finding napsal:
mno je potřeba vycházet z toho že E60 už není stavěná tak dokonale a nesmrtelně jako byly předchozí pětky, nicméně pořád myslím že je to docela dobře stavěné auto... servisovatelné za stejné peníze jako koncern i méně, protože spousta dílů ještě pořád vykazuje podstatně delší životnost než je dnes zvykem. osobně bych preferoval 530i - dokonalej charakteristickej motor kterej jede moc pěkně (171 nebo 200kw) a spotřeba je velmi rozumná tzn kolem 10L (7-15 extrémy), nebo samozřejmě 530d vynikající motor který umí s autem mávat i na půl plynu a se spotřebou kolem 9L (6-14 extrémy). á osobně bych uvažoval o V8 545 nebo 550i - jsou to poslední skutečný neutahatelný silný a nesmrtelný motory s enormním výkonem, dokonalou charakteristikou, dokonalou reakcí na plyn (bez prodlev, samet, ale velmi reaktivní,nekompromisní síla, tichost) se spotřebou kolem 13L (extrémy 9-17), velmi dobře se chová i 520d pokud nevadí že kdovíjak nejede - má malou spotřebu-7l průměr a je lehký na předek takže auto je super vyvážené. osobně bych volil určitě automat je rychlý a oproti např. dsg spolehlivý a trvanlivý a k manuálu nevidím důvod (pokud byl měněn olej aspoň jednou za čas a odborně), případná porucha stojí většinou co nová spojka ložisko a přítlačák pro manuál pokud teda nejdete k vykukovi kde to nikdy není pod 30tkč ...(je fakt že mnoho lidí tomu nerozumí a tak mění zbytečnosti většinou odejde lamela nebo tzv. mozek)co se týká X drivu, ano to je možnost a dobrá, ale trochu potlačuje výhody bmw podvozku - auto je s tím o dost těžší na předek a méně ovladatelné, nicméně v zimě je to ale podstatně komfortnější povoz. pokud jde o to někam vyjet nemám problém ani v zimě za kalamity vyjet na ještěd se zadokolkou, ale spíš jde o ten komfort - musí se dost řídit a to třeba za kalamity to po 300km může přestat bavit - jde zejména o předjíždění a o to uvědomit si že např. 530ka má ve 2000ot výkon octavie 1,6 na plný plyn...za zmínku stojí 535d což je lokomotiva na drifty jak dělaná - ukrutnej krouták a výkon ale ke všem nevýhodám spolehlivosti dieselu (vstřiky, klapky, dvouhmota, turbo, čerpadlo, čidla a váhy) přidává další turbo a jeho synchronizaci a v neposlední řadě vyšší namáhání diferaku, převodovky silentbloků velkým kroutakem...pro mě by byl favorit 550i automat (jede jak ďas a cena dílů není Mková), ale pokud jde o pracovní ježdění řešil bych 530i/d slabší motor nemá význam kromě spořílka 520d. (520i, 525i, 525d podle mě mají nic moc poměr spotřeba výkon).
Inu, taková odpověď by mohla klidne příští týden viset místo článku. Palec nahoru! Jinak jen, že 535d
by měla být spolehlivější než 530d kupodivu.