0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 530D - zvolit automat nebo manuál?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 00:34, rada jednoduchá
chválím autora článku, fakt pěkný čtení.... ehm takže rada jednoduchá zvolit 530i manuál (na dálnice máte stejně tempomat) a není co řešit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 01:37, RE: rada jednoduchá
vasapasa napsal:
chválím autora článku, fakt pěkný čtení.... ehm takže rada jednoduchá zvolit 530i manuál (na dálnice máte stejně tempomat) a není co řešit
Já autora chválit rozhodně nebudu, jedna blbost větší než druhá..
Sám jsem vlatníkem bmw 530dT rv2000 předfacelift a druhá 530da v rodině je z roku 99. Já na ní mám najeto 585000km a SETRVÁK je původní pane autore, nicméně zhruba od 450tis km je znatelná zvýšená vůle. Jak můžete napsat, že vydrží cca 180000km??? Záleží na stylu používání vozu a dalších faktorech. Například kultivovaný šestiválec ho rozhodně nezlikviduje tak rychle jako třeba 1,9tdi od vw. Vůle mezi setrvačníkem a klikovou hřídelí mě též pobavila. Dochlazování turba, ok pokud mu dám čoud,nebo za tím táhnu dvě tuny, po zastavení ho nechám 30 vteřin a chcípnu. Turbo mám původní, druhá 530d též (najeto 290tkm) a že by nějak odcházely slyším prvně, natož o ztrátě výkonu, to jsem neslyšel nikdy v téhle souvislosti co uvádí autor. Turbo které se nemůže točit kvůli napálené šlupičce oleje? Krátce po teplém startu??To nemyslíte vážně??? Výměna oleje v automatu NEstojí zmiňovaných deset tisíc ani v autorizovaném servisu bmw, natož v neautorizovaném.. Další z perel je hmotnost auta 2,2 tuny, ach jo, auto má 1650-1850kg podle výbavy. Kratší brzdná dráha s automatem???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 02:23, RE: rada jednoduchá
Usáma napsal:
Já autora chválit rozhodně nebudu, jedna blbost větší než druhá..
Sám jsem vlatníkem bmw 530dT rv2000 předfacelift a druhá 530da v rodině je z roku 99. Já na ní mám najeto 585000km a SETRVÁK je původní pane autore, nicméně zhruba od 450tis km je znatelná zvýšená vůle. Jak můžete napsat, že vydrží cca 180000km??? Záleží na stylu používání vozu a dalších faktorech. Například kultivovaný šestiválec ho rozhodně nezlikviduje tak rychle jako třeba 1,9tdi od vw. Vůle mezi setrvačníkem a klikovou hřídel...
A ještě tedy odpovím tazateli, co se týče výběru. U manuální převodovky počítejte s tužším přesným řazením, ale s poněkud delšími drahami řazení, než třeba u koncernových aut. Spojka a především dvouhmotový setrvačník vydrží ve srovnání s jinými vozy opravdu dlouho. Jde o to že ten motor by běžel kultivovaně i bez něj, tudíž nedostává tak zabrat. Automat je pohodlný především ve městě, kde se musí neustále řadit. Obecně se dá říci, že má proti jiným převodovkám v novějších bmw podstatně delší reakci na plyn a pracuje s vyššími otáčky motoru než by musel.
Automaty se tuším montovaly od GM a ZF. Od GM řádí hladčeji a od ZF vydrží obecně déle. Výměny oleje v automatu nejsou předepsány, výrobce je udává jako doživotní (doživotní v podání bmw znamená konstrukční životnost 24000km x 10 let tzn. 240000km), nicméně měnit by se měl někde mezi 80000-180000km podle způsobu použití. To znamená, pokud najede s autem ročně 20tkm převážně po městě, vyměňte ho po 80tkm, pokud namotáte ročně 150tkm po dálnici mezi Prahou a Barcelonou, v klidu ho vyměňte až po těch 180tkm.
Co se týče spotřeby, tak u automatu to vychází zhruba o litr více než u manuálu, ve všech režimech. Co se týče ekonomiky provozu, vede jasně manuál kvůli spotřebě, zbytek vyjde skoro na stejno. Buď si uděláte jednou za život auta spojku a setrvák nebo repas automatu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 06:37, Jednoznačně benzín
Vím že toto se až tak netýká dotazu, ale šel bych jednoznačně do benzínu. Sám jsem toto auto před cca 2lety snažil sehnat a taky jsem si myslel naivně že seženu 530d ať už automat či manuál se 150tkm na tacho. Ano na tacho skutečně byly tyto i hodnoty, i nižší. Realita je ovšem odlišná. Výhoda/nevýhoda že lépe vybavené verze mají sedáky a vesměs celý interiér z tak kvalitních materiálů že když je o vůz průměrně postaráno běžný uživatel nepozná že je ze 400 natočeno oněch 180tkm. Jedná se luxusnější limuzínu vyšší střední třída která přestala sjíždět z výrobní linky před téměř 7 lety a myslet si že si takové auto koupí Helmut na ježdění 2x týdně do Aldi jak vám jistě bude bazarník tvrdit je pitomost. Takže bych doporučil přehodnotit situaci.

Přihodím jednu perličku z mého shánění. Kdesi u Děčína měl bazarník 2 kusy 530dTA krásné dle foto plná výbava obě kolem 120 tisíc na tacho. Předem jsem mu do telefonu řekl že jestli budu vážit cestu do Děčína cca 200tam 200 z5 a zjistím že je to jinak dostane přes držku. Záhy z něj vypadlo že jedna má poslední servisní záznam v servisce (tuším že je do 240tkm) před třemi lety a druhá je stočená ze 450tkm.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 07:28, RE: rada jednoduchá
Usáma napsal:
A ještě tedy odpovím tazateli, co se týče výběru. U manuální převodovky počítejte s tužším přesným řazením, ale s poněkud delšími drahami řazení, než třeba u koncernových aut. Spojka a především dvouhmotový setrvačník vydrží ve srovnání s jinými vozy opravdu dlouho. Jde o to že ten motor by běžel kultivovaně i bez něj, tudíž nedostává tak zabrat. Automat je pohodlný především ve městě, kde se musí neustále řadit. Obecně se dá říci, že má proti jiným převodovkám v novějších bmw podstatně delší re...
Ty 2,2 tuny mně taky dostaly, to nemá ani sedmička, ze současných tipuju tak Mercedes-Benz GL
a docela bych se hádal o nižší spotřebě o automatu, to se mi taky moc nezdá...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 07:31, RE: Jednoznačně benzín
Valnoha napsal:
Vím že toto se až tak netýká dotazu, ale šel bych jednoznačně do benzínu. Sám jsem toto auto před cca 2lety snažil sehnat a taky jsem si myslel naivně že seženu 530d ať už automat či manuál se 150tkm na tacho. Ano na tacho skutečně byly tyto i hodnoty, i nižší. Realita je ovšem odlišná. Výhoda/nevýhoda že lépe vybavené verze mají sedáky a vesměs celý interiér z tak kvalitních materiálů že když je o vůz průměrně postaráno běžný uživatel nepozná že je ze 400 natočeno oněch 180tkm. Jedná se luxusn...
Auta z česka z bazaru nebrat, radši si pro to dojedu sám...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 08:44, RE: rada jednoduchá
Usáma napsal:
Já autora chválit rozhodně nebudu, jedna blbost větší než druhá..
Sám jsem vlatníkem bmw 530dT rv2000 předfacelift a druhá 530da v rodině je z roku 99. Já na ní mám najeto 585000km a SETRVÁK je původní pane autore, nicméně zhruba od 450tis km je znatelná zvýšená vůle. Jak můžete napsat, že vydrží cca 180000km??? Záleží na stylu používání vozu a dalších faktorech. Například kultivovaný šestiválec ho rozhodně nezlikviduje tak rychle jako třeba 1,9tdi od vw. Vůle mezi setrvačníkem a klikovou hřídel...
Dobrý den,
samozřejmě máte pravdu, že výdrž setvačníku je závislá na zacházení řidiče. Pán se ptá jaké jsou problémy a kdy nastávají, má snaha byla pouze upozrnit na možný problém. Kdy a v jakou dobu se vyskytyje nejčastěji. Výměna oleje je v automatické převodovce, nikoli v autě samotném.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 09:12, RE: rada jednoduchá
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
samozřejmě máte pravdu, že výdrž setvačníku je závislá na zacházení řidiče. Pán se ptá jaké jsou problémy a kdy nastávají, má snaha byla pouze upozrnit na možný problém. Kdy a v jakou dobu se vyskytyje nejčastěji. Výměna oleje je v automatické převodovce, nikoli v autě samotném.
Pane Havránku,
Vy jste se velmi obratně vyhnul komentáři k nesmyslům, které v článku prezentujete, to není přístup chlapa Vy jste ten nový externí redaktor, co ho tady hledali?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 09:43, RE: rada jednoduchá
Reno napsal:
Pane Havránku,
Vy jste se velmi obratně vyhnul komentáři k nesmyslům, které v článku prezentujete, to není přístup chlapa Vy jste ten nový externí redaktor, co ho tady hledali?
Dobrý den,
Ano, s váhou vozu jsem se zmýlil. Děkuji za upozrnění, v textu je již vše spraveno. Abych doplnil rozhořčení uživatele 'Usáma'. Záleží na mnoha nejrůznějších faktorech. Pokud má majitel vůz nový již několik let a automobil dostává to co potřebuje (intervaly oleje, vstřiky, žhaviče dochlazování atp..) Zbytečně netahá těžký vlek a nepřetěžuje vůz, jistě, že životnost u BMW je dlouhá. Pokud, ale kupujete vůz již po druhém majteli s těmito kilometry musíte počítat i s touto údržbou. Auta u nás jsou dle statistik jedna z nejhorších co se stavu týče. Jiné to bude při koupi z německa, ale zase záleží u koho. Toto je debata kde platí buď a nebo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:00, RE: Jednoznačně benzín
Reno napsal:
Auta z česka z bazaru nebrat, radši si pro to dojedu sám...
Jsou jedinci, kteří dokážou inzerovat to samé auto tady na tipcars i na mobile.de
Samozřejmě v německu s mnohem vyššími kilometry, pravdivým popisem a nižší cenou.
Vím to na 100%, jednalo se o unikátního veterána.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:06, RE: Jednoznačně benzín
Riccardo napsal:
Jsou jedinci, kteří dokážou inzerovat to samé auto tady na tipcars i na mobile.de
Samozřejmě v německu s mnohem vyššími kilometry, pravdivým popisem a nižší cenou.
Vím to na 100%, jednalo se o unikátního veterána.
Tahle praxe mně nadzvedává ze židle, zavoláte na inzerát a voni vám řeknou, že auto je v Německu, ale že ho dovezou.... to jsem pak nepříčetný, prodávají virtuální nesmysly..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:09, Stav
Tak mě napadlo v souvislosti s různým doporučením výměn různých komponent, jestli opravdu ty 2-hmotové setrvačníky neodcházejí nejčastěji když je na tacho u nás do 180 tkm, což průměrně znamená klidně dvojnásobek skutečných km...
A též mi skutečně není jasné, jak pomáhá automatická převodovka při brzdění. Pokud jsou brzdy tak výkoné, že dokáží zaklokovat kola, tak jsou rozhodující pro brzdnou dráhu hmotnost, pneumatiky a tlumiče a ne zvolená koncepce pohonu. Navíc otáčející se motor má setrvačnost a může nastat i stav, že brzdění je s vyšším zpomalením než je přirozené snižování otáček nezatíženého motoru na volnoběžné, čímž dochází k tomu, že mi motor při brzdění nepomáhá, ale kromě hmoty vozidla brzdím ještě rotující hmoty motoru a převodovky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:10, RE: rada jednoduchá
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Ano, s váhou vozu jsem se zmýlil. Děkuji za upozrnění, v textu je již vše spraveno. Abych doplnil rozhořčení uživatele 'Usáma'. Záleží na mnoha nejrůznějších faktorech. Pokud má majitel vůz nový již několik let a automobil dostává to co potřebuje (intervaly oleje, vstřiky, žhaviče dochlazování atp..) Zbytečně netahá těžký vlek a nepřetěžuje vůz, jistě, že životnost u BMW je dlouhá. Pokud, ale kupujete vůz již po druhém majteli s těmito kilometry musíte počítat i s touto údržbou. Auta ...
a ještě jsem nepochopil toto souvětí:
Manuální převodovka, je dle mého názoru na dnešní ekonomickou situaci úspornější, neboť právě u dieselu se zařazením vyššího stupně dá jezdit velice úsporně, až o 1litr/100km.
???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:16, RE: rada jednoduchá
Reno napsal:
a ještě jsem nepochopil toto souvětí:
Manuální převodovka, je dle mého názoru na dnešní ekonomickou situaci úspornější, neboť právě u dieselu se zařazením vyššího stupně dá jezdit velice úsporně, až o 1litr/100km.
???
Zařazením vyššího stupně převodu klesají otáčky. s nižšími otáčkami sice ztrácíme potřebnou dynamiku vozu. Ale šetříme palivo. Pokud si přepneme na okamžitou spotřebu např při 50kmh a pojedeme na třetí převodový stupeň uvidíme spotřebu cca 8,5-9 litrů. Pokud zařadíme pátý převodový stupeň uvidíme spotřebu o něco nižší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:23, RE: rada jednoduchá
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Zařazením vyššího stupně převodu klesají otáčky. s nižšími otáčkami sice ztrácíme potřebnou dynamiku vozu. Ale šetříme palivo. Pokud si přepneme na okamžitou spotřebu např při 50kmh a pojedeme na třetí převodový stupeň uvidíme spotřebu cca 8,5-9 litrů. Pokud zařadíme pátý převodový stupeň uvidíme spotřebu o něco nižší.
Já se nepřastávám dnes divit. Mám devítiletého syna, a nabízím tímto redakci jeho spolupráci. Obávám se, že má z oboru o něco lepší informace, než pan redaktor. Vážně, pánové - zamyslete se nad sebou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:28, RE: rada jednoduchá
T.J. napsal:
Já se nepřastávám dnes divit. Mám devítiletého syna, a nabízím tímto redakci jeho spolupráci. Obávám se, že má z oboru o něco lepší informace, než pan redaktor. Vážně, pánové - zamyslete se nad sebou.
))))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:29, RE: Stav
David V napsal:
Tak mě napadlo v souvislosti s různým doporučením výměn různých komponent, jestli opravdu ty 2-hmotové setrvačníky neodcházejí nejčastěji když je na tacho u nás do 180 tkm, což průměrně znamená klidně dvojnásobek skutečných km...
A též mi skutečně není jasné, jak pomáhá automatická převodovka při brzdění. Pokud jsou brzdy tak výkoné, že dokáží zaklokovat kola, tak jsou rozhodující pro brzdnou dráhu hmotnost, pneumatiky a tlumiče a ne zvolená koncepce pohonu. Navíc otáčející se motor má setrvačn...
Dobrý den,
Automatická převodovka při náhlém (krotickém brždění) si začne rychle a účinně podřazovat na nižší převodové stupně. Rychlost jakou si podřadí nemáte s manuální převodovkou šanci udělat. Výsledkem je brzdná dráha cca o 6 metrů kratší při brždění ze 100 na 0 kmh.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:49, RE: Stav
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Automatická převodovka při náhlém (krotickém brždění) si začne rychle a účinně podřazovat na nižší převodové stupně. Rychlost jakou si podřadí nemáte s manuální převodovkou šanci udělat. Výsledkem je brzdná dráha cca o 6 metrů kratší při brždění ze 100 na 0 kmh.
O 6 m kratší brzdná dráha??? To nemůžete myslet vážně!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:49, RE: Stav
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Automatická převodovka při náhlém (krotickém brždění) si začne rychle a účinně podřazovat na nižší převodové stupně. Rychlost jakou si podřadí nemáte s manuální převodovkou šanci udělat. Výsledkem je brzdná dráha cca o 6 metrů kratší při brždění ze 100 na 0 kmh.
To je testováno na 2 autech stejného stavu a stejné hmotnosti s různým pohonem?
Pokud v kilu zašlápnu natvrdo brzdu do ABS nebo do zablokování kol, tak tvrdím, že typ pohonu na to už nemá žádný vliv.
Nemám s automatem jako řidič nenajeto nic, ale jako spolujezdec jsem si všiml, že po odlehčení plynu spadnou otáčky někam k volnoběhu, takže k brzdění motorem nedochází, jako například u manuálu. Podřazení o 2 stupně si potom spíše vykládám, jako reakci převodovky na citelné snížení rychlosti, než pomoc při brzdění. Jedině, pokud je tento stav naprogramován do ŘJ, ale pokud výkon brzdové soustavy je dostatečný do uvedení ABS v činnost, tak už to postrádá smysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 10:50, RE: Stav
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Automatická převodovka při náhlém (krotickém brždění) si začne rychle a účinně podřazovat na nižší převodové stupně. Rychlost jakou si podřadí nemáte s manuální převodovkou šanci udělat. Výsledkem je brzdná dráha cca o 6 metrů kratší při brždění ze 100 na 0 kmh.
Automat si sice odřadí na nižší převodový stupně, ale účinně tak možná v režimu sport. Nicméně při kritickém brždění, vám automat vážně brzdnou dráhu o 6 metrů nezkrátí. Váš model zkrácení brzdné dráhy by platil, pokud by auto nemělo na zadních kolech brzdy.
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.