David V napsal:
Nechci být hnidopich, ale dle materiálů BMW je rozdíl v pořizovací ceně mezi 640i a 640d (porovnávejme stejné výkony) 75 tisíc Kč v neprospěch nafty a rozdíl spotřeb 2,2 litru v neprospěch benzínu (je to i mně úsměvné, ale jsou to fakta výrobce, ze kterých je nutno vycházet), což na km udělá 80 hal. Rozhodná rentabilní vzdálenost je pak asi 90 tisíc km. Aby člověk kupující toto BMW ušetřil alespoň 10% (aby se alespoň o nějaké úspoře dalo mluvit), musí najezdit skoro 350 tisíc km. Pro mě netřeba více výpočtů.
Já se s tebou nehodlám přít... Když pojedu 200 tam a 200 zpět 200 km/h (a že tam tak opravdu jezdí), tak to jsou pořád jen 2 hodiny denně za prací. Čehož se dá dosáhnout i cestováním hromadou ve špičce (kdy jindy se do/z práce jezdí, že) i v takovém provinčním městečku jako je Plzeň. Takže dobře situovaný manažér v D kolem 50 let tím přesunem zas tolik neztratí. A že rodíl při takové rychlosti nebudou 2 litry sice nespočítám jako ty, jen odhadnu - a s největší ppstí to bude tak 5 a více...
A s tou ztrátou hodnoty/cena phm... Koupit si auto za 3mega je frajeřina, tankovat je vopruz. Ať chceš, nebo ne, spousta lidí takhle přemejšlí. Roli hraje image, status a bůhvíjaký sračky (se kterýma se neztotožňuju), a ne kalkulačka. Ber to tak. Ty jim nerozumíš, oni by patrně nerozuměli tobě...