free78 napsal:
Já bych se klidně přimlouval i za článek popisující výběr vozu a prvotní dojmy po koupi. A jinak dobrá volba ;)
tak jsem si našel chvilku času a něco napsal, omlouvám se za překlepy.
Po téměř dvou letech ježdění s BMW 525dA jsem si pořád nezvyknul na ježdění s dieslem. Rozhodnul jsem se vybrat auta která mě zaujala a obvolat s nabídkou na výměnu za moje auto. Zajímaly mě bouze benzínové BMW, případně s LPG. Výměna nevyšla a začal jsem auto nabízet k prodeji, kupodivu bylo prodanéasi za týden i s najetými cca 315tkm, což byla čára přes rozpočet nové auto nebylo vybrané a jezdím denně. Proto jsem sednul k internetu a zůžil vyhledávání na e60 a x5 s šesti válcovým benzínem a lokalitu na Evropu. Hledal jsem auto s jakýmkoliv nájezdem, neměl bych problém ani s nájezdem 400tkm, ale chtěl jsem poctivé km a servisované auto, to byl dost problém. nevadila by mi mi ani lehčíhavárie nebo závada (převodovka motor), pokud by byla adekvátní cena. Zaujala mě jedna 520i, ve slušné výbavě najeto doložených 240tkm, servis jen v bmw v D, ale vadilo mi, že je to manuál. Další Kandidát bylo BMW 530i za stejnou cenu v čr, mělo dokonce i automat, super výbavu, ale přístup prodávajícího mě odradil (nedokázal mi říct ani jestli má auto servisní knížku kolik mělo majitelů a jaké jsou závady). Při rozhodování mezi těmito dvěma auty se mi nabídnula možnost e60 545i, s nájezdem 330tkm, opravdu lákavá nabídka, ale k prodávajícímu jsem neměl důvěru. působilo to na mě skoro jako podvod. a poslední kandidát byla X5, na kterou jsem narazil náhodou, nenápadný inzerát bez foto s textem: " prodám x5 3,0i v super stavu, koupil jsem ji u BMW novou a tam také servisoval." zavolal jsem a skotečně se jednalo a auto od prvního majitele, koupené v čr, najeto 315tkm, kompletní hostorie v BMW, soukromý prodej, jediná vady byla, že neměla navi. Rozhodnul jsem se, že se na auto zajedu, podívat. Když jsem dorazil na místo, auto nebylo nijak načančané, na prodej, spíš bych řekl, že bylo špinavé. Na moje otázky co se s autem dělalo znal prodávající jedinou odpověď: " s autem jsem zajel do autorizovaného servisu a řekl at udělají vše co je potřeba". Poslední servis byl ve 314tkm Komplet brzdy olej a filtry. auto jsem obešel našel dorbné odřeniny, které mi nevadily, změřil jsem lak a zjistil, že na autě nebylo nikdy nic lakované. v interieru bylo vše plně funkční jen řidičova sedačka měla prodřenou hranu a světlý interier byl špinavý. Dokonce bylo v autě 3/4 nádrže, prý nemůže prodávat auto s prázdnou nádrží.Zkontroloval jsem brzdy- opravdu byly nové, pneu témeř nové, neoskákané, bez sjetých hran, moto naskočil hned, šel pravidelně a nerušily žádné pazvuky (řemeny, kladky....) po kontorle financí jsme přešli ke zkušební jízdě, rozjíždím se a automat radí bez cuknutí, krásně příjemně, lépe jak můj předešlý (před výměnou oleje). zkusil jsem kola vytočit do plných rejdů, jestli necvakají poloosy nebo rozvodovka - nic, vyrážím na silnici a vymetám několik větších i menších děr, nic neklepne nevrzne, auto sedí do zatáček a nehoupe se na nerovnostech, po zkušební jízdě jsem už jen prodávajícího vysadil u jeho druhého auta a vyrazil jsme domů. Cestou jsme si užíval perfektní pohodlí a jízdní vlastnosti X5, ještě lepší enž jsem očekával. Spotřebu jsem měl okolo 13L ale když jsem si začal zvykat, že řídím stodolu na kolech,t aks e dá dostat i pod 12L, město 14-16, což po předělání na LPG bude asi jako u 1,6i
DAlší zkušenosti doplním, jak je nasbírám.