0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 530d - proč zhasíná motor za jízdy?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 09:33, podobný problém
U mého BMW 316ti compact rv 2003, mám podobný problém, pokud vyřadím na neutrál, od rychlosti cca 50km/hod a výše, motor zhasne.
Při stání motor běží bezproblémů a drží volnoběh.
Mohla by mít závada něco společného s výměnou vzduch filtru? Do té doby se totiž neprojevovala.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 11:57, Běh motoru po vypnutí
Nejedná se náhodou o ochranu turbodmychadla po velkém zatížení? Např. Jízda po dálnici vysokou rychlostí a pak zastavení a okamžité vypnutí motoru třeba na odpočívadle. To jsou totiž nejhorší stavy pro turbo, které by takto chládlo moc rychle a proto řídící jednotka udrží motor ještě nějakou dobu v chodu a teprve po zchládnutí turbodmychadla na normální teplotu motor vypne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 17:53, RE: Běh motoru po vypnutí
Koloss napsal:
Nejedná se náhodou o ochranu turbodmychadla po velkém zatížení? Např. Jízda po dálnici vysokou rychlostí a pak zastavení a okamžité vypnutí motoru třeba na odpočívadle. To jsou totiž nejhorší stavy pro turbo, které by takto chládlo moc rychle a proto řídící jednotka udrží motor ještě nějakou dobu v chodu a teprve po zchládnutí turbodmychadla na normální teplotu motor vypne.
To zní celkem rozumně, to by mohlo být... Jen uvažuji jestli tak staré auto mohlo již být vybavené takovou pokročilou technikou. O téro vychytávce jsem slyšel jen ve spojistosti s mnohem novějšími auty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 19:58, RE: Běh motoru po vypnutí
Kepo napsal:
To zní celkem rozumně, to by mohlo být... Jen uvažuji jestli tak staré auto mohlo již být vybavené takovou pokročilou technikou. O téro vychytávce jsem slyšel jen ve spojistosti s mnohem novějšími auty.
Chce to sehnat a prozkoumat návod, tam by takováto věc mohla být popsaná. Že turbodmychadla trpí rychlým chládnutím se ví už hodně dlouho, já o tom poprvé slyšel před více než 20 lety, od té doby si některá firma mohla říct, že si turbo pohlídá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 20:27, RE: Běh motoru po vypnutí
Koloss napsal:
Chce to sehnat a prozkoumat návod, tam by takováto věc mohla být popsaná. Že turbodmychadla trpí rychlým chládnutím se ví už hodně dlouho, já o tom poprvé slyšel před více než 20 lety, od té doby si některá firma mohla říct, že si turbo pohlídá.
Rychle vychladnutie turba urcite neprospieva, ale horsia vec je ta, ze po zastaveni motora sa zastavuje aj olejove cerpadlo, tym padom olej prestane pretekat aj turbinou (maze aj chladi) a zostatkovy olej sa na loziskach zapecie. Tam posobi ako brusna pasta az kym neznici loziska turba.... to je horsi problem. Preto sa odporuca po zastaveni chvilu drzat volnobeh, aby sa jazdou rozpalene turbo ochladilo na primeranu teplotu. Niektore dmychadla maju az 200 000 otacok /min co je vyse 3000/sec. pri plnom zatazeni. Turbo sa rozzhavi zeravymi vyfukovymi plynmi, co ho pohanaju, chladi ho prudiaci vzduch a olej samozrejme, niektore sofistikovanejsie turbiny maju aj vodne chladenie.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 21:00, RE: Běh motoru po vypnutí
bubu napsal:
Rychle vychladnutie turba urcite neprospieva, ale horsia vec je ta, ze po zastaveni motora sa zastavuje aj olejove cerpadlo, tym padom olej prestane pretekat aj turbinou (maze aj chladi) a zostatkovy olej sa na loziskach zapecie. Tam posobi ako brusna pasta az kym neznici loziska turba.... to je horsi problem. Preto sa odporuca po zastaveni chvilu drzat volnobeh, aby sa jazdou rozpalene turbo ochladilo na primeranu teplotu. Niektore dmychadla maju az 200 000 otacok /min co je vyse 3000/sec. pri...
Ano, to je dobrý důvod, proč by si řídící jednotka mohla pohlídat správný postup vychládnutí turba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 17.05.2009 13:47, RE: Běh motoru po vypnutí
Koloss napsal:
Nejedná se náhodou o ochranu turbodmychadla po velkém zatížení? Např. Jízda po dálnici vysokou rychlostí a pak zastavení a okamžité vypnutí motoru třeba na odpočívadle. To jsou totiž nejhorší stavy pro turbo, které by takto chládlo moc rychle a proto řídící jednotka udrží motor ještě nějakou dobu v chodu a teprve po zchládnutí turbodmychadla na normální teplotu motor vypne.
Pokud vím tak 530d turbo timer (to je ta věc co drží motor v chodu i po vypnutí zapalování aby se nezapékalo turbo) nemá, tuto užitečnou věc bohužel nemá drtivá většina aut vybavených turbem (snad starý Focus RS to měl). Kdyby měla, tak by porouchané turbo nebyla tak častá závada, protože málokterý běžný uživatel ví jak se k turbu chovat. Tento popisovaný problém s ochranou turba nesouvisí. Podle mě je to problém elektroniky, jak bylo napsáno. Určitě bych se ještě poptal na fóru v BMW klubu apod. ať pak nestojí auto měsíc v servisu a vyřeší se kulový.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.06.2009 20:47, vstřiky
Měl jsem ten samý problém s BMW 530d 142kW zničeho nic motor zhasl. Dokonce jednou nešel vůbec nastartovat. Abych upřesnil co se přesně dělo. Auto normálně jelo a pak začalo jako když pocukávat. Ztrácelo výkon a pak motor zhasl. Po nastartováni běžel a auto jelo normlálně. Důvod? Vstřik za asi 6000,- Po výměně najeto 5tis. km a vše v pořádku.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.