich má záď tendenci rozkývat (bez asistentů). S dnešní elektronikou se už rozdíly ovládání vozidla dost setřely nicméně horší přenos sil na odlehčenou nápravu platí stále. Nikdo u BMW nevynechá větu, že dobré obutí je podmínka, ale u jiných vozů tuto větu nevídám - to jen na okraj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 09:40, rada
to Jarmil, David V: To, co David u přetáčivého smyku popisuje poměrně dost složitě se děje velice intuitivně a jednoduše, zvláště v zimě. Cítíš divný pocit v zádech. Řve na tebe kontrolka. Cítíš, že nejedeš rovně, že ti zadek ujíždí ven ze zatáčky. V klidu sundaváš nohu z plynu (nikoli prudce) a kontroluješ si kola, aby ti jela směrem, kterým chceš, bez prudkých pohybů, pouze je nesmíš stočit "do zatáčky". To je celé...tedy na sněhu nebo na mokru, se zapnutým ESP (u BMW se to jmenuje jinak) při rychlostech, které odpovídají zdravému rozumu. Pokud jedete rychleji než rychle a dostanete se do smyku, nebo chcete klouzat déle, nebo máte výkon, který zadek urve i na suchu a chcete blbnout víc (což na otevřené silnici nedoporučuji) jsou trochu jiná pravidla, víceméně už se pracuje s plynem a korekce musí být rychlejší a výraznější. BMW je v tomto uživatelsky velmi přívětivé, například Porsche je na řidiče v tomto aspektu náročnější (buď má motor vzadu a hnaný zadek, nebo motor pod autem a hnaný zadek).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 10:47, rada
Právě proto jsem psal, že mluvíme o moderním BMW - má DSC,takže vybočení zádě v důsledku necitlivého přidání plynu téměř nehrozí a zadní náprava je dostatečně zatížená, takže výjezd do kopce nečiní větší problémy než u předokolky.
Při stejně vyváženém autě a rozjezdu do kopce se váha přenáší na kterou nápravu? Lidi, fakt nezaměnujte hrabající žiguli s BMW - nebno snad , když jezdíte lyžovat, tak tam vozy BMW neparkují v pohodě mezi ostatními a zůstavají někde pod kopcem?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 10:56, rada
A ještě jedna věc vozům BMW hodně pomáhá při výjezdu do zasněženého kopce (ale klidně mě v tuto chvíli někdo opravte či doplňte - hlavně v rozšířenosti tohoto prvku - některé ho měly, jiné ne, nejsem si jist zda to bylo za příplatek, nebo se to vázalo k silnějším motorizacím) a to je samosvorný diferenciál - takže (zjednodušeně řečeno) při rozjezdu do kopce berou obě zadní kola, což je mnohem mnohem lepší než jedno přední kolo u běžné předokolky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 11:45, rada
Já si myslím že samosvor mají jen Mkové modifikace a to dokonce ne všechny. Ale taky mě nikdo opravte pokud se pletu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 13:48, rada
Nebudu hodnotik kvality 530d jako takového, prostě ho neznám (jel jsem akorát v X5 s tímto motorem a byla docela hlučná), ale dám vám pár dat s kterými denně pracuji - analyzuju data z německých společností a kromě jiných tam jsou třeba i značky služebních aut.

530d mezi služebáky zdaleka nemají největší zastoupení. Naopak velice běžná motorizace je 520d, pak 525d, občas nějaká benzinová 520i/525i/528i a 530d je až pak, a spíš málo než víc (530i/540i jsou už raritky). Takže se klidně může stát, že třeba v DE bude skutečně možné bez větších problémů sehnat 530d od soukromé osoby s relativně malým nájezdem.

Další věc je způsob užívání této kategorii služebních aut - uvědomte si prosím, že 530d dostává většinou osoba v pozici TOP managmentu menších a středních firem, případně vyšší části středního managmentu velkých korporací. Tohle nejsou obchoďáci kteří lítají 500-800km denně za zákazníkem. Tihle lidi sedí ve své mega kanceláři, mají top modelku sekretářku a na služební cesty lítají tryskáčem (případně jezdí vlakem, v DE je to běžné).
Krom toho auta se mění obvykle po 3-4 letech a limit na nájezd je ojediněle výš než 150tis KM (většinou spíš kolem 120tis. KM). Po těch 3 letech auto stratí právě nejvíc své původní ceny, takže pak je někde na úrovni běžné střední třídy a koupí si ho nějaká rodina co s ní může jezdit běžných 10-15tis ročně.

Takže bych kategoricky neodsuzoval možnost sehnat 530d i po 10 letech s nájezdem pod 200tis KM, což samozřejmě nevylučuje fyziku a opotřebení spousta součástek a komponentů. Jediná rada snad zní - 5x měřit a skontrolovat vše důkladně. Provoz (a případné opravy) můžou pak skutečně nemile překvapit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 14:31, rada
Samosvor mají jenom emka. Rozjet se s obyčejným bavorem do zasněženého kopce je docela kumšt...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 14:58, rada
Samosvor určitě nemají JEN eMka. Ale jaké bylo jejich rozmístění bohužel nevím. Každopádně jsem měl a řídil několik různých typů různých tříd různých generací se samosvorem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 15:56, rada
http://www.autoweb.cz/samosvor-konecne-i-pro-obycejna-bmw/
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 17:07, rada
No Reno, ono to "konečně" by možná mělo být nahrazeno - "zpátky do budoucnosti" - ony totiž byly samosvory bežné u BMW v osmdesátých a devadesátých letech a s nástupem elektronického DSC na konci devadesátých let byly zřejmě z běžných modelů vytlačeny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 17:44, rada
Já myslel, že se bavíme o ojetinách a ne o veteránech...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 17:50, rada
Jak jistě víš, E39 byla uvedena na trh v roce 1996. V té době naprosto běžně jezdily BMW se samosvorným diferenciálem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.10.2011 19:03, rada
E39 ve standardu speru nemela (s vyjjimkou m5) nicmene je velmi snadne a pomerne levne ji tam dodelat, proto ji rada jetych E39 a zejmena E36 ma. Bud pouziji emkovou z vrakace nebo tam dam novy Quaife, ktery sice nefunguje tak hladce, ale zato vydrzi podstatne vic jak original. Oproti tomu u E60 a E90 se musi sahat do elektroniky, coz uz doma v garazi nezvladnete.
reagovat
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.