BMW528i napsal:
Dobrý den, mám e60 525d v automatu a třepání přední nápravy se mi projevuje cca ve 110-120km/h, náprava je před cca 30tkm komplet vyměněná, všechyn ramena jsou nová originál, kola vyvážená jsou. Zajímalo by mě jak může souviset únik oleje z automatu s třepáním nápravy? Viditelný únik oleje jsem nezaznamenal. děkuji za odpověď Tazateli mohu E60 jedině doporučit, jsem velmi spokojen!
Vibrace objektivně způsobuje nevývažek rotujících hmot. Šel bych pamětí zpět a snažil se si uvědomit, kdy jsem začal pociťovat vibrace - při jaké změně na autě. Dále bych se zaměřil na to, kdy jsou vibrace přítomny a jestli je něco nezesiluje (akcelerace / brzdění / jízda na neutrál). Určitě doporučuji zkusit i nahustit pneu na maximální provozní tlak definovaný výrobcem - kvůli zmenšení ovality viz níže. Stáří pneumatik hraje také roli. Mám zkušenost, že opotřebované pneumatiky se hůře vyvažují. Vysvětluji si to tím, že nezatížené je lze vyvážit, protože i mírně zvětšenou ovalitu lze rozložením hmotnosti v podobě tělísek eliminovat, ale pokud kolo sedí na vozovce, tak se ovalita může projevit v podobě kmitání. Pokud kolo kmitá jinou frekvencí, než je vlastní frekvence některé přímo spojené části, tak je eliminováno v uložení, zejména odpružením a tlumičem. Pokud se ovšem frekvence kmitání kola sejde s vlastní frekvencí nápravnice nebo např. pružiny, dojde k tzv. rezonanci a soustava začne kmitat celá. Pokud se frekvence zdroje kmitání zvýší mimo vlastní frekvenci částí soustavy, kmitání ustane. Proto je třeba nejvýraznější v určité rychlosti a jindy je sotva postřehnutelné.
Lze provádět následující pokusy:
- již zmíněné nahuštění kol na horní mez
- pootočení kola na náboji o 90° respektive 72°
- prohození se zadním kolem na stejné straně (na protilehlé se kolo otáčí obrácenými otáčkami, což znamená větší opotřebení dezénu)
- kontrola kotoučů - stav opotřebení / házivost
- kontrola tlumičů
- kontrola tlumiče kmitů na delším hnacím hřídeli, pokud je instalován
- kontrola geometrie
Ve většině případů je za kmitání zodpovědné kolo - lze pak ještě vyzkoušet např zimní kola (pokud jsou na discích).