Zdeny60 napsal:
i napsal:
Pepe napsal:
Pavlik napsal:
PatM napsal:
Nafta to dá na 1 nádrž (pokud má ještě normální objem) u LPG to budou tak 3-4 tankování to je spousta času a jelikož asi nebudete mít čas tankovat cestou do práce tak možná i 5. To by mi dost vadilo a když si k tomu přidám, že nikde není záruka, že ten LPG systém s daným motorem bude fungovat. Navíc, když se něco rozbije na naftě tak se to opraví, u LPG může být jenom něco špatně a už to bude blbnout a může být celkem oříšek zjistit co to je.
Počet tankování LPG se takhle od boku střelit nedá. Záleží na spotřebě auta i velikosti namontované nádrže. I toroidní nádrž místo rezervy dá u většiny aut dojezd 400km , tedy průměrně dvě a půl tankování týdně. Jinak LPG může "blbnout" z mnoha důvodů, ale zkušený servis si většinou poradí a nestojí to balík. Servis staršího, navíc šestiválcového prémiového, dieselu levný nebude zcela jistě a případné poruchy budou za nesrovnatelnou raketu.
To máš sice pravdu, ale jestli jezdí po dálnici "normální" rychlostí, tak se ten benzín na lpg bez přívstřiku benzínu kvůli ochlazování neobejde. Moc aut na lpg, který zvládnou statisíce km bez větších problémů, neznám. Čest výjimkám. U naft je to obráceně - byly dělány na velký porce km. Já bych vybral auto, který bylo k tomuhle účelu stvořeno.
Pro LPG není vhodný každý motor, nicméně každý motor s ním může fungovat. Já sám mám na LPG na jednom voze najeto 200 tis. km čistě na LPG (280 tis. celkově) a motor je v naprostém pořádku. LPG bude fungovat skvěle u motoru který má nepřímé vstřikování a hydraulické vymezování ventilové vůle. Pokud jedna z těchto věcí chybí je to s určitým ústupkem. V případě přímého vstřiku je to ochlazování a tedy spotřeba cca do 2-3 litrů benzínu/100 km, u vozidel s manuálním vymezováním ventilové vůle pak kontrolou a ochranou ventilových sedel (flash lube). Problémem je většinou to, že na různá fora (podobná tomuto) chodí spíše motoristé kteří řeší nějaký problém, ti spokojení nemají důvod či zájem. O LPG tak panuje řada mýtů a nesmyslů, které většinou nemají racionální základ. Ideální je se s dotazem na přestavbu vybraného vozu obrátit na plynaře-odborníka. Většinou poradí lépe než teoretici od klávesnice.
No vidíš- jeden by ti mhl oponovat. Plynař, jak ucítí potenciální kšeft, je jak ohřa - žene se po stopě k cíli, dokud tě neudolá a nbásní to bůhví co. To, že většinou ty "kritické" záležitosti nesdělí, je obvyklé. proto vypovídající hodnotu mají právě ty příspěvky od majitelů, kteří řeší s LPG jakýkoliv problém - ten problém reálně popisují, protože reálně existuje a kvůli něčemu vzniknul. Pokud nemá motor hydraulické vymezování v.v., nemusí to být problém, pokud je k ventilů přístup a to není obvyklé u všech koncepcí motoru. Třeba Subaru s mechanickým štelováním sice problém není, ale otravuje to, protože k ventilů je přístup obyvkle pouze po DM motoru z auta ven. Ale motoru jako takovému LPG nevadí. vadí to, že někdo neseřídí vůli otočením šroubku = moc práce. Tam, kde jsou seřizovací podložky, může jít o opravdový problém, protože jakmile se vůe dostane mimo toleranci, nezbývá, že nakoupit sadu nebo její čst podložek nových a to je cca 600Kč bez DPH/ks a je jich tam 16 nebo 24 - dle motoru. pravda ne vždy se mění všechny, ale min. 1/2. Výpočet je snandný. A když je motoér venku a hlavy dole, obyvkle se řeší násedné věci = těsnění pod hlavami, vodní pumpa, případně svíce nbeor rovnou rozvody a to je pak docela pecka. Ale ne za vším stojí LPG - to je jen využití toho, že motor je na stole a je k němu perfektní přístup. Jinka motoprů, co dlouhodobě zvládnou LPG, není moc, a z dnešních zchopulostivělých konstrukcí snad ani jeden, a to včetně těch, kdy výrobce přímo LPG přestavby prodává - Viz výsledek jistého slovenského kolegy, co si koupil auto s LPG přímo od VÝROBCE a motor zkolaboval následkem poničení ventilových sedel. Co na to říct? Radši zaplatit beznín a spát bez starostí.
No, oponovat můžete, nicméně v tomto případě je klíčová volba plynaře-odborníka (záměrně jsem napsal odborníka), který je schopen posoudit zda se motor hodí, nebo nehodí. Možná se budete divit, ale těch několik málo odborníků se již naučilo, že se jim vyplatí jednat rovně než si nechat pošramotit těžce vydřenou pověst. Každý nemá kladnou zkušenost (nevyhnutelně), ale volbou vhodného motoru a profesionální montáží se dá riziko značně eliminovat. Já vycházím ze své zkušenosti, kdy za cca 5 let jsem najel čistě na LPG (vyjma startu a prvních pár km) více než 200 tis. km (a další najíždím), přičemž jsem jednou (po cca 70 tis. měnil zalepené trysky za cca 2500,- i s prací), jinak roční revize vyjde na cca 600,-, občas výměna filtru (na doporučení plynaře). Pokud si provedete kalkulaci na průměrnou cenu benzínu, jehož spotřeba činila průměrně cca 9l a LPG, kde je spotřeba cca 10l, pak Vám po najetých 200 tis. km vyjde úspora z říše snů, jež není vykoupena bezesnými nocemi.
Opravdu vhodných motorů mnoho není, nicméně profesionálně namontovaný systém fungovat bude. Občas na toto téma vycházejí velmi zajímavé články i ve, zde hodně zatracovaném, Světě motorů. namátkou si vzpomínám na Octavii III s 1,4 tsi LPG s 350 000 najetými km, či Subaru Impreza s více než 500 000. Oba nejsou typickým "vhodným" představitelem, nicméně fungují (Subo má tovární úpravu, Škoda dodělávanou), rovněž vím ze svého okolí, o Fordu C-Max s 1,8 a Honda Civic s 1,4, oba systém BRC, oba více než 150 000 na LPG a oba jezdí stále.
Nechtěl jsem se příspěvkem nikoho dotknout, nikoho přesvědčovat ani usvědčovat z neznalosti (přesněji žádným ze svých příspěvků), ale bohužel u nás koluje hodně mýtů a fám, které rychle zdomácněli a lidé je přijali za své, což mé (a lidí v mém okolí) zkušenosti nepotvrzují. Pokud by se každý řídil při výběru vozu hlubokou technickou znalostí a ne zakořeněnými bludy, pak by nikdy nemohla stát 11 let stará Octavia II Ambiente bez servisní historie a s 200 000 km (udávanými leč nedoloženými) 100 a více tis. Kč.