0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW řada 5 E39 - jakou je ojetinou?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 01:29, smekám
... pochvala autorovi, pěkná odpověď na dotaz !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 03.10.2010 23:01, Poněkud jste se spletl pane Oborník.
Dobrý den. Musím reagovat na Váš článek. Klapky v sacím potrubí, které zapřičiní (mohou zapřičinit) destrukci turba a dalších částí motoru, model e39 nemá (135KW ani 142KW) a spletl jste si to s modelem e60 a e61 z prvních roků výroby.
Je vidět, že nemáte rád ojeté dieslové vozy. Tuto recenzi považuji za zaujatou a neprofesionální. Nemám náladu vypisovat všechny body ve kterých s Vámi nesouhlasím, ale toto jsem napsat musel a ještě snad: montovaly se i převodové skříně ZF (GM není poddimenzovaná, jen je tam výrobní vada). Přeji krásný den a příště buďte spravedlivější a objektivnější a ověřte si své informace.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 03.10.2010 23:17, RE: Poněkud jste se spletl pane Oborník.
Zdeněk Mácha napsal:
Dobrý den. Musím reagovat na Váš článek. Klapky v sacím potrubí, které zapřičiní (mohou zapřičinit) destrukci turba a dalších částí motoru, model e39 nemá (135KW ani 142KW) a spletl jste si to s modelem e60 a e61 z prvních roků výroby.
Je vidět, že nemáte rád ojeté dieslové vozy. Tuto recenzi považuji za zaujatou a neprofesionální. Nemám náladu vypisovat všechny body ve kterých s Vámi nesouhlasím, ale toto jsem napsat musel a ještě snad: montovaly se i převodové skříně ZF (GM není poddimenzovan...
Dále by mě zajímalo u jakého moderního dieslového motoru nehrozí opotřebení vstřikovačů, turba, setrvačníku, atd. Naopak u e39 530d jsou použity vstřikovače Bosch a že by odcházely předčasně se nedá říct. Vstřikovače i setrvačník i turbo většinou přežijí v dobrém stavu 200 000km. Což u jiných značek moc nehrozí. 3,0d od BMW je jeden z nejlepších dieslových motorů světa a někdo se s tím prostě nesrovná nikdy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.03.2011 10:45, RE: Poněkud jste se spletl pane Oborník.
Zdeněk Mácha napsal:
Dobrý den. Musím reagovat na Váš článek. Klapky v sacím potrubí, které zapřičiní (mohou zapřičinit) destrukci turba a dalších částí motoru, model e39 nemá (135KW ani 142KW) a spletl jste si to s modelem e60 a e61 z prvních roků výroby.
Je vidět, že nemáte rád ojeté dieslové vozy. Tuto recenzi považuji za zaujatou a neprofesionální. Nemám náladu vypisovat všechny body ve kterých s Vámi nesouhlasím, ale toto jsem napsat musel a ještě snad: montovaly se i převodové skříně ZF (GM není poddimenzovan...
Pane Mácha,
zaznamenal jsem Váš příspěvek sice s velkým zpožděním, ale reagovat prostě musím. Motor M57 s výkonem 142 kW swirl klapky v sacím potrubí má (ve verzích s autamatem vždy, u manuálu v závislosti na VIN, roku výroby a cílovém trhu), neboť jsem demontované sací potrubí viděl na vlastní oči a navíc to mohu doložit namátkou třeba z této velmi kompetentní adresy:

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11617789329&showus=&showeur=1&series=E39

Co se týká převodovek, tak ZF se do E39 montovaly také, jenže já přece automatiku GM u E39 zmiňuji, pokud si vzpomínám, jenom v souvislosti s novějšími diesely (Common Rail). A tam se ZF nikdy nemontovala (až u E60). K nim náleží právě skříň GM 5L-40E (pro 525d a 530d E39), která je dimenzována pro vstupní točivé momenty DO 340 Nm. Mám i tiskovou zprávu výrobce s přesnými specifikacemi této převodovky, pokud budete chtít mohu vám ji poslat... A že není poddimenzovaná? Jak tedy jinak popsat převodovku, která je konstruovaná pro maximálně 340 Nm a BMW ji ve verzi 530d 142 kW zatěžovalo točivým momentem až 410 Nm? Já myslím že to slovo je zcela adekvátní. 5L-40E má samozřejmě problémů daleko víc, těch slabých míst je tam hned několik, od přemosťovací spojky měniče až po hydraulické čerpadlo, ale má smysl to všechno vypisovat, když to kupující ojetiny stejně nijak neovlivní? Pro něj je důležité, že ta převodovka prostě v kombinaci s bavorskými často diesely odcházela a že její generálka bude stát víc jak polovinu zbytkové ceny auta a... A tečka.

Na závěr bych chtěl napsat jenom tolik, že už mě opravdu nebaví obhajovat něco co jsem napsal před každým, kdo z dlouhé chvíle nebo jiných pohnutek chce na internetovém fóru prohlásit autora článku za vola (i když třeba zaobaleně) .

I přesto přeji krásný den
Oborník
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.