Usáma napsal:
Já autora chválit rozhodně nebudu, jedna blbost větší než druhá..
Sám jsem vlatníkem bmw 530dT rv2000 předfacelift a druhá 530da v rodině je z roku 99. Já na ní mám najeto 585000km a SETRVÁK je původní pane autore, nicméně zhruba od 450tis km je znatelná zvýšená vůle. Jak můžete napsat, že vydrží cca 180000km??? Záleží na stylu používání vozu a dalších faktorech. Například kultivovaný šestiválec ho rozhodně nezlikviduje tak rychle jako třeba 1,9tdi od vw. Vůle mezi setrvačníkem a klikovou hřídel...
A ještě tedy odpovím tazateli, co se týče výběru. U manuální převodovky počítejte s tužším přesným řazením, ale s poněkud delšími drahami řazení, než třeba u koncernových aut. Spojka a především dvouhmotový setrvačník vydrží ve srovnání s jinými vozy opravdu dlouho. Jde o to že ten motor by běžel kultivovaně i bez něj, tudíž nedostává tak zabrat. Automat je pohodlný především ve městě, kde se musí neustále řadit. Obecně se dá říci, že má proti jiným převodovkám v novějších bmw podstatně delší reakci na plyn a pracuje s vyššími otáčky motoru než by musel.
Automaty se tuším montovaly od GM a ZF. Od GM řádí hladčeji a od ZF vydrží obecně déle. Výměny oleje v automatu nejsou předepsány, výrobce je udává jako doživotní (doživotní v podání bmw znamená konstrukční životnost 24000km x 10 let tzn. 240000km), nicméně měnit by se měl někde mezi 80000-180000km podle způsobu použití. To znamená, pokud najede s autem ročně 20tkm převážně po městě, vyměňte ho po 80tkm, pokud namotáte ročně 150tkm po dálnici mezi Prahou a Barcelonou, v klidu ho vyměňte až po těch 180tkm.
Co se týče spotřeby, tak u automatu to vychází zhruba o litr více než u manuálu, ve všech režimech. Co se týče ekonomiky provozu, vede jasně manuál kvůli spotřebě, zbytek vyjde skoro na stejno. Buď si uděláte jednou za život auta spojku a setrvák nebo repas automatu.