Pondělí 03.12.2012 01:02,
Raději to tak nechat
Tak optimální výměna oleje je tak po 60-80tis. nebo 5 letech provozu podle toho co nastane dříve. Každý automat má ovšem specifické podmínky za jakých je nutné výměnu provést. Bohužel si nejsem jistý jak je to u tohoto modelu s filtrem. Za předpokladu, že je filtr normálně demontovatelný, doporučuji to vypustit, propláchnout (nová náplň, najede se na ní tak do 2tis. kilometrů) a znovu naplnit i s výměnou filtru. Celé to vyjde tak na 15 000,-
Pokud je ovšem nutné pro výměnu filtru převodovku demontovat z auta a v nejhorším případě i rozdělat, vyfláknul bych se na to dokud to nezačne cukat nebo po zahřátí řadit až příliš jemně (to svědčí o tom, že uvnitř se odírají lamely). Klasická výměna oleje (bez filtru) by totiž mohla způsobit, že v převodovce se rozředí usazeniny které tam již jsou (po tak dlouhé době), ucpou filtr, případně zanesou sací kanálky systému a průšvih je na světě. Druhá věc je finanční stránka, v případě kdy by jste chtěl ten filtr přeci jen vyndat musíte počítat s poměrně vysokou cenou filtru (kolem 6 000,-) a velkou cenou práce, normální servis se bude pohybovat tak v rozmezí 30-50 000,-. Ty ostatní jsou schopné si říct klidně 80-150 000,- (kdy tomu budou říkat repas). Důvod je jednoduchý vyndat a při nejhorším i rozdělat celou skříň je časově náročné (asi 3-6 dnů práce).
Zjistil bych si u někoho kdo těm převodovkám rozumí, jak těžké je do toho vlézt a pokud by se skutečně musela převodovka demontovat ven, nic bych s tím nedělal dokud to funguje.
reagovat