0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 640d - Luxus na dlouhé cesty

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 07:27, RE: Nafta?
David V napsal:
Nechci být hnidopich, ale dle materiálů BMW je rozdíl v pořizovací ceně mezi 640i a 640d (porovnávejme stejné výkony) 75 tisíc Kč v neprospěch nafty a rozdíl spotřeb 2,2 litru v neprospěch benzínu (je to i mně úsměvné, ale jsou to fakta výrobce, ze kterých je nutno vycházet), což na km udělá 80 hal. Rozhodná rentabilní vzdálenost je pak asi 90 tisíc km. Aby člověk kupující toto BMW ušetřil alespoň 10% (aby se alespoň o nějaké úspoře dalo mluvit), musí najezdit skoro 350 tisíc km. Pro mě netřeba více výpočtů.
Mhm, 640i skutečně stojí o 75 tisíc míň, to nebývá obvyklé... každopádně jak píšu, pro mně turbo diesel nebo turbo benzín je na stejné úrovni... ale rozdíl ve spotřebách bude určitě víc než 2 litry...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 07:30, RE: Nafta?
David V napsal:
Copak zdědit ale mít na provoz... a to zrovna nemyslím palivo.
Kupodivu to není tak strašné. Za 70 tisíc km provozu mně stály nejvíc pneumatiky, ale určitě by se daly použít menší rozměry a stály by míň. Taky určitě není potřeba kupovat ty top modely. Autorizovaný servis rovněž není nutností, benzín a brzdové destičky nebo kotouče vymění i garážmistr. Poslední servis v BMW - přední kotouče 5000 za kus, destičky 7000, plus práce... ale to se dělá jednou za -sát kilometrů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 07:31, RE: Nafta?
Michal napsal:
Mhm, 640i skutečně stojí o 75 tisíc míň, to nebývá obvyklé... každopádně jak píšu, pro mně turbo diesel nebo turbo benzín je na stejné úrovni... ale rozdíl ve spotřebách bude určitě víc než 2 litry...
Jedna věc je ale podstatná, a sice, že silný benzín je prakticky neprodejný, zatímco nafta odletí za 14 dnů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 07:34, RE: Nafta?
David V napsal:
Není možné mít průměrnou rychlost 200 km/h ani v německu. Jednak to obvykle nedovolí provoz a jednak je tam dost omezení třeba kolem měst. To že pojede chvilkama 200 mu sice pomůže ale nelze kalkulovat denně s nižší hodnotou na 400 km než jsou 3 hodiny. Pokud jsem byl kdy v německu, tak přes den tam aut 200 moc nejezdilo, spíš v noci.
Vím, že lidé takto přemýšlí, jen mě zajímá, jestli použijí k rozhodování svou hlavu nebo přebírají něčí myšlenkové schema, které nelze na jejich případ aplikovat...
Ježišmarjá, to byl jen příklad... Na kterým jsem dokumentoval, že kdejaká paní učitelka ztratí cestou do práce na 10 km stejnej čas, jako onen imaginární pán na (no dobře) 150km. A zkus tam jet v 6-7 hod ráno. Já jsem tam s kamionama jel snad jedinej pod 170... Ti lidi tam nejsou líní dojet do práce do jiného okresu, jako u nás... Prostě na takovej nájezd podobnou rychlostí se jim tam nafta vyplatí... Podle mě u nás nesmysl, v benzínu na víkendové radovánky ok. A propos - jakej bude propad ceny u nafty a u benzínu? Co se prodá líp? Za kolik?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 07:36, RE: Nafta?
Michal napsal:
Jedna věc je ale podstatná, a sice, že silný benzín je prakticky neprodejný, zatímco nafta odletí za 14 dnů...
Jsem to smolil v přibližně stejnou dobu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 08:15, RE: Nafta?
Pepe napsal:
Jsem to smolil v přibližně stejnou dobu...
Průměrná cena mojeho auta podle mobile.de je 35000 EUR, a za 600 tisíc se v Česku neozval ani jeden kupec prodávám už rok...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 11:21, RE: Nafta?
Pepe napsal:
Ježišmarjá, to byl jen příklad... Na kterým jsem dokumentoval, že kdejaká paní učitelka ztratí cestou do práce na 10 km stejnej čas, jako onen imaginární pán na (no dobře) 150km. A zkus tam jet v 6-7 hod ráno. Já jsem tam s kamionama jel snad jedinej pod 170... Ti lidi tam nejsou líní dojet do práce do jiného okresu, jako u nás... Prostě na takovej nájezd podobnou rychlostí se jim tam nafta vyplatí... Podle mě u nás nesmysl, v benzínu na víkendové radovánky ok. A propos - jakej bude propad ceny ...
k těm rychlostem. Někde na netu se dá najít studie průměrných rychlostí v jednotlivých státech. Němci mají průměr na dálnici cca 132-136kmh (bylo to někdy v roce 2008-09), už nevím přesně, každopádně to nebylo ani 140. Takže ta představa, že v Německu nutně využívají bezlimitní dálnice na plno je mylná. To, že tam někdo občas protáhne M5 nebo 911 a za nimi se snaží Passat 230kmh není obvyklé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 11:43, RE: Nafta?
Tomi napsal:
k těm rychlostem. Někde na netu se dá najít studie průměrných rychlostí v jednotlivých státech. Němci mají průměr na dálnici cca 132-136kmh (bylo to někdy v roce 2008-09), už nevím přesně, každopádně to nebylo ani 140. Takže ta představa, že v Německu nutně využívají bezlimitní dálnice na plno je mylná. To, že tam někdo občas protáhne M5 nebo 911 a za nimi se snaží Passat 230kmh není obvyklé.
Statistika je krásná věc, zvláště když se mylně interpretuje. Aby člověk dosáhl průměrné rychlosti přes 130 km/h musí jet většinu času přes180 km/h. Já jezdím po tankodromu D1 Olomouc - Praha a zpět s rychlostním průměrem 95-100 km/h a většinu času přitom jedu 147 km/h dle GPS (to je 160 na tempomatu). Německo jezdím poměrně často a většinou se držím "v proudu většiny" na nějakých 170-180 km/h.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 11:51, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Statistika je krásná věc, zvláště když se mylně interpretuje. Aby člověk dosáhl průměrné rychlosti přes 130 km/h musí jet většinu času přes180 km/h. Já jezdím po tankodromu D1 Olomouc - Praha a zpět s rychlostním průměrem 95-100 km/h a většinu času přitom jedu 147 km/h dle GPS (to je 160 na tempomatu). Německo jezdím poměrně často a většinou se držím "v proudu většiny" na nějakých 170-180 km/h.
Mám stejnou zkušenost. Po dálnici u nás lze kalkulovat s průměrnou rychlostí kolem 100 km/h a po státní cca 65 km/h. Každý kilometr navíc je pak na nárůstu rychlosti dost znát.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 12:37, RE: Nafta?
David V napsal:
Mám stejnou zkušenost. Po dálnici u nás lze kalkulovat s průměrnou rychlostí kolem 100 km/h a po státní cca 65 km/h. Každý kilometr navíc je pak na nárůstu rychlosti dost znát.
ta statistika vzniká přece jinak. Ten kdo ty údaje měří, tak nejede v autě a nepočítá průměr na začátku a konci dálnice. Máš několik měřících bodů, třeba 3 a po x km tě změří. Za hodinu máš vzorek x stovek/tisíc aut a vidíš průměr. Předpokládám, že se bere v potaz i provoz ráno, odpoledne, večer, aby vypovídací hodnota byla reálná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 12:52, RE: Nafta?
Tomi napsal:
ta statistika vzniká přece jinak. Ten kdo ty údaje měří, tak nejede v autě a nepočítá průměr na začátku a konci dálnice. Máš několik měřících bodů, třeba 3 a po x km tě změří. Za hodinu máš vzorek x stovek/tisíc aut a vidíš průměr. Předpokládám, že se bere v potaz i provoz ráno, odpoledne, večer, aby vypovídací hodnota byla reálná.
Pár let před touto statistikou (kde jsou započítáváni důchodci, studenti a turisté) jsem jel z Francie přes D někdy mezi 5-8 ráno ve všení den. Ve felicii (zánovní), pořád dle tacho 140. Dojedu kamion, opatrně mrknu do zrcátek, nikde nikdo. Tak NESNÍŽENOU rychlostí najedu do levého pruhu, v půlce kamionu už jsou za mnou rozzuřená dálková do některého ze "svaté trojice". A takhle celou cestu. Dojíždějící za prací fakt nejezdí průměrnou rychlostí. Koneckonců statistika je nepřesná hra přesných čísel...
Takže když uvedu příklad (kterých nebude málo), je zvláštní oponovat nějakým obecným průměrem. Jaká je např. průměrná mzda v ČR a kolik procent pracujících jí bere?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 12:58, RE: Nafta?
Michal napsal:
Průměrná cena mojeho auta podle mobile.de je 35000 EUR, a za 600 tisíc se v Česku neozval ani jeden kupec prodávám už rok...
Cena toho auta je přesně taková, kolik je za něj někdo ochotnej zaplatit. Když za něj někdo dá 35 tis EUR, tak má takovou cenu. Když dá někdo 400 tis Kč, a nikdo víc, tak je úplně jedno, co je na mobile.de. Má to cenu těch 400 tis. Je to blbý, ale je to tak...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 13:24, RE: Nafta?
Tomi napsal:
ta statistika vzniká přece jinak. Ten kdo ty údaje měří, tak nejede v autě a nepočítá průměr na začátku a konci dálnice. Máš několik měřících bodů, třeba 3 a po x km tě změří. Za hodinu máš vzorek x stovek/tisíc aut a vidíš průměr. Předpokládám, že se bere v potaz i provoz ráno, odpoledne, večer, aby vypovídací hodnota byla reálná.
Tomi, nevím co jsi měl z matematiky / statistiky, ale já ti řeknu, že je úplně jedno, zda si růměrnou rychlost vytáhneš z paměti GPS nebo tě na x-místech změří průjezdový radar a z času jízdy zpětně vypočítá průměrnou rychlost. Faktem je, že každé zpomalení se do průměrné rychlosti výrazně promítá - taková "tradiční" půlhodinka v koloně na D1 před Prahou a průměrnou rychlost máš rázem na 65 km/h i když jsi celou cestu předtím jel 150. V německu je spousta omezení rychlosti na 120 km/h (prakticky každý sjezd / nájezd) a tak, jestliže chceš dosáhnout PRŮMĚRNÉ rychlosti nad 130, musíš všude jinde udržovat rychlost 180+. Navíc jestliže sám uvádíš průměrnou rychlost na dálnici (čili průměr "závodníků, obyčejných a důchodců") na nějakých 135 km/h, zanamená to, že 2/3 lidí tam jezdí reálně 170+.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 13:54, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Tomi, nevím co jsi měl z matematiky / statistiky, ale já ti řeknu, že je úplně jedno, zda si růměrnou rychlost vytáhneš z paměti GPS nebo tě na x-místech změří průjezdový radar a z času jízdy zpětně vypočítá průměrnou rychlost. Faktem je, že každé zpomalení se do průměrné rychlosti výrazně promítá - taková "tradiční" půlhodinka v koloně na D1 před Prahou a průměrnou rychlost máš rázem na 65 km/h i když jsi celou cestu předtím jel 150. V německu je spousta omezení rychlosti na 120 km/h (prakticky...
Ale já nemám problém pochopit, že udržet vysoký rychlostní průměr za provozu je těžké. Jenže německá dálnice automaticky neznamená 180+ , což si Češi obecně myslí a tady se to potvrzuje. To je prostě fakt. Němci jsou "přejezení" bezlimitní dálnice a většina aut, co na to má, jede naopak většinou pomaleji, než 130kmh už kvůli častým zmíněným omezením. To, že máš jeden příklad, kdy tě ve 140 někdo vybliká je právě ten jeden občasnej příklad, proto se tady o něm zmíníš. "Jedinej", kdo v Německu jezdí rychle jsou cizinci...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:22, RE: Nafta?
Pepe napsal:
Cena toho auta je přesně taková, kolik je za něj někdo ochotnej zaplatit. Když za něj někdo dá 35 tis EUR, tak má takovou cenu. Když dá někdo 400 tis Kč, a nikdo víc, tak je úplně jedno, co je na mobile.de. Má to cenu těch 400 tis. Je to blbý, ale je to tak...
Říká ti něco termín "účetní cena", "tržní cena" apod? Auto si pojistím, pošlu ho do stromu, a hle - najednou bude mít cenu 800 tisíc korun.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:31, RE: Nafta?
Michal napsal:
Říká ti něco termín "účetní cena", "tržní cena" apod? Auto si pojistím, pošlu ho do stromu, a hle - najednou bude mít cenu 800 tisíc korun.
Obávám se, že nee. Bude mít tabulkovou cenu pojišťovny, kde jsi ho pojistil, která bývá obvykle nižší nežli cena, za kterou jsi schopen vozidlo skutečně pořídit. Nelze si auto s hodnotou 200 tisíc pojistit na milion.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:49, RE: Nafta?
Tomi napsal:
Ale já nemám problém pochopit, že udržet vysoký rychlostní průměr za provozu je těžké. Jenže německá dálnice automaticky neznamená 180+ , což si Češi obecně myslí a tady se to potvrzuje. To je prostě fakt. Němci jsou "přejezení" bezlimitní dálnice a většina aut, co na to má, jede naopak většinou pomaleji, než 130kmh už kvůli častým zmíněným omezením. To, že máš jeden příklad, kdy tě ve 140 někdo vybliká je právě ten jeden občasnej příklad, proto se tady o něm zmíníš. "Jedinej", kdo v Německu jez...
Já jezdím německou dálnici cca 2-3 x měsíčně a jezdím v "proudu většiny" - na tempomatu mám obvykle nastaveno 170-180. Někdo jezdí pomaleji (málo lidí), někdo jede rychleji (opět málokdo). Ale těch co jezdí pod 130 je minimum.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:52, RE: Nafta?
David V napsal:
Obávám se, že nee. Bude mít tabulkovou cenu pojišťovny, kde jsi ho pojistil, která bývá obvykle nižší nežli cena, za kterou jsi schopen vozidlo skutečně pořídit. Nelze si auto s hodnotou 200 tisíc pojistit na milion.
Tabulková cena pro pojišťovnu bývá naopak vyšší¨o cca 1/3 - vypočítají ti z ní pojistné. Při "totální" nehodě ale pojišťovna vychází z "běžné tržní ceny".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 15:04, RE: Nafta?
Pavlik napsal:
Tabulková cena pro pojišťovnu bývá naopak vyšší¨o cca 1/3 - vypočítají ti z ní pojistné. Při "totální" nehodě ale pojišťovna vychází z "běžné tržní ceny".
Kolega se svou E39 530d zajel do sněhu předkem a z opravy, kterou jsem odhadoval na 20 tisíc bylo u brněnského Renocaru rázem 85 tisíc Když na svojem autě najedu bokem do svodidel, škodu odhaduju tak na 300 tisíc. Znám pár lidí, kteří se takhle docela slušně živí.Pojišťovna samozřejmě při totální nehodě vychází z běžné tržní ceny. A ta je podle mobile.de 37000 EUR. Že se to v reálu takhle neprodá /v české republice/ je druhá věc...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 15:44, RE: Nafta?
Tomi napsal:
Ale já nemám problém pochopit, že udržet vysoký rychlostní průměr za provozu je těžké. Jenže německá dálnice automaticky neznamená 180+ , což si Češi obecně myslí a tady se to potvrzuje. To je prostě fakt. Němci jsou "přejezení" bezlimitní dálnice a většina aut, co na to má, jede naopak většinou pomaleji, než 130kmh už kvůli častým zmíněným omezením. To, že máš jeden příklad, kdy tě ve 140 někdo vybliká je právě ten jeden občasnej příklad, proto se tady o něm zmíníš. "Jedinej", kdo v Německu jez...
Ten "jedinej" příklad ale trval ráno přes celý Německo, a o tom je v podstatě řeč. Nebavím se o tom, jakou rychlostí se turista přesouvá na dovolenou, nebo důchodce na nákup do nejbližšího Aldi. Řeč je o lidech, kteří to mají do práce pár desítek či stovek km. A jestli ušetří každou cestou 15 min, tak to pro ně smysl má, minimálně po ránu. Teď tam v takový časný hodiny nejezdím, přesto se do levýho pruhu moc nedostanu... Naložím na temp. 150 +-... A to nechvátám, navíc na to nemám ani pořádný auto...
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.