Pondělí 13.07.2009 15:05,
rada
Zdravím,
hned ze začátku bych se pozastavil u těch km. Řekl bych z vlastní zkušenosti, že je prakticky nemožné sehnat BMW (ať už v naftě, nebo benzínu) s poctivými 150tkm. Zdůvodnil bych to jednoduše tím, že člověk, který si koupí BMW, ho jednoznačně nebude používat na cesty do Tesca 2x týdně.
Mám BMW 530d E39 (2001 facelift, 142kW, sedan) a při koupi mělo najeto 168 000km (kupoval jsem v Německu od autorizovaného prodejce BMW, se serviskou samozřejmě). Nyní po 2 letech má 220 000km a můžu říct, že šlape jako hodinky. samozřejmě že náklady na opravy dieselu jsou dražší, ovšem i tady záleží na jednotlivém kusu auta. V podstatě bych jednoznačně doporučil jet koupit auto do Německa - za stejné peníze koupíš mnohem líp vybavené a v lepším stavu! Co se týče oprav provedených na autě
- xkrát měněný olej (longlife 25 000km - 3 000,-)
- senzor předřadného tlaku a senzor hmotnosti vzduchu do turba (7 000,-)
- 2x žhavící svíčka (už nevím kolik Kč, ale nic hrozného)
- termostat klimy (7 000,-)
- obě xenonové výbojky, aby svítily stejně (900,-/kus)
- ložisko kladky (asi 1 500,-)
- pneu vydrží tak jednu sezónu (12 500,- za 4ks Michelin Pilot Sport)
Takže tak nějak budou vypadat náklady po koupi třílitrového dieselu ve velmi zachovalém stavu. Co se týče tvých obav o turbo, tady opět platí co kus to kus. Pokud s ním majitel jezdil šetrně, nevypínal přehřátý motor atd, pak obavy nejsou na místě. Jinak nové (repas) turbo vyjde na 3 500,-, což zase tak strašná pálka není (úplně nové kolem 15 000,-).
Nebál bych se koupit BMW i s 200 000km, přece jenom je to auto, které už něco vydrží. A je jednoznačně lepší 200 000km se serviskou, než 120 000km bez servisky.
Co ti ještě můžu poradit, tak se mrkni na www.moje.auto.cz Najdeš tam hodně rad od lidí, co mají stejná auta mezi jakými ty vybíráš.
reagovat