0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW řady 5 (E60/E61) - Úspěšné dítě velkého reformátora

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, německá vozidla, německá vozidla
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 05.04.2013 12:50, optimum
mno je potřeba vycházet z toho že E60 už není stavěná tak dokonale a nesmrtelně jako byly předchozí pětky, nicméně pořád myslím že je to docela dobře stavěné auto... servisovatelné za stejné peníze jako koncern i méně, protože spousta dílů ještě pořád vykazuje podstatně delší životnost než je dnes zvykem.
osobně bych preferoval 530i - dokonalej charakteristickej motor kterej jede moc pěkně (171 nebo 200kw) a spotřeba je velmi rozumná tzn kolem 10L (7-15 extrémy), nebo samozřejmě 530d vynikající motor který umí s autem mávat i na půl plynu a se spotřebou kolem 9L (6-14 extrémy).

á osobně bych uvažoval o V8 545 nebo 550i - jsou to poslední skutečný neutahatelný silný a nesmrtelný motory s enormním výkonem, dokonalou charakteristikou, dokonalou reakcí na plyn (bez prodlev, samet, ale velmi reaktivní,nekompromisní síla, tichost) se spotřebou kolem 13L (extrémy 9-17),

velmi dobře se chová i 520d pokud nevadí že kdovíjak nejede - má malou spotřebu-7l průměr a je lehký na předek takže auto je super vyvážené.

osobně bych volil určitě automat je rychlý a oproti např. dsg spolehlivý a trvanlivý a k manuálu nevidím důvod (pokud byl měněn olej aspoň jednou za čas a odborně), případná porucha stojí většinou co nová spojka ložisko a přítlačák pro manuál pokud teda nejdete k vykukovi kde to nikdy není pod 30tkč ...(je fakt že mnoho lidí tomu nerozumí a tak mění zbytečnosti většinou odejde lamela nebo tzv. mozek)

co se týká X drivu, ano to je možnost a dobrá, ale trochu potlačuje výhody bmw podvozku - auto je s tím o dost těžší na předek a méně ovladatelné, nicméně v zimě je to ale podstatně komfortnější povoz. pokud jde o to někam vyjet nemám problém ani v zimě za kalamity vyjet na ještěd se zadokolkou, ale spíš jde o ten komfort - musí se dost řídit a to třeba za kalamity to po 300km může přestat bavit - jde zejména o předjíždění a o to uvědomit si že např. 530ka má ve 2000ot výkon octavie 1,6 na plný plyn...

za zmínku stojí 535d což je lokomotiva na drifty jak dělaná - ukrutnej krouták a výkon ale ke všem nevýhodám spolehlivosti dieselu (vstřiky, klapky, dvouhmota, turbo, čerpadlo, čidla a váhy) přidává další turbo a jeho synchronizaci a v neposlední řadě vyšší namáhání diferaku, převodovky silentbloků velkým kroutakem...

pro mě by byl favorit 550i automat (jede jak ďas a cena dílů není Mková), ale pokud jde o pracovní ježdění řešil bych 530i/d slabší motor nemá význam kromě spořílka 520d.

(520i, 525i, 525d podle mě mají nic moc poměr spotřeba výkon).
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 05.04.2013 14:12, RE: optimum
finding napsal:
mno je potřeba vycházet z toho že E60 už není stavěná tak dokonale a nesmrtelně jako byly předchozí pětky, nicméně pořád myslím že je to docela dobře stavěné auto... servisovatelné za stejné peníze jako koncern i méně, protože spousta dílů ještě pořád vykazuje podstatně delší životnost než je dnes zvykem. osobně bych preferoval 530i - dokonalej charakteristickej motor kterej jede moc pěkně (171 nebo 200kw) a spotřeba je velmi rozumná tzn kolem 10L (7-15 extrémy), nebo samozřejmě 530d vynikající motor který umí s autem mávat i na půl plynu a se spotřebou kolem 9L (6-14 extrémy). á osobně bych uvažoval o V8 545 nebo 550i - jsou to poslední skutečný neutahatelný silný a nesmrtelný motory s enormním výkonem, dokonalou charakteristikou, dokonalou reakcí na plyn (bez prodlev, samet, ale velmi reaktivní,nekompromisní síla, tichost) se spotřebou kolem 13L (extrémy 9-17), velmi dobře se chová i 520d pokud nevadí že kdovíjak nejede - má malou spotřebu-7l průměr a je lehký na předek takže auto je super vyvážené. osobně bych volil určitě automat je rychlý a oproti např. dsg spolehlivý a trvanlivý a k manuálu nevidím důvod (pokud byl měněn olej aspoň jednou za čas a odborně), případná porucha stojí většinou co nová spojka ložisko a přítlačák pro manuál pokud teda nejdete k vykukovi kde to nikdy není pod 30tkč ...(je fakt že mnoho lidí tomu nerozumí a tak mění zbytečnosti většinou odejde lamela nebo tzv. mozek)co se týká X drivu, ano to je možnost a dobrá, ale trochu potlačuje výhody bmw podvozku - auto je s tím o dost těžší na předek a méně ovladatelné, nicméně v zimě je to ale podstatně komfortnější povoz. pokud jde o to někam vyjet nemám problém ani v zimě za kalamity vyjet na ještěd se zadokolkou, ale spíš jde o ten komfort - musí se dost řídit a to třeba za kalamity to po 300km může přestat bavit - jde zejména o předjíždění a o to uvědomit si že např. 530ka má ve 2000ot výkon octavie 1,6 na plný plyn...za zmínku stojí 535d což je lokomotiva na drifty jak dělaná - ukrutnej krouták a výkon ale ke všem nevýhodám spolehlivosti dieselu (vstřiky, klapky, dvouhmota, turbo, čerpadlo, čidla a váhy) přidává další turbo a jeho synchronizaci a v neposlední řadě vyšší namáhání diferaku, převodovky silentbloků velkým kroutakem...pro mě by byl favorit 550i automat (jede jak ďas a cena dílů není Mková), ale pokud jde o pracovní ježdění řešil bych 530i/d slabší motor nemá význam kromě spořílka 520d. (520i, 525i, 525d podle mě mají nic moc poměr spotřeba výkon).


Inu, taková odpověď by mohla klidne příští týden viset místo článku. Palec nahoru! Jinak jen, že 535d
by měla být spolehlivější než 530d kupodivu.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 06.04.2013 10:15, poznámka
no jen co bych dodal...vyhnout se prvním rokům výroby tzn 2004, e60ky měly ze začátku potíže s elektroinstalací...holt je to už docela složité auto., zkrátka řešil bych každou kravinu... kecy typu joo pane nefunguje jen tohle můžou být drahý. nekoupil bych ani auto který jezdilo na long-life olej a jeho výměny po 30tkm
reagovat
escorpion
počet příspěvků6
datum registrace06.04.2013
Sobota 06.04.2013 12:25, E61
Mám E61 po facelifte s motorom 530i. Pre mňa ideálna voľba, neskutočný ťah, kultivovanosť, spotreba 9 litrov. Jazdil som aj 525D 145 kW, tiež veľmi dobré, ale motor chrochtal a údržba tiež nebude zadarmo. Každopádne odporúčam benzín a E60/61 sa netreba obávať. Možno by som sa vyhol modelom zo začiatku výroby, ale 3-4 ročné sú fajn kauf.
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Sobota 06.04.2013 17:29, Diesel?
Taky se přidávám, benzíny spolehlivé! Ale dejte si pozor pokud bylo auto havarované, jak dlouho stálo! Pokud se Vám to podaří zjistit. Kolega koupil 530d 2004 a byl bouraná na pravý bok, auto stálo cca 1/2 roku a mělo rozbité okno a vlhlo a vlhlo. Na oko bylo opravdu profesionálně opraveno, ale s autem byly neskutečné problémy! Pořád svítila nějaká kontrolka, pořád nějaký problém s čidlama, atd!! Takže ideálně 3-5 let starou E60/61 s 3.0i (nebo větším).... A pokud nebydlíte na horách, tak 4x4 nepotřebujete mŠťasnou ruku při výběru.
reagovat
-MO-
počet příspěvků1
datum registrace05.02.2010
Pátek 12.04.2013 10:51, RE: e60
escorpion napsal:


Ano, pro pána Janca a spol býval časopis Autoojetiny takříkajíc přímo „Slabikář“ ... Tímto ho zároveň zdravím. MO

reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 12.04.2013 11:19, zajímavé info
Kromě vyčerpávajícího příspěvku v diskuzi se mi líbil i dnešní článek. Ještě bych doporučil si vyhledat příslušné číslo Světa motorů, ve kterém také důkladně popisovali ojetou 5ku. Dost mě překvapily informace o závadách na motorech M5! Neví někdo z jakých důvodů (např. nesmyslný interval olejového servisu, konstrukční vada)? Auto je to celkem lákavé, i když nesmrtelné osmiválce bohatě stačí...
reagovat
subarák
počet příspěvků108
datum registrace22.03.2010
Pátek 12.04.2013 12:33, x drive BMW - The best 4x4
Tahle věta mě celkem šokovala:" Narozdíl od obdobného systému například v „poloterénním“ modelu X3 první generace není hřídel předního pohonu poháněn řetězem, ale prostorově úspornějším (a z dlouhodobého hlediska spolehlivějším) soukolím".
Buď si pan Oborník dělá srandu, nebo nevím. Hnát pohon předních kol řetězem v době kdy výrobci nejsou schopni udělat rozvody řetězem aby se nevytahovaly, to je fakt dobrý důvod se takvým autům vyhnout.Připomíná mi to dětskou tříkolku. Vždycky jsem považoval BMW za automobilku která je krok před ostatními, už si to nemyslím.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pátek 12.04.2013 15:16, RE: x drive BMW - The best 4x4
subarák napsal:
Tahle věta mě celkem šokovala:" Narozdíl od obdobného systému například v „poloterénním“ modelu X3 první generace není hřídel předního pohonu poháněn řetězem, ale prostorově úspornějším (a z dlouhodobého hlediska spolehlivějším) soukolím". Buď si pan Oborník dělá srandu, nebo nevím. Hnát pohon předních kol řetězem v době kdy výrobci nejsou schopni udělat rozvody řetězem aby se nevytahovaly, to je fakt dobrý důvod se takvým autům vyhnout.Připomíná mi to dětskou tříkolku. Vždycky jsem považoval BMW za automobilku která je krok před ostatními, už si to nemyslím.


Není řetěz jako řetěz - na motorkách bývá řetězem hnán jak primární tak sekundární převod při výkonech minimálně srovnatelných s automobilovým motorem a s primárním převodem starosti nebývají. Sekundární řetěz se mění jako spotřebák, protože je vystaven povětrnostním vlivům i prachu.
reagovat
escorpion
počet příspěvků6
datum registrace06.04.2013
Pátek 12.04.2013 17:46, 535D
Článok perfektný. Nájsť však podľa doporučenia namakanú 535D v dobrom stave bude tvrdý oriešok. U nás asi utópia. Všetko dovoz, ale pokiaľ jasný servis a km okolo 150 tisíc, tak stojí za úvahu na pár rokov. Pružnosť motora je neuveriteľná
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Středa 17.04.2013 09:59, Když je řeč o BMW, mohu se zptat na 325i?
Sice to není e60/61 ale e90/91 coupé r.v. 2009, motorem 3litr se 160kW přímé vstřikování, kombinace v s 6°AT.
Můj dotaz zní: jak si stojí co dospolehlivosti a odlnosti tyto vozy? Mělo by to být jako náhrada za mé Subaru Legacy Spec.B s H6, se kterým jsem moaximálně spokojen, ale jsouce ze všech stran pod tlakem našeptávačů, o tom, jak BMW je skvělá značka, láká mě si to jednou (možná, že poprvé a naposled) také zkusit. Na webu jsem zaregistroval z několika míst výměnu vstřikovyčů, což mi potvrdil i majitel vozu, o který mám zájem-měnil již 3 (2tCZK/1kus). Výkon asi OK, i když H6 má o 20kW vyšší, k.m. je asi shodný, zde bych také problém neviděl. Jak je to odolností vůči korozi? Na Legacy z roku 05/2006 nemám nikde ani náznak rzi na lemech, prazích a pod a to auto jezdí denodenně v soli v horách.
Je na 325i něco, co by měl člověk vědět ještě před koupí-nějaké slabé body či kritická konstrukční chyba typu rozvodů u TSI?

Děkuji předem za info, pokud se někdo najde a napíše mi své zkušenosti.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 17.04.2013 11:22, RE: Když je řeč o BMW, mohu se zptat na 325i?
Zdeny60 napsal:
Sice to není e60/61 ale e90/91 coupé r.v. 2009, motorem 3litr se 160kW přímé vstřikování, kombinace v s 6°AT. Můj dotaz zní: jak si stojí co dospolehlivosti a odlnosti tyto vozy? Mělo by to být jako náhrada za mé Subaru Legacy Spec.B s H6, se kterým jsem moaximálně spokojen, ale jsouce ze všech stran pod tlakem našeptávačů, o tom, jak BMW je skvělá značka, láká mě si to jednou (možná, že poprvé a naposled) také zkusit. Na webu jsem zaregistroval z několika míst výměnu vstřikovyčů, což mi potvrdil i majitel vozu, o který mám zájem-měnil již 3 (2tCZK/1kus). Výkon asi OK, i když H6 má o 20kW vyšší, k.m. je asi shodný, zde bych také problém neviděl. Jak je to odolností vůči korozi? Na Legacy z roku 05/2006 nemám nikde ani náznak rzi na lemech, prazích a pod a to auto jezdí denodenně v soli v horách. Je na 325i něco, co by měl člověk vědět ještě před koupí-nějaké slabé body či kritická konstrukční chyba typu rozvodů u TSI? Děkuji předem za info, pokud se někdo najde a napíše mi své zkušenosti.


Ani rez, ani závady na motoru Vás nečekají. Jenom zábava za volantem.

reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.