Koloss napsal:
Chce to sehnat a prozkoumat návod, tam by takováto věc mohla být popsaná. Že turbodmychadla trpí rychlým chládnutím se ví už hodně dlouho, já o tom poprvé slyšel před více než 20 lety, od té doby si některá firma mohla říct, že si turbo pohlídá.
Rychle vychladnutie turba urcite neprospieva, ale horsia vec je ta, ze po zastaveni motora sa zastavuje aj olejove cerpadlo, tym padom olej prestane pretekat aj turbinou (maze aj chladi) a zostatkovy olej sa na loziskach zapecie. Tam posobi ako brusna pasta az kym neznici loziska turba.... to je horsi problem. Preto sa odporuca po zastaveni chvilu drzat volnobeh, aby sa jazdou rozpalene turbo ochladilo na primeranu teplotu. Niektore dmychadla maju az 200 000 otacok /min co je vyse 3000/sec. pri plnom zatazeni. Turbo sa rozzhavi zeravymi vyfukovymi plynmi, co ho pohanaju, chladi ho prudiaci vzduch a olej samozrejme, niektore sofistikovanejsie turbiny maju aj vodne chladenie.